Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 lämmöt 10km jälkeen punaisenrajamailla 100km/h ajolla ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by Marduk
    Nonni kävin tuossa ajelemassa noin 10 km ja lämmöt lähti taasen nouseen pääsin kotiin pelti ylös ja kokeilin sitä viskokytkimen takana olevaa rupelia niin senhän sai käsin tosi helposti pysäytettyä. Eikös sen pitäisi toimia sillai et ku lämpö nousee niin kytkin ottaa enemmän kiiinni ja propeli pyörii nopeammin. Lämmöt olivat siinä yli puolenvälin seuraavassa viivassa.
    No niinhän se kuuluisi toimia... Mutta ei tuo kyllä selitä ajaessa tapahtuvaa lämmönnousua, koska silloin ajoviima hoitaa jäähdytyksen. Eli viskolla on jotain tekemistä vain paikallaan seistessä. Edelleenkin tuo kuulostaa joltain jäähdytysnestekierron ongelmalta (ilmaa välissä, vesipumppu, termari, liian vähän nestettä). Onhan siellä jäähdytysnestettä nyt varmasti riittävästi (tarkasta kun auto on kylmänä)?
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • Marduk
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 129
      • -

      #17
      Tilasin ajan tuonne Keminmaan BMW huoltoon....niillähän ei tietenkään ole sitä pakokaasumittaria. Ne mittaa sen kannen jotenkin paineella tiedä sitten onko sen nyt niin varman keino Vs tuohon mittariin. Toi mittari on vissiin aika uus juttu kun ei sitä täällä pohjolassa edes tiedetä et semmonen mittari on edes olemassa.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #18
        Jos ei kansi falskaa, niin ota nesteet pois ja laita takaisin HITAASTI. Kaada v***nkarvan paksuisena norona, että ilmalle jää tilaa ja aikaa tulla pois.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Speedy
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 14

          #19
          Alkuperäisohjekirjan mukaan normaali käyttölämpötila on sinisen ja punaisen kentän välissä. Osoitin saa korkeissa ulkolämpötiloissa ja moottorin kuormituksessa siirtyä punaisen rajalle asti. Siis ei välttämättä vika vaan ominaisuus (näin helteillä)?!?

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #20
            Mulla ei m50b20 kyllä heiluta viisaria keskiasennosta sitte yhtään mihinkää, vaikka käyttäs tunnin tyhjäkäyntiä tai ajais motaria ykkösellä . Eikä nestettä ole edes ihan niin kuin pitäis ja pumppukin menee pian vaihtoon(äänen takia).
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Speedy
              Newbiemmer
              • Jul 2005
              • 14

              #21
              Originally posted by alspe
              Mulla ei m50b20 kyllä heiluta viisaria keskiasennosta sitte yhtään mihinkää, vaikka käyttäs tunnin tyhjäkäyntiä tai ajais motaria ykkösellä . Eikä nestettä ole edes ihan niin kuin pitäis ja pumppukin menee pian vaihtoon(äänen takia).
              Sama täällä, mutta pysäyttämisen jälkeen lämmöt ovat nousseet, varsinkin, kun odotat hetken, ja käynnistät uudelleen, jolloin viisari käy oikealla, palaa sitten keskiasentoon, varsinkin, kun nostattaa kierroksia. Olisiko seistessä lämpöä kertynyt anturin ympäristöön, ja käynnistäessä vesi lähtee taas kiertoon? Mielenkiintoista on se, että viisari ei reagoi pysäyttämisen jälkeen virrat päällä, ennen kuin käynnistän uudestaan. Tavalliset jutut, kuten viskot, termarit ym. katsottu.

              Comment

              • Appe
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 590
                • Salo

                #22
                Tarkemman moottorin lämpötilan saat ajotietokoneelta.. Testi nro:7 muistaakseni...
                Paljon tarkempi kuin Mittari.. Vaihtelun huomaa heti.

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #23
                  Originally posted by Speedy
                  Sama täällä, mutta pysäyttämisen jälkeen lämmöt ovat nousseet, varsinkin, kun odotat hetken, ja käynnistät uudelleen, jolloin viisari käy oikealla, palaa sitten keskiasentoon, varsinkin, kun nostattaa kierroksia. Olisiko seistessä lämpöä kertynyt anturin ympäristöön, ja käynnistäessä vesi lähtee taas kiertoon? Mielenkiintoista on se, että viisari ei reagoi pysäyttämisen jälkeen virrat päällä, ennen kuin käynnistän uudestaan. Tavalliset jutut, kuten viskot, termarit ym. katsottu.
                  Sehän on ihan normaalia, esim. palotilojen ympäristö on selvästi kuumin paikka moottorissa ja kun sammutat auton, pumppu ei kierrätä vettä, alkaa lämpö siirtyä kuumasta kylmään päin. Kuten termodynamiikan toinen pääsääntö sanoo
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Jos koko lämpöongelma on tuo nyt kuvailemasi, niin se ei suinkaan ole vika vaan ominaisuus. Eli moottorin sisäosista veteen johtuva lämpö nostaa aina jonkin verran jäähdytysveden lämpötilaa silloin kun moottori sammutetaan ja jäähdytyskierto katkaistaan. Ei siis vika mikäli lämmöt pysyvät muuten normaalitasossa.

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #25
                      lämmöt

                      Jos moottorin käydessä lämmöt pysyy keskellä niin ei varmaan oo sit mitään ihmeellistä. Ja tsekkaa tosiaan se moottorin lämpötila sieltä obc:n salavalikoista ja kato miten se muuttuu esim. ajossa ja käytettäessä autoa paikallaan. Voin kattoo sit omasta samat jos tahot.

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #26
                        En tiedä onko ot, mut kysyn kuitenkin.
                        Mikä on normaali käyntilämpötila M62 moottorilla. Mulla se nimittäin vaihtelee 105-110 asteen välillä. Katsottu mittarin "salavalikosta". Tuntuu itsestäni et on aika korkeat asteet. Lämpömittari on kyllä keskellä eli normaalissa, eikä nouse tai laske ajon aikana.
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • Speedy
                          Newbiemmer
                          • Jul 2005
                          • 14

                          #27
                          Originally posted by Wackot
                          Jos moottorin käydessä lämmöt pysyy keskellä niin ei varmaan oo sit mitään ihmeellistä. Ja tsekkaa tosiaan se moottorin lämpötila sieltä obc:n salavalikoista ja kato miten se muuttuu esim. ajossa ja käytettäessä autoa paikallaan. Voin kattoo sit omasta samat jos tahot.
                          Kävin äsken katsoon testiä 7 ja se sanoi Lock: on. Enempää en tohtinut tehdä. Moni muukin valikko antoi samaa. Miten siitä edetään? Näitä ohjeita ei löydy ohjekirjasta.

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #28
                            lämmöt

                            Mikä on normaali käyntilämpötila M62 moottorilla. Mulla se nimittäin vaihtelee 105-110 asteen välillä
                            Muistelen et mullakin oli jotain tuota luokkaa, 109-110. Pitää kattoo kunhan saan auton taas käsiini.

                            Sen obc:n lukituksen purku ohjeet löytyy varmaan täältäkin searchilla... ei muista ulkoa...

                            Comment

                            • Appe
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 590
                              • Salo

                              #29
                              Mulla 540 Ia -96 Moottorin lämmöt 100-105`C Paikallaan.. Ajossa vaihtelee 90`c ylöspäin.

                              Comment

                              • Alpina B6
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2005
                                • 90

                                #30
                                540i.....

                                Tossa koneessa on tyyppivikana kansi pahvi ongelmat,kansien suoruus....kaverini kutsuu noita bemarin v8 koneita mehumaijoiksi koska jäähdytin neste purkki kainalossa saa olla alvariinsa kone huoneessa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎