memebuy23buy

528 ei käynnisty enkä enään keksi miksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nutcracker
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 9
    • Riihimäki

    #16
    Noh, viimeisin mitä nyt yritin oli että avasin ratilta muovit ja siellä on se virtalukon pohja. Siitä johtonippu ja liitin irti ja uuteen virtalukon pohjaan kiinni.
    Ruuvimeiselillä kokeilin ja lähti käyntiin ja kävi. Hyvä homma, siinä sitten ehkä ainakin yksi vioista. Pistin koko homman pakettiin ja kokeilin vielä kerran startata kun osa oli ihan omalla paikallan ja käynnisty sekä sammui ihan heti.
    Uusi yritys, käynnistyi ja sammui samantien. Sitten ei enään tarjonnutkaan.

    Kastukohan vaan tulpat tai sitten se ihmeen liimaventtiili häikkä mitä joku mainitsi. Koitan huomenna uudelleen startata.

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #17
      Originally posted by Nutcracker View Post
      Noh, viimeisin mitä nyt yritin oli että avasin ratilta muovit ja siellä on se virtalukon pohja. Siitä johtonippu ja liitin irti ja uuteen virtalukon pohjaan kiinni.
      Ruuvimeiselillä kokeilin ja lähti käyntiin ja kävi. Hyvä homma, siinä sitten ehkä ainakin yksi vioista. Pistin koko homman pakettiin ja kokeilin vielä kerran startata kun osa oli ihan omalla paikallan ja käynnisty sekä sammui ihan heti.
      Uusi yritys, käynnistyi ja sammui samantien. Sitten ei enään tarjonnutkaan.

      Kastukohan vaan tulpat tai sitten se ihmeen liimaventtiili häikkä mitä joku mainitsi. Koitan huomenna uudelleen startata.
      Liimaventtiilin saa hyvin aikaan kun käynnsitää ja sammuttaa ennen kuin kone on ehtinyt yhtään lämmetä.

      Silloin pyörii kone aika rivakan oloisesti mutta ei edes yritäkkään käyntiin.

      Comment

      • Nutcracker
        Newbiemmer
        • Aug 2019
        • 9
        • Riihimäki

        #18
        Tänään lähti käyntiin sitten. Ei suoraan mutta parin yrityksen jälkeen otin ilmanputsarin pois ja pärähti heti käyntiin. Heitin ison lenkin ja sitten vielä kaupassa kävin, toimi kokoajan.
        Noh, jos se vaikka olisi siinä.
        Todetut viat siis:
        Nokka akselin asento tunnistin
        Kampiaskelin asentotunnistin
        Bensapumppu ja rele (mahdollisesti pätkivän kampi tunnistimen takia kun toimi aina about mutta nyki lämpimänä on saattanut polttaa releen jota ilmeisesti anturi juuri katkoo päälle pois päälle pois ajossa.
        Ajonestolaiteboxi viallinen. Komponenttivika, vaihdettu ja koodattu
        Virtalukon pohja.

        Siinäpä taisi olla jos joku joskus joutuu ihmettelemään. Ainakin toivon että omalla kohdalla oli siinä.

        Näistä vioista ainoastaan nokka ja kampi anturit antoivat mitään vikakoodia ja siksi mahdollisesti bensapumpun vaihto oli turha. Ehkä.

        Comment

        • Baijerilainen525
          Bimmer Rookie
          • Nov 2017
          • 109
          • Lieksa

          #19
          Kannattaa vaihtaa polttoaineensuodatin myös jos alkuperäinen. Mulla ainakin paransi starttaamista, lähtee kerrasta kun pyöräyttää avainta. Ennen sahasi käyntiin tai piti pitää avainta vähän aikaa on asennossa että keräsi kunnon bensanpaineet sit käynnisty.
          Suodattimessa on bensanpaineensäädin. 100 tuhannen välein nää pitäs vaihtaa uusiin vaan harva muistaa kun ei kuulu huolto-ohjelmaan.

          Comment

          • Nutcracker
            Newbiemmer
            • Aug 2019
            • 9
            • Riihimäki

            #20
            On se nyt jumalauta ei se taaskaan lähde. Se taas teki saman homman että viikonloppuna ajoin sillä seiso sunnuntain ja taas tuli työviikko niin ei yhtään mitään sano.
            Mikä helvetti siinä voi olla. Virtalukon pohjan ku vaihto käynnistyi ihan ekalla yrittämällä ja nyt sitten taas täysin mykkä. Pyörittää konetta mitään ei vaan tapahdu.
            Johan se päivän toimi.
            Last edited by Nutcracker; 19-08-2019, 09:23.

            Comment

            • jaskap
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 535
              • Finland Rovaniemi

              #21
              Kannattaa varmaan tutkia se polttoainepumpun virran saanti. Jossain on katkos.
              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
              e32 750 iA -88 DoubleSex.
              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
              e32 735 1/18
              e34 M5 1/18
              e24 635 Csi 1/18
              e9 3.0 CSi 1/18
              e31 850 Csi

              Comment

              • -kalevi-
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 507
                • Tuusula

                #22
                Onko tästä mitattu bensanpaineet, kun vika on päällä?
                E87 118d
                E70 3.0d
                Ex: E36 M3
                Ex: E36 cabriolet m60b40
                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1762
                  • HKI/Orimattila

                  #23
                  Mitenkäs, oliko nuo vaihdetut asentotunnistimet minkä merkkisiä? Mietin vain, että eikös halpisantureilla ole ollut huonoa ja epäloogista toimintaa. :think
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5151
                    • Kouvola, Savisto

                    #24
                    Meinasin jo sanoa että ei se ilmanputsarin irroituksella kyllä lähde toimimaan, mutta en halunnut mustamaalata.

                    Lopeta se pään hakkaaminen seinään ja vie se jollekkin harrastajalle, veikkaan että vika on selvitetty 30min sisään.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #25
                      Tyhmä kysymys mutta kaikki sulakkeet kunnossa? E39 teki keväällä vähän samalla lailla, bensapumpun sulakkeessa oli joku murtuma jota ei oikein ees erottanu.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8282
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        Joo, osaruletin voisi lopettaa ja kun vika päällä niin sähkökaaviot toiseen käteen ja yleismittari toiseen. Aika äkkiä selviää.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        Working...
                        X