Tosiaan ku mentii lukemaa vikakoodei ni kaik toimi nätisti, auto lähti käyntii hyvi, ja kävi jonku 10min. sitte ku se lämpes ni se rupes sammuilemaa ja ei lähteny enää käyntii eikä antanu enää mitää vikakoodei.
Tänään piti saada autoo siirrettyä, ei lähtenyt käyntiin. Maffin piuha irti niin lähti laakista ja ei sammunut vaikka lämpömittari oli melkein käyntilämpötilassa. Ei puhaltanut lämmintä. Autokeskuksella veikkasi myyjä että moottorinlämpötila anturi aiheuttaisi tämän, joko anturi rikki tai kun auton syyläri vuotaa niin aina ei oo nestettä anturilla. Maffi on autoon vaihdettu tarvike malliseen á la autodoc. Autoon tuli vaihettua haljennu tyhjäkäyntiventtiilin letku, paikkailtu maffin haitari ja paikkailtu venakopan huohotusputki.
Niitä haitari/huohotin letkujen paikkailussa ei ole mitään järkeä. Ne kun alkaa hajoamaan, niin ainut järkeä vaihtoehto on laittaa uutta tilalle. Kun ei puhalla sisälle lämmintä, niin siellä on joko paljon ilmaa kierrossa tai sitten ongelma vesiventtiilien kanssa. Halpoja tarvikeosia ei kannata hankkia. Ilmanmassa mittariksi itse ostaisin kunnon valmistajan tekemän esim. bosch.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Maffi on autoon vaihdettu tarvike malliseen á la autodoc.
Kallis tie. Tein aikoinaa samoin. Jonka perään ostin orkkiksen. Sit skulas.
Sen jälkee oon välttänyt monessa asiassa tarvikkeita. Kivempi saada oikeesti kuntoon ja lopulta säästääkin rahaa ja ennenkaikkea aikaa/vaivaa...
BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Noniin, taas oltu läppärin kanssa autossa kiinni ja tutkittu. Maffin piuhan irrottaminen ei auttanut tällä kertaa ja auto sammuili 5-30sec välein ja oli työmaa saada käyntiin. Inpa näytti että tunnistaa avaimen. Näytti vikakoodia EWS:älle että ei tunnista avainta. Disabloitiin EWS (Tai ainakin yritettiin.) Sen jälkeen antoi koodia ettei tunnista ews:ää. Myös virrat päälle laittaessa antoi koodin 202 bank 1 fuel trim limit.
Nyt ilmeisesti löytyi vika, auto oli kolme tuntia jw-servicen tutkittavana ja syyllinen mitä luultavimmin oli ecun vieressä oleva musta liitin josta lähtee monta pientä johtoa, asentaja huomasi että kun siihen liittimeen koski niin auto meinasi sammua ja liitin oli sisältä ihan terveen näkönen, piuha kiinni ja auto käyntiin niin ei sammunut hänellä enää. Hain auton, ei lähtenyt käyntiin, heilutin sitä liitintä niin taas pelasi. Kellään tietoa mikä tämä kyseinen liitin on?
Nyt ilmeisesti löytyi vika, auto oli kolme tuntia jw-servicen tutkittavana ja syyllinen mitä luultavimmin oli ecun vieressä oleva musta liitin josta lähtee monta pientä johtoa, asentaja huomasi että kun siihen liittimeen koski niin auto meinasi sammua ja liitin oli sisältä ihan terveen näkönen, piuha kiinni ja auto käyntiin niin ei sammunut hänellä enää. Hain auton, ei lähtenyt käyntiin, heilutin sitä liitintä niin taas pelasi. Kellään tietoa mikä tämä kyseinen liitin on?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Se, että joku liitos näyttää hyvältä ei meinaa mitään. Selvästi se liitos ei ole kunnossa kun siihen koskeminen vaikuttaa lähteekö auto käyntiin vai ei. Eli korjaa se liitos.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuossa liittimessä kytketyt on kaikki lähinnä signaalilinjoja, joten kummoisia virtoja siellä ei kulje. Jos johdoissa ei näy mitään poikkeavaa, niin putsaa liitinpinnit vaikka Motox jarrukliinerillä ja siten kunnon kontaktipastaa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment