Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jähdytysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Wwalzu View Post
    Jees. Kiitoksia kaikille ohjeista..



    Nyt on kuitenkin vieläkin jäähäriongelmia. Vaihdettua osaa on nyt niin maan perkeleesti, termarin vikakoodi lähti pois kun töräytin CRC:tä liittimeen ja putsasin liitoksen kunnolla. Nyt kuitenkin ongelmana on vieläkin jäähäriongelmat.


    Sisätilan lämpöjen ollessa maksimilla (32 astetta) lämpötilat pysyvät noin 80-90 asteessa mukavasti, myös ajossa. Heti jos sisätilan lämpötilat laskee alle 30, esim 21 alkaa lämpötilat nousta välittömästi melko nopeasti. Eli siis vaikka puhallin on minimiteholla mutta lämpötilat ovat 32 astetta, moottorin lämpötilat pysyvät normaaliajossa täysin kurissa. Mikä vittu tätä vaivaa?!?


    EDIT: Tosiaan täytyykö ton sähköflektin pyöriä missään vaiheessa? Vaikka lämmöt ois kuin korkeella ei flekti pyöri jos liitin on kiinni. Heti kun liittimen ottaa irti niin pyörii täyttä nopeutta. Vaikuttaako tämä asiaan?
    Näillä keleillä ei kyllä ole mitään merkitystä sillä sähköflektillä. Ei tarvitse edes viskoa kun lämpötila on pakkasen puolella. Moottorin jäähdytyksestä vastaa visko, ei se sähköflekti, joten ei kuulu lämmöt nousta edes kesällä ilman sähköflektiä. Toki se sähköflekti lähtee myös päälle kun syyläristä tulevan veden lämpö on x, mutta sillä ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä. Eli joko termari ei ole kunnossa tai sitten vesipumppu rikki.
    Last edited by HTK12; 05-11-2019, 19:43.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Näillä keleillä ei kyllä ole mitään merkitystä sillä sähköflektillä. Ei tarvitse edes viskoa kun lämpötila on pakkasen puolella. Moottorin jäähdytyksestä vastaa visko, ei se sähköflekti, joten ei kuulu lämmöt nousta edes kesällä ilman sähköflektiä. Toki se sähköflekti lähtee myös päälle kun syyläristä tulevan veden lämpö on x, mutta sillä ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä. Eli joko termari ei ole kunnossa tai sitten vesipumppu rikki.
      Komppaan tätä. Termari saattaa mennä monesti rikki että eivät aukea--> nostaa lämpöjä. Taisi yhdellä olla vastaava vika. Kaiken lisäksi sinulla oli sitä vikakoodi. Jos ei ole vaihdettu nii sama vaihtaa kumpikin ellei halua koko ajan epävarma olla ja sahailla lämpöjen kanssa..

      Comment

      • Wwalzu
        Newbiemmer
        • Oct 2019
        • 12
        • Nurmijärvi

        #18
        Tjoo. Nyt aikani pähkäiltyä kävin noin 60km lenkillä autolla. Niin kauan kun sisälämpötilat on maksimissa, moottorin lämmöt pysyy kurissa vaikka kuinka antaa kenkää. Heti kun sisätilan lämmöt laskee alas, lämmöt alkaa lähes heti nousta.

        Mikä voi olla vikana? No, yks positiivinen asia on se että vikakoodeja ei tuu enää ollenkaan
        E39 -01 525i
        E28 -84 524td

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8264
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by Wwalzu View Post
          Tjoo. Nyt aikani pähkäiltyä kävin noin 60km lenkillä autolla. Niin kauan kun sisälämpötilat on maksimissa, moottorin lämmöt pysyy kurissa vaikka kuinka antaa kenkää. Heti kun sisätilan lämmöt laskee alas, lämmöt alkaa lähes heti nousta.

          Mikä voi olla vikana? No, yks positiivinen asia on se että vikakoodeja ei tuu enää ollenkaan
          Originally posted by HTK12 View Post
          Näillä keleillä ei kyllä ole mitään merkitystä sillä sähköflektillä. Ei tarvitse edes viskoa kun lämpötila on pakkasen puolella. Moottorin jäähdytyksestä vastaa visko, ei se sähköflekti, joten ei kuulu lämmöt nousta edes kesällä ilman sähköflektiä. Toki se sähköflekti lähtee myös päälle kun syyläristä tulevan veden lämpö on x, mutta sillä ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä. Eli joko termari ei ole kunnossa tai sitten vesipumppu rikki.

          :think
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Wwalzu View Post
            Tjoo. Nyt aikani pähkäiltyä kävin noin 60km lenkillä autolla. Niin kauan kun sisälämpötilat on maksimissa, moottorin lämmöt pysyy kurissa vaikka kuinka antaa kenkää. Heti kun sisätilan lämmöt laskee alas, lämmöt alkaa lähes heti nousta.

            Mikä voi olla vikana? No, yks positiivinen asia on se että vikakoodeja ei tuu enää ollenkaan
            Elikkä juurikin vesipumppu tai termari vaihdon tarpeessa. Pysyy lämmöt nippa nappa kurissa. Keskiasento lämpöviisarissa muistaakseni näyttää lämmön välillä 70-105 astetta. Sen enemmän nii viisari liikkuu ylemmäs. Suosittelen vaihtamaan alkuperäisen termarin ensin ja katot miten lämmöt toimii sen jälkeen.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Wwalzu View Post
              Tjoo. Nyt aikani pähkäiltyä kävin noin 60km lenkillä autolla. Niin kauan kun sisälämpötilat on maksimissa, moottorin lämmöt pysyy kurissa vaikka kuinka antaa kenkää. Heti kun sisätilan lämmöt laskee alas, lämmöt alkaa lähes heti nousta.

              Mikä voi olla vikana? No, yks positiivinen asia on se että vikakoodeja ei tuu enää ollenkaan
              Termari jumissa tai sitten syyläri tukossa. Vesi ei selvästi kierrä syylärissä. Jos pumppu ei toimisi niin silloin keittäisi oli sisälämmöt missä asennossa vaan. Onhan siellä nyt jäähdytysnesteet pakkasen kestävät? Ettei ole syyläri jäähileessä?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Wwalzu
                Newbiemmer
                • Oct 2019
                • 12
                • Nurmijärvi

                #22


                Päivän visa. Mahtaakohan vesi kiertää kovin hyvin syylärissä jos vesipumppu näyttää tältä?

                Kiitokset kaikille. Nyt on bmw kunnossa.
                Last edited by Wwalzu; 08-11-2019, 21:36. Reason: Kuva
                E39 -01 525i
                E28 -84 524td

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Wwalzu View Post


                  Päivän visa. Mahtaakohan vesi kiertää kovin hyvin syylärissä jos vesipumppu näyttää tältä?

                  Kiitokset kaikille. Nyt on bmw kunnossa.
                  Pitäs tuon mun mielestä vielä toimia

                  Hyvä että selvisi että miksi nostaa lämpöjä, ei muutaku kovaa ajoa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎