Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i '96 Sammuilee lennosta lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sharspy
    Bimmer Rookie
    • May 2017
    • 46
    • Livonsaari

    #31
    Noniin ystävät hei taas! Nyt uusilla kamppeilla haettu tietoa bemarin kiusanteosta ja tälläistä se kovin koittaa tuputtaa. https://photos.app.goo.gl/fV9MrZWVwdVcjTXK8

    Kenelläkään ideoita?
    1988 E30 316 M10B18
    1996 E39 523 vakioromu
    2013 F30 320i lastutettu mopo

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #32
      Originally posted by Sharspy View Post
      Noniin ystävät hei taas! Nyt uusilla kamppeilla haettu tietoa bemarin kiusanteosta ja tälläistä se kovin koittaa tuputtaa. https://photos.app.goo.gl/fV9MrZWVwdVcjTXK8

      Kenelläkään ideoita?
      Ilmamassa mittari ja imuvuoto
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • Sharspy
        Bimmer Rookie
        • May 2017
        • 46
        • Livonsaari

        #33
        Tosiaan ku mentii lukemaa vikakoodei ni kaik toimi nätisti, auto lähti käyntii hyvi, ja kävi jonku 10min. sitte ku se lämpes ni se rupes sammuilemaa ja ei lähteny enää käyntii eikä antanu enää mitää vikakoodei.
        1988 E30 316 M10B18
        1996 E39 523 vakioromu
        2013 F30 320i lastutettu mopo

        Comment

        • Sharspy
          Bimmer Rookie
          • May 2017
          • 46
          • Livonsaari

          #34
          Tänään piti saada autoo siirrettyä, ei lähtenyt käyntiin. Maffin piuha irti niin lähti laakista ja ei sammunut vaikka lämpömittari oli melkein käyntilämpötilassa. Ei puhaltanut lämmintä. Autokeskuksella veikkasi myyjä että moottorinlämpötila anturi aiheuttaisi tämän, joko anturi rikki tai kun auton syyläri vuotaa niin aina ei oo nestettä anturilla. Maffi on autoon vaihdettu tarvike malliseen á la autodoc. Autoon tuli vaihettua haljennu tyhjäkäyntiventtiilin letku, paikkailtu maffin haitari ja paikkailtu venakopan huohotusputki.
          Last edited by Sharspy; 07-02-2020, 11:41.
          1988 E30 316 M10B18
          1996 E39 523 vakioromu
          2013 F30 320i lastutettu mopo

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2538
            • Kajaani

            #35
            Itse pidän lähtökohtana että kaikki sähköosat tarvikkeena on paskaa. Ja osta uudet letkut, niitä kannata paikkailla..
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #36
              Niitä haitari/huohotin letkujen paikkailussa ei ole mitään järkeä. Ne kun alkaa hajoamaan, niin ainut järkeä vaihtoehto on laittaa uutta tilalle. Kun ei puhalla sisälle lämmintä, niin siellä on joko paljon ilmaa kierrossa tai sitten ongelma vesiventtiilien kanssa. Halpoja tarvikeosia ei kannata hankkia. Ilmanmassa mittariksi itse ostaisin kunnon valmistajan tekemän esim. bosch.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • hencca89
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 619
                • ikaalinen

                #37
                Originally posted by Sharspy View Post
                Maffi on autoon vaihdettu tarvike malliseen á la autodoc.
                Kallis tie. Tein aikoinaa samoin. Jonka perään ostin orkkiksen. Sit skulas.
                Sen jälkee oon välttänyt monessa asiassa tarvikkeita. Kivempi saada oikeesti kuntoon ja lopulta säästääkin rahaa ja ennenkaikkea aikaa/vaivaa...
                BMW E91 320
                MB W108 280SE
                SUZUKI GSX-R
                BMW K100 "cafe"

                Comment

                • Sharspy
                  Bimmer Rookie
                  • May 2017
                  • 46
                  • Livonsaari

                  #38
                  Originally posted by Roisto View Post
                  Itse pidän lähtökohtana että kaikki sähköosat tarvikkeena on paskaa. Ja osta uudet letkut, niitä kannata paikkailla..
                  Niin siis vaihdettu uudet paikkailtujen tilalle.
                  1988 E30 316 M10B18
                  1996 E39 523 vakioromu
                  2013 F30 320i lastutettu mopo

                  Comment

                  • Sharspy
                    Bimmer Rookie
                    • May 2017
                    • 46
                    • Livonsaari

                    #39
                    Noniin, taas oltu läppärin kanssa autossa kiinni ja tutkittu. Maffin piuhan irrottaminen ei auttanut tällä kertaa ja auto sammuili 5-30sec välein ja oli työmaa saada käyntiin. Inpa näytti että tunnistaa avaimen. Näytti vikakoodia EWS:älle että ei tunnista avainta. Disabloitiin EWS (Tai ainakin yritettiin.) Sen jälkeen antoi koodia ettei tunnista ews:ää. Myös virrat päälle laittaessa antoi koodin 202 bank 1 fuel trim limit.
                    Attached Files
                    1988 E30 316 M10B18
                    1996 E39 523 vakioromu
                    2013 F30 320i lastutettu mopo

                    Comment

                    • Sharspy
                      Bimmer Rookie
                      • May 2017
                      • 46
                      • Livonsaari

                      #40
                      Nyt ilmeisesti löytyi vika, auto oli kolme tuntia jw-servicen tutkittavana ja syyllinen mitä luultavimmin oli ecun vieressä oleva musta liitin josta lähtee monta pientä johtoa, asentaja huomasi että kun siihen liittimeen koski niin auto meinasi sammua ja liitin oli sisältä ihan terveen näkönen, piuha kiinni ja auto käyntiin niin ei sammunut hänellä enää. Hain auton, ei lähtenyt käyntiin, heilutin sitä liitintä niin taas pelasi. Kellään tietoa mikä tämä kyseinen liitin on?
                      Attached Files
                      Last edited by Sharspy; 07-03-2020, 22:42.
                      1988 E30 316 M10B18
                      1996 E39 523 vakioromu
                      2013 F30 320i lastutettu mopo

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9139
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by Sharspy View Post
                        Nyt ilmeisesti löytyi vika, auto oli kolme tuntia jw-servicen tutkittavana ja syyllinen mitä luultavimmin oli ecun vieressä oleva musta liitin josta lähtee monta pientä johtoa, asentaja huomasi että kun siihen liittimeen koski niin auto meinasi sammua ja liitin oli sisältä ihan terveen näkönen, piuha kiinni ja auto käyntiin niin ei sammunut hänellä enää. Hain auton, ei lähtenyt käyntiin, heilutin sitä liitintä niin taas pelasi. Kellään tietoa mikä tämä kyseinen liitin on?


                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #42
                          Se, että joku liitos näyttää hyvältä ei meinaa mitään. Selvästi se liitos ei ole kunnossa kun siihen koskeminen vaikuttaa lähteekö auto käyntiin vai ei. Eli korjaa se liitos.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9139
                            • Oulu

                            #43
                            Tuossa liittimessä kytketyt on kaikki lähinnä signaalilinjoja, joten kummoisia virtoja siellä ei kulje. Jos johdoissa ei näy mitään poikkeavaa, niin putsaa liitinpinnit vaikka Motox jarrukliinerillä ja siten kunnon kontaktipastaa.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎