memebuy23buy

e39 touring taka-iskunvaimennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MOH85
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 241
    • Rauma

    #16
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Minulla tuli kanssa ilmaperän kanssa huono tulos.

    Inssi nosturilla heilautti autoa pysäyttämällä noston kesken ja sanoi että edestä heilahtaa enemmän vaikka tulos oli takana huono. Kelpasi leimalle noilla eväillä.

    Täällä katteltiin tulosta ja lyötiin hylky päälle. Koitin sanoa, että hitto kun on 6kk vanhat tolpat niin miten voi. Ei kauheesti tuntunut kiinnostavan asia, sanoi vaan et heikot on ja vaihtoon..
    e39 530dA 1999.

    Comment

    • kalevik
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 959
      • Salo

      #17
      En tähän hätään löytänyt E39 papereita, mutta E61 ilmaperällä joulukuussa edessä 72/72 ja takana 68/68. A-katsastus Somero.

      Ei E39 ilmaperätoukalla kuitenkaan ongelmia koskaan iskareissa leimalla ollut. Laitan arvoja jos löydän kupongit.
      E61 525i, Suzuki VS1400
      Exät: Jaana, Susanna, Maija

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8282
        • Järvikylä (Nakkila)

        #18
        Kävin katsomassa toukan edellistä katsastuslappua, takapää 24/24 ero 0% hyväksytty.
        Vaihdoin nuo uusiin (Sachs Super Touring) katsastuksen jälkeen enkä ajamalla ole havainnut muutosta. Vaihtamalla etuiskarit jotka näytti 38/40 uusiin vaikutus oli selvästi havaittava.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2818
          • Kuusankoski

          #19
          -03.ssa ilmaperä oli arvot 30/21 ja hyväksytty. Kyseessä alkuperäiset msport pussit jotka nostettu normi korkeuteen
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • MOH85
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 241
            • Rauma

            #20
            Originally posted by kalevik View Post
            En tähän hätään löytänyt E39 papereita, mutta E61 ilmaperällä joulukuussa edessä 72/72 ja takana 68/68. A-katsastus Somero.

            Ei E39 ilmaperätoukalla kuitenkaan ongelmia koskaan iskareissa leimalla ollut. Laitan arvoja jos löydän kupongit.
            Laita vaan arvoja jos löytyy. Ihan mielenkiinnosta. Kattelin broidin e61 niin niissä iskaritolpat on mielestäni huomattavasti pystymmässä, joten uskoisin että se voisi osittain selittää eroa e39 touringin iskareihin. Ne kun on todella kallellaan.. Jostain kun luin että juuri sen kulman takia ei edes uudet iskarit anna koneesta ulos korkeita prosentteja.. Että sitä eroa pitäisi tulkita ja tietty ulkoista olemusta.

            "onneksi" perus airbag valo syttyi juuri kun katsastaja istui penkille niin ei iskareiden takia jäänyt leima kylmäksi. Muutahan ei löytynyt eli jos tuo olisi ollut ainoa niin saattais olla ihan reklamaation paikka. Koska edelleen, uudet iskarit alla..
            e39 530dA 1999.

            Comment

            • Alfistipohjoosesta
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2018
              • 257
              • Loimaa

              #21
              Muutama vuosi ja n.20tkm ajetut, rautajousilla, 25/35. Tietty iskarin asento vaikuttaa. Liikkuu lyhyemmän matkan kun pystyssä oleva. Ja välykset vaikuttaa enemmän.

              Comment

              • topiiz
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2011
                • 329
                • Rovaniemi

                #22
                -03 touring ilmaperällä ja n.30tkm ajetuilla iskareilla (merkistä ei tietoa) 50%/38%, 235/45 17” talvirenkaat ja hyväksytty.
                e61 530xd Msport Lci

                Comment

                • MOH85
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2009
                  • 241
                  • Rauma

                  #23
                  Originally posted by topiiz View Post
                  -03 touring ilmaperällä ja n.30tkm ajetuilla iskareilla (merkistä ei tietoa) 50%/38%, 235/45 17” talvirenkaat ja hyväksytty.

                  Tässä on jo ihan ok arvot.. Aika isoja eroa tuntuu olevan :think Voi olla että tossa 420tkm alkaa jo jokin muukin paikka väsyä. Mutta eihän puslien takia voi iskaritestiä suoraan hylätä, jos mitään väljää ei kuitenkaan näy. Eihän ehjää tarvitse korjata, jos ei osata tulkita mitä pitää vaihtaa?
                  e39 530dA 1999.

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2818
                    • Kuusankoski

                    #24
                    -97 touring ilmaperällä 23/15 ja hyväksytty
                    Molemmat autot ajettu 350tkm -97.ssa on vaihettu ilmajouset mut alkuperäiset iskarit molemmissa
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • -Markus-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1463
                      • Ihan Savossa

                      #25
                      Harmillisesti ei tullu viime katastuksessa otettua arvoja ylös omasta toukasta. (Ei ilmapusseja) Autossa kuitenkin n kaks vuotta sitten vaihdettu uudet OEM m-sport jouset ja iskarit. Jotenkin pannut merkille kun joutuu huonoja seututeitä ajamaan, että perä lähtee aika irti sellasissa esim vieri vieressä paikattua asfalttia mutkassa kohdassa. Tosin 19" rengastus tuskin parantaa asiaa

                      Että sinällään noi testerin arvot voi olla ihan aiheellisia. Perän rakenne ei toimi tollasessa nimismiehenkiharassa ilmeisesti kauheen hyvin.

                      E:Vanteen halkaisija korjattu
                      Last edited by -Markus-; 26-06-2019, 10:19.

                      Ford Mondeo Mk3 STW
                      VW E-Golf 2015
                      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2818
                        • Kuusankoski

                        #26
                        Tänään leimasin ton 540.in alla 255/35/19 renkaat paineet 3.2bar. Edessä vuoden vanhat TRW iskarit takana vissiin alkuperäiset. iskaritestin tulos edessä 38/30 ero 21 takana 11/13 ero 15 ja hyväksytty katsastus
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • will3
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 39
                          • Hyvinkää

                          #27
                          e39 523 1997 touring sai hylyn takaiskareiden arvoista 18-48. Vaihdoin uudet TRW:t ja ihmeteltiin kun eroa on vieläkin aika paljon. Jälkitarkastuksessa koitettiin laittaa kankea isojen takakelkan puslien väliin jotta "väljät" jäisi pois mutta eipä suuremmin vaikuttanut. Katsuri meinas että en ole kunnolla ilmannut iskareita, kerran painoin ne pohjaan ja ulos. No, muutamia kertoja kun tehtiin testi uudestaan niin saatiin tulos 37-41 ja 10% ero. Apurungon puslat vaihdettu 4v sitten Febi Bilsteinin pusliin että aika äkkiä ovat menneet jos siellä väljää.

                          Comment

                          • MOH85
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2009
                            • 241
                            • Rauma

                            #28
                            Noita puslia mullakin katteltiin sillon, mutta totesi ettei iskaritestiin suoraan vaikuta. Koska ne näytti ehjiltä kuitenkin. Tiedä sitten.

                            Mutta hei. Oma ongelma selvisi katsastusasemaa vaihtamalla. Tekemättä mitään, iskarit meni normaalisti läpi ilman huomautuksia. En muista arvoja, mutta kysyin että miten voi olla. Sanoi, että touringin takapäästä pitää osata kattoa niitä eroja, ei itse prosentteja. Tietenkin jos lyö nollaa molemmat, niin eri asia. Mutta heikot prosentit ei kerro totuutta.

                            Sinänsä jännä, että joku voi hylätä, kun toinen päästää läpi. Todennäköisesti mulla on täysin toimivat bilsteinit nyt takapaksissa ja aivan turhaan rampannut uusinnoissa..
                            e39 530dA 1999.

                            Comment

                            Working...
                            X