E39 huono ajettavuus!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    #31
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Taitaa tuo perän pomppiminen olla ihan e39 ominaisuus valitettavasti kun ollaan pidon rajamailla. Oma 540 ja kaverin 530 tekee samaa jos ollaan siinä takarenkaiden pidon rajamailla. Ratkaisuna esim. semmoinen kytkin/kaasu yhdistelmä että takarenkaille ei jää epäselväksi pitääkö vai ei.

    Kokeiltu tuohon 530 uretaani inserttejä perän isoihin pusliin, mutta ei kyllä tuntunut juurikaan vaikuttavan. Toki jos ihan perus kiihdytyksessä pomputtaa niin sitten on varmaan jotain väljää jossain.
    Oma M5 tekee samaa myös pidon rajalla. Tällä hetkellä menossa kaikkien alustan osien vaihto, ja nuo kelkan puslat oli ihan ehjät Lemförderit vuodelta 2013, joten eivät välttämättä ole ainakaan ainoa syy pompotukseen.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • mikkomaa
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 336
      • Tuusula

      #32

      Osa nro 18 ainoat mitkä vaihtamatta taakse, kaveri kuka mulle muita osia vaihtoi totesi ettei niissä vielä väljää. Taakse on myös vaihdettu molemmat pyörälaakerit, ne oli selkeästi loppu.


      En oikein tiedä mitä ajetella siitä että pidon rajamailla voi pomppia, auto on 523i... :think

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1369
        • Pohjanmaa

        #33
        Originally posted by mikkomaa View Post
        En oikein tiedä mitä ajetella siitä että pidon rajamailla voi pomppia, auto on 523i... :think
        No sitä minäkin vähän mietin, mutta kyllähän sen perän saa lyömään tyhjää jos on tarpeeksi huonot renkaat tai tulet vaikka hiekkatieltä asfaltille jne tai muuten vaan ajaa kuin jihadisti.

        Onhan ne kulmat säädetty kuntoon jossakin välissä? Oma 540 veteli juuri viime päivinä kun ajokoira kun edestä vaihdettiin paljon osaa ja auraukset päin honkia.
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • mikkomaa
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 336
          • Tuusula

          #34
          Originally posted by ekkoo1 View Post
          No sitä minäkin vähän mietin, mutta kyllähän sen perän saa lyömään tyhjää jos on tarpeeksi huonot renkaat tai tulet vaikka hiekkatieltä asfaltille jne tai muuten vaan ajaa kuin jihadisti.

          Onhan ne kulmat säädetty kuntoon jossakin välissä? Oma 540 veteli juuri viime päivinä kun ajokoira kun edestä vaihdettiin paljon osaa ja auraukset päin honkia.

          Perusmuotoinen suuntaus tehty kaverilla, käytän kyllä jossakin millä saa kulmat varmasti oikein viimeisen päälle. Vetely ei tällä hetkellä enää pahin ongelma.



          Motarilla tuon parhaiten huomaa, esim kolmosella kun kiihdyttää vauhtiin mukaan tai ohi muuten hidastajasta. Silloin pomppii perä ihan selkeästi.


          Ei ole enää näiden osavaihtojen jälkeen sellaista vetelyä laisinkaan, eli eteenpäin on päästy. Mutta en hyväksi väittäisi vieläkään, paljon parempi kuitenkin.

          Comment

          • asis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1142
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by mikkomaa View Post

            Motarilla tuon parhaiten huomaa, esim kolmosella kun kiihdyttää vauhtiin mukaan tai ohi muuten hidastajasta. Silloin pomppii perä ihan selkeästi.
            Pitää paukkuja olla jos kolmosella lähtee vielä 523i jauhamaan tyhjää, vai mitä tarkoitat tolla perän pomppimisella?
            E39 540iA M-Sport Imolarot II
            E36 323i touring
            Volvo V70 2.4D mk3
            Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
            Honda Civic 1.4 4d ES
            Chevy Caprice Classic
            ex:
            E32 730iA
            E39 528i Calypsorot metallic
            E36 325i x2

            Comment

            • mikkomaa
              BTCF Member
              • Apr 2007
              • 336
              • Tuusula

              #36
              Originally posted by asis View Post
              Pitää paukkuja olla jos kolmosella lähtee vielä 523i jauhamaan tyhjää, vai mitä tarkoitat tolla perän pomppimisella?



              Sitäpä juuri, paukkuja ei ole mutta silti perä pomppii kun rajummin kiihdyttää. Ei todellakaan siis jauha tyhjää, renkaatkin aika uudet! Perä nyt kuitenkin pomppii..

              Comment

              • ekkoo1
                BTCF Member
                • Jun 2019
                • 1369
                • Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by mikkomaa View Post
                Sitäpä juuri, paukkuja ei ole mutta silti perä pomppii kun rajummin kiihdyttää. Ei todellakaan siis jauha tyhjää, renkaatkin aika uudet! Perä nyt kuitenkin pomppii..
                Melko outoa kyllä, voisikohan joku kardaanin (rättinivel, vakionopeusnivel) ongelma tuntua perän pomppuina? Tai huonossa jamassa oleva vetari? Tarkista toki perän kiinnityspuslat, mutta tuskin se 523 repivä voima niitä kyllä on rikki repinyt.
                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                Comment

                • bmwtbo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 268
                  • Suonenjoki

                  #38
                  Originally posted by pyxq View Post
                  Sivutuuli herkkyys kuuluu e39:n ominaisuuksiin, madalluksella on positiivinen vaikutus.
                  Näin on, harvaan pakettiautoon ottaa sivutuuli noin kuin e39:iin varsinkin touring.

                  Comment

                  Working...
                  X