memebuy23buy

Paremmat jarrut E39 M5 ja miks ei muihinkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2565
    • .

    #16
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Mietin tässä että eikö 4,6,8 mäntäisissä ole isompi jarrupala jolloin lämpöjohtuminen on erilaista, ( jäähtyminen nopeampaa ?) ja kitkapinta isompi ?

    Olettaisin mäntien lukumääräistä lisäämistä tarvittavan isomman palan painamiseen tasaisesti kauttaaltaan levyyn, olenko hakoteillä ?
    Ihan niin kuin kytkimissäkin niin suurempi kitkapinta kestää paremmin lämpöä, mutta tehoon tai tehon kestoon(kytkin) sillä ei ole vaikutusta. Vain halkaisija, voima millä kitkapintaa painetaan sekä kitkamateriaali vaikuttaa.

    Varmaan se on sitäkin, että saadaan suurempi pala. Levyn tehollinen halkaisija myös hiukan kasvaa mäntien pienentyessä eli halkaisija lasketaan männän keskikohdan mukaan. Pienen männän keskikohta on likempänä levyn ulkoreunaa kuin suuren männän.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10519
      • Saaressa

      #17
      Jos ny jatketaan vielä D2 jarruista niin mitä tossa googlailin niin käyttäjiltä kuitenkin hyviä kokemuksia niistäkin jarruista vaikka ne täällä onkin moitteita saanut.

      No mä en ajatellut rataa kiertää vaan ajella mutkaista tietä näkymättömiin ja nauttia siitä että auto myös oikeasti pysähtyy ja poljintuntuma on hyvä. Tää koko homma lähti siitä kun kaverilla oli E46:ssa edessä tuollaiset E9X performance satulat ja voi veljet sillä oli hienoa työntää mutkapätkää.

      Mutta pitääpä jatkaa selaamista ennen ens talvea ei kuitenkaa tapahdu mitään. Koska nyt ajellaan tämä kausi ensiksi loppuun.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2093
        • Naantali

        #18
        Originally posted by duuk View Post
        Jos ny jatketaan vielä D2 jarruista niin mitä tossa googlailin niin käyttäjiltä kuitenkin hyviä kokemuksia niistäkin jarruista vaikka ne täällä onkin moitteita saanut.

        No mä en ajatellut rataa kiertää vaan ajella mutkaista tietä näkymättömiin ja nauttia siitä että auto myös oikeasti pysähtyy ja poljintuntuma on hyvä. Tää koko homma lähti siitä kun kaverilla oli E46:ssa edessä tuollaiset E9X performance satulat ja voi veljet sillä oli hienoa työntää mutkapätkää.

        Mutta pitääpä jatkaa selaamista ennen ens talvea ei kuitenkaa tapahdu mitään. Koska nyt ajellaan tämä kausi ensiksi loppuun.
        Noi E9X performance satulat on samat kuin f3x sarjan m-sport satulat. M-sport satulat on vaan siniset ja performanceja saa 3 eri värillä. M-sport satuloita on Kokoja eteen 2, 340 mm ja 370mm ja performancea saa eteen vaan 370mm.
        370mm ei vaan oikein mahdu kuin 19 tuuman vanne, paitsi joku 18 tuumaisen mallikin.

        Vai tarkoitko niitä keltaisia 6 mäntäisiä performance jarruja?
        Last edited by miyli; 14-06-2019, 19:11.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10519
          • Saaressa

          #19
          Originally posted by miyli View Post
          Noi E9X performance satulat on samat kuin f3x sarjan m-sport satulat. M-sport satulat on vaan siniset ja performanceja saa 3 eri värillä. M-sport satuloita on Kokoja eteen 2, 340 mm ja 370mm ja performancea saa eteen vaan 370mm.
          370mm ei vaan oikein mahdu kuin 19 tuuman vanne, paitsi joku 18 tuumaisen mallikin.

          Vai tarkoitko niitä keltaisia 6 mäntäisiä performance jarruja?
          Juu tarkoitin niitä keltaisia performance satuloita joissa 6 mäntää

          Sellasen setin saanee smidiltäkin https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...SCM46345M3BBKP
          Mutta kun nuokaan ei suorilta E39 sovi ni ni hintaa niillekki kans sitte kertyy.

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2004
            • Tampere

            #20
            Yksi pari keraamisia levyjä odotteleisi asennuskohdetta. Levyjen ET ei vaan käy kolmiysiini noin vaan.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              Originally posted by duuk View Post
              Jos ny jatketaan vielä D2 jarruista niin mitä tossa googlailin niin käyttäjiltä kuitenkin hyviä kokemuksia niistäkin jarruista vaikka ne täällä onkin moitteita saanut.

              No mä en ajatellut rataa kiertää vaan ajella mutkaista tietä näkymättömiin ja nauttia siitä että auto myös oikeasti pysähtyy ja poljintuntuma on hyvä. Tää koko homma lähti siitä kun kaverilla oli E46:ssa edessä tuollaiset E9X performance satulat ja voi veljet sillä oli hienoa työntää mutkapätkää.

              Mutta pitääpä jatkaa selaamista ennen ens talvea ei kuitenkaa tapahdu mitään. Koska nyt ajellaan tämä kausi ensiksi loppuun.
              Placebolla on ihmeellinen vaikutus. Toki jos niissä kiinan ihmeissä on jarrupalat joiden kitkakerroin parempi kuin vakioissa ollut ja joku huomattavan iso levy niin tietysti se on tehokkaampi. Ja varsinkin kun ne vaihdetaan usein ihan väsyneiden vakio jarrujen tilalle.

              Näissä pitää myös huomioida se että etu/takapiiri on kiinteä ja jos balanssia muuttaa paljon tulee siitäkin ongelmia.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #22
                Evo Tires / Wheels / Brakes / Suspension - D2 380mm brake kit problem - hard shacking - Hello my dear colleagues. As I found myself always looking for answers on this community for my problems and questions about which is the best mod for my car, what the result for that other people got for the same mod that I am...


                Jos toi D2 mäntäkoko pitää kutinsa, niin aika perseelleen menee.
                Toki jotain jo noista kertoo se, ettei mäntien koko selviä edes valmistajan sivuilta….
                Eikä myyjäkään tiedä sitä.

                M5
                etu 60mm = 5654mm2
                taka 42mm = 2770mm2

                D2 8x22mm = 3040mm2

                BMW 6-mäntä 36+32+28 = 4875mm2
                BMW 2-mäntä 42mm = 2770mm2
                Aprilia RSV4

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  #23
                  Originally posted by jannmann View Post

                  M5
                  etu 60mm = 5654mm2
                  taka 42mm = 2770mm2

                  D2 8x22mm = 3040mm2

                  BMW 6-mäntä 36+32+28 = 4875mm2
                  BMW 2-mäntä 42mm = 2770mm2
                  Miksi noiden yhdellä männällä olevien pinta-alat on kerrottu kahdella? :think
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Miksi noiden yhdellä männällä olevien pinta-alat on kerrottu kahdella? :think
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      #25
                      Joo, tuo selventi. Fysiikka olikin mulla huonompi jo koulussa kuin matematiikka...
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • ea_M5
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 205
                        • Finland - Espoo/Turku

                        #26
                        Ainakin M5Boardilla monen sovittama BMW Performance-setti taitaa löytyä osanumerolla 34110444738. Saksasta tilaten setin hinta on alle 1300e. Vaatii adapterin satulaan ja levyjen keskiosaan pientä hiontatyötä. Asennuksesta löytyy runsaasti juttua googlettamalla.

                        Muistaakseni Korholan autossa on tuo setti asennettuna ja hänen kotisivuiltaan löytyy ihan kuviakin asennuksesta.

                        2001 Le Mans Blue ///M5
                        Black/Blue sport interior
                        Titanium Trim
                        Supersprint X-pipe

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #27
                          Tuolla pyörii välillä edukkaasti noita performance satuloita. https://teilecar.com/?bmw,148
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #28
                            Originally posted by ea_M5 View Post
                            Ainakin M5Boardilla monen sovittama BMW Performance-setti taitaa löytyä osanumerolla 34110444738. Saksasta tilaten setin hinta on alle 1300e. Vaatii adapterin satulaan ja levyjen keskiosaan pientä hiontatyötä. Asennuksesta löytyy runsaasti juttua googlettamalla.

                            Muistaakseni Korholan autossa on tuo setti asennettuna ja hänen kotisivuiltaan löytyy ihan kuviakin asennuksesta.

                            https://www.flickr.com/photos/101363...57646535070915
                            Eihän tossa ole mitään järkeä, että laitettaisiin toi performance 338 levy 345 M5 levyn tilalle. M5 levy vielä teknisesti parempi kuin toi performance. Noi radiaali satulat on helppo kyllä sovittaa M5 levyn päälle.
                            Tosin jarruteho laskee. Mutta näyttää paremmalta.

                            Laskin nopeasti yhdellä laskurilla yhden satulan tuottamaa voimaa.
                            Poljinvoima+ tehostin =500kg
                            palojen kitkakerroin 0,36

                            vakio e39 m5 1-pot / 345mm = 2899Nm
                            6-pot / 345mm = 2489Nm
                            6-pot / 338mm = 2427Nm
                            4-pot 4x40mm (siniset performance satulat) /370mm = 2791Nm
                            4-pot 4x40mm (siniset performance satulat) /345mm = 2566Nm
                            Last edited by jannmann; 16-06-2019, 13:34.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11216
                              • Oulu

                              #29
                              Originally posted by jannmann View Post
                              Eihän tossa ole mitään järkeä, että laitettaisiin toi performance 338 levy 345 M5 levyn tilalle. M5 levy vielä teknisesti parempi kuin toi performance. Noi radiaali satulat on helppo kyllä sovittaa M5 levyn päälle.
                              Tosin jarruteho laskee. Mutta näyttää paremmalta.
                              Kuulostaa ihan perus jenkkiviritykseltä siis

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10519
                                • Saaressa

                                #30
                                Originally posted by ea_M5 View Post
                                Ainakin M5Boardilla monen sovittama BMW Performance-setti taitaa löytyä osanumerolla 34110444738. Saksasta tilaten setin hinta on alle 1300e. Vaatii adapterin satulaan ja levyjen keskiosaan pientä hiontatyötä. Asennuksesta löytyy runsaasti juttua googlettamalla.

                                Muistaakseni Korholan autossa on tuo setti asennettuna ja hänen kotisivuiltaan löytyy ihan kuviakin asennuksesta.

                                https://www.flickr.com/photos/101363...57646535070915
                                Korholan kanssa olikin viikolla juttua noista ja hänen mukaan jarrut kyllä parani huomattavasti noilla performance satuloilla.
                                Mistä saksasta noin halvalla settejä löysit?

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X