Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ja kauhea vikalista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pera8x
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 158
    • tampere

    e39 ja kauhea vikalista.

    elikkäs tollanen e39 touring malli ja 2,9:llä diiselikoneella. kävin leimalla ja antoi aika pitkän vikalistan..


    tarvis vähän vinkkiä, että kuinkaa v-mäisiä juttuja nuo on laitella kuntoon ja mistä kannattaa tilata varaosia? ja samalla, että mistä tiedän mitkä on oikeat osat tähän autoon? onko takana aina samanlaiset iskarit, oli sit ilmajousilla, tai ei? en ees tiedä onko tässä ilmajousia, vai ihan perus rauta jouset.


    mutta hylky tuli jokatapauksessa. ensinnäkin pohjassa ihan pikkasen hitsattavaa. pari pientä kohtaa, mistä ruostunut puhki asti. se ei ole ongelma, mätiä autoja oon kyllä hitsaillut ihan liikaakin. mutta nuo nivelet ja puslat ja iskarit yms. kuinka hankalia ne on vaihdella? ei ole peukalo keskellä kämmentä, mutta oon räplännyt lähinnä mersujen kanssa. pemareita en ole joutunut kauheesti remppaamaan. tämä on toinen pemarini. edellinen oli sedani ja siihen vaihdoin ainakin takaiskarit. ja jotain webasto jumppaa oon tehnyt ja muita pikku juttuja. siinä omat kokemukset pemareiden korjaamisesta.


    tuossa sitä vikalistaa sitten.
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2816
    • Kuusankoski

    #2
    Jos ite osaa tehdä niin yhen illan homma, osat tilaamalla muutaman satasen. Hitsaus kaikista tympein noista
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • pera8x
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 158
      • tampere

      #3
      kyllä mää ainakin uskoisin, että osaan nuo ite hoidella. ehkä kyse on enemmänkin viitseliäisyydestä..


      nuo mädät kohdat on helppo hoitaa. oli tosiaan vaan pari ihan pientä kohtaa, mihin tarvis laittaa paikka. se onnistuu kyllä.


      mutta nuo nivelet, niistä ei ole BMW:n kohdalla kokemusta oikeestaan yhtään. kai ne samalla tavalla menee, kun muissakin autoissa?


      ehkä se suurin kysymysmerkki on, että mistä ne osat kannattaa hankkia? vaikka mätänetistä tietenkin saisi hetikin, mutta ulkomailta saa halvemmalla ihan laatuosaakin. mikä noista varaosa kauppiaista on paras? siis halvin ja nopein. tässä on kuukausi aikaa hoidella kärry taas kondikseen.

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3580
        • Raisio

        #4
        Menee jo iskareihin se muutama satanen ja kaikki 4 vaihdettava kerralla jos hyvän hyvän haluaa ja muutenkaan järkeä vain toiselle puolelle vaihtaa.

        Nopee oot jos illassa nämä teet, mulla menis hermot ja viikon illat.

        Osissa sitten tarkkana ostatko halpaa ja huonolaatuista tusinatarviketta VAI alkuperäislaatuista.

        500-1000€ realistinen budjetti.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • bember
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 479
          • Kirkkonummi

          #5
          katastus hylätty

          kato osat täältä foorumilta, "uutta osaa". Käsijarrun voi mahdollisesti vain kiristää ottamalla takapyörät irti ja reijästä kiksauttaa hammaspyörää, ohjeet täältä jostain, lisäksi kahvan juuresta vaijerit voi säätää.
          Kyllä vois hoitua"illassa", jos nesteytys toimii ja hitsauskin onnistuu.
          Ei sulla voi olla ilmajousitus takana jos vaimennuskyky heikko.

          Comment

          • pera8x
            Bimmer Rookie
            • Jan 2015
            • 158
            • tampere

            #6
            juu, useempia satasia vähän aavistelinkin, että tähän menee. käsijarrua jo sen verran räpläsinkin tossa ennen leimaa, että edes jotenkin ottaa kiinni. kun on automaatti toosalla, niin ei juuri tule käkkäriä käytettyä. eli kaikki ihan jumissa ja ruosteessa. ei jarruttanut käytännössä ollenkaan ennen leimaa. otin toiselta puolelta levyn irti ja sorvissa pistin kitkapinnan sileeks. sen jälkeen vaan takasin nippuun ja kiristelin niin paljon, mitä pysty ilman, että alkoi laahaamaan. noilla konsteilla sain sentään tuon kuukauden ajoaikaa. oli pelko perseessä, että tulee viä ajokieltoa, jos ei käsijarru toimi ollenkaan. nuo kun on nykysin muuttuneet niin ihmeellisiks ja täysin järjettömiks nuo katsastus hommelit. jos oikein olen asian ymmärtänyt, niin vaikka olis automaattivaihteinen auto ja jos käsijarru ei toimi, niin se on automaattinen ajokielto koko autolle nykyään. ei sillä vaihteistolla ole mitään merkitystä katsastuksessa. vaikka käytännössä se P hoitaa käsijarrun toiminnan kokonaan. ainakin mun käytössä.


            onneksi ei alkaneet vikiseen mistään jarruista sen enempää. jarrupalat on aika lopussa ja vikavalo palaa taulussa sen osalta. mutta ei ne ihan loppu vielä ole. vaihtaisin toki, jos olis ihan finaalissa ja rahisisi. ajetaan ne nyt loppuun saakka.

            Comment

            • pera8x
              Bimmer Rookie
              • Jan 2015
              • 158
              • tampere

              #7
              niin ja kiitos vastauksista. unohtu mainita.

              Comment

              • Jesse93
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 940
                • Mustio

                #8
                Eipä se tukivarsien vaihto mitään rakettitiedettä ole tosin pääsee helpommalla jos löytyy jonkinlainen pallonivelen irrotustyökalu. Kannattaa tosin foorumia selailla jos löytyis sarja iskareita tai koko tolpat vaikka purkuautosta niin pääsee helpolla eikö touringeissa ole pussit takana aina?

                Ja autodocia voin suositella, halpaa ja laaja valikoima mutta noin viikon verran yleensä kestää toimitus
                E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                Comment

                • intfreak
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 2966
                  • Uusikaupunni

                  #9
                  Originally posted by Jesse93 View Post
                  eikö touringeissa ole pussit takana aina?
                  Ei ainakaan E39:ssä.
                  N62 Money Spender Club

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Pallonivelen irroitus viisainta tehdä murtohaarulla. Ei lähde holkki irti navasta kuten ulosvetäjällä voi lähteä ja kaikista nopeiten sen ottaa sillä murtohaarukalla irti (silloin kun tarkoitus vaihtaa).

                    Osanumerot kannattaa vilkaista varaosaluettelosta esim. bmwfans. Sitten voi osanumeroilla etsiä tarvitsemansa osat. Ulkomailta saa paljon halvemmalla osat, jos uusia meinasit ostaa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • pera8x
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2015
                      • 158
                      • tampere

                      #11
                      jees, kiitosta vaan vastauksista. uusia osia ajattelin tähän laitella. työ on kuitenkin se juttu, mikä on joko työlästä, tai maksaa. jos laittelee käytettyjä osia, niin ei tiedä kuinka kauan ne kestää. enkä muutenkaan ainakaan niveliä käytettyinä halua laitella. iskarit ehkä vielä menisi, jos ehjät jostain sattuis löytyyn. niitäkin tarvii sen 4 kappaletta..

                      Comment

                      • hjenkka
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 577
                        • JKL

                        #12
                        Aeromotorssilla varsin kilpailukykyiset hinnat:



                        Osanumerot löydät tuolta:

                        "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                        Vs1400 Intruder

                        Ex:
                        F11 530dA xDrive
                        E60 523iA
                        E39 520i Sedan
                        E39 530dA Touring
                        E39 528iA Sedan
                        E46 318i Sedan
                        E39 523i Sedan
                        E36 316i Sedan x2

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎