Originally posted by ana100
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kysymyksiä BMW:n hankinnasta(E39)
Collapse
X
-
Originally posted by KeimoAinoa mikä kannataa asentaa on huohotusputken lämmitys. HIntaa merkkiliikkeessä ~80€
Kysytään nyt sitten onko joltakulta E39 dieselistä jäätynyt huohotin, että öljyt on tullu pihalle? Parilla tutulla on saksantuontidieselit itseni lisäksi, eikä moista ongelmaa ole talvisin ollut.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
E39 TDS-moottoreissa pohjoismaa-autoissa on ilmamäärämittarille menevä letku eristetty. Liikkeessä Oulussa sanoivat että kannattaa eristää myös tuontiautoista. Oli kuulemma ensimmäiset Suomeen maahantuojan maahantuodut TDS:sät olleet ilman tuota karvaeristystä ja niitä oli hajonnut tuon takia. Uusi letku 39€ ja asennuksen kans oli 80€.BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS TouringEdelleenkään dieseli ei tarvi tuota, koska kampikammioon ei vain synny sitä kosteaa "höyryä" siten kuin bensakoneessa, ja varsinkaan kun se putki ei ole suoraan koneen edessä ajoviimassa, niinkuin esim. etuvetopösöissä, missä lämmitin on pakollinen.
Kysytään nyt sitten onko joltakulta E39 dieselistä jäätynyt huohotin, että öljyt on tullu pihalle? Parilla tutulla on saksantuontidieselit itseni lisäksi, eikä moista ongelmaa ole talvisin ollut.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by EightballKiitos vastausksista, moni asia on selvennyt! pitänee kuitenkin katsella josko soppeli 525d tai 530d sattuisi kohdalle. Missä vaiheessa tuo 530d on muuttunut uudmpaan versioon? Ei passaa viellä Volvoakaan laskea pois laskuista vaikka etuveto kyllä laskee fun factor kerrointa pari pykälääMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Iisalmessa 530d:n lämmitetty huohotinputki kaikkineen olisi 115 euroa ja työt päälle. En vielä ottanut. Sen sijaan laitatin valomuistin ja webaston kellon ja vaihdoin ajotietokoneen kielen enkuksi.E39 530dAt 9/98
www.ilkansivu.net
Comment
-
-
Originally posted by superbautoon siis ohjelmoitiin valomuisti ?
Paljo muuten IDE makso sulla noi webaston ym. muutokset?mulla makso täälä seinäjoella 34€ eli puolentunnin työ...Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Mitä tarkoittaa "ekat 530d"?
Originally posted by tuomkiti81eikös facelift e39:iin oo tullu 09/2000...korjatkaa jos oon väärässä
Lisäksi, edelleen on epäselvää tuo talvivarustus? Huohotinlämmitin ehkä tarvitaan, mutta onko Webasto tms lisälämmitin tarpeen? Pitääkö siis etsiä "Standheizung" yksilöitä?
Comment
-
-
Mulla meni melkein 90 euroa, kun häiskältä meni koodailuun toista tuntia. Se ei aivan hallinnut hommaa, ei varmaan ollut ennen valomuistia ja muita laitellut. Itse asiassa webaston kello ja tietokoneen kieli piti värkätä kahteen kertaan, kun valomuistin ohjelmointi nollasi jo tehdyt muutokset. Eli olisi varmaan tullut halvemmaksi ajaa auto kauaksi isompaan puljuun operoitavaksi.
Lohkolämppäriä 530:hen ei saa. Joudut tyytymään säteilylämppäriin, jos verkkovirralla lämmität. 530d:ssa on kuitenkin webasto vakiona, ainakin Suomeen tuoduissa malleissa. Ehkä näin on muissakin. Omassakin webasto tuli vähän yllätyksenä, kun myynti-ilmoituksessa siitä ei ollut mainintaa. Mutta hyvä näin.E39 530dAt 9/98
www.ilkansivu.net
Comment
-
-
Originally posted by IdeMulla meni melkein 90 euroa, kun häiskältä meni koodailuun toista tuntia. Se ei aivan hallinnut hommaa, ei varmaan ollut ennen valomuistia ja muita laitellut. Itse asiassa webaston kello ja tietokoneen kieli piti värkätä kahteen kertaan, kun valomuistin ohjelmointi nollasi jo tehdyt muutokset. Eli olisi varmaan tullut halvemmaksi ajaa auto kauaksi isompaan puljuun operoitavaksi.
Lohkolämppäriä 530:hen ei saa. Joudut tyytymään säteilylämppäriin, jos verkkovirralla lämmität. 530d:ssa on kuitenkin webasto vakiona, ainakin Suomeen tuoduissa malleissa. Ehkä näin on muissakin. Omassakin webasto tuli vähän yllätyksenä, kun myynti-ilmoituksessa siitä ei ollut mainintaa. Mutta hyvä näin.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Oke, surffailtuani tarpeeksi saksalaisilla sivuilla, alan uskomaan että tollanen ajonaikainen lisälämmitin ihan oikeesti on saksalaisissakin autoissa vakiona. Sen voi siis jotenkin koodata toimimaan perinteiseen webastotyyliin, jos on se parempi audio tai navi? Tästä siis: http://www.auto-treff.com/bmw/vb/sho...threadid=73593
Olenko täysin ulkona? Missä se lisälämmitin/webasto löytyy fyysisesti autosta? Skeptisyys vaivaa silti?
Comment
-
Comment