Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -99 moottori "rynkyttää" VIKA LÖYTYI!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #31
    Originally posted by TINTTI
    (n.½kg €)
    TÄ?? siis puol kilogramma euroa???

    No joo siis ymmärsin... ilmeisesti siis 500€ eli ½ k€

    Oli pakko...
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • neukka
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 89
      • Kajaani

      #32
      pitänee varmaan itsellekin käydä tilaamassa noita volvo osia tuohon autoon ja tulpata tuo egr. Liekkö joku tehnyt 530d tuota tulppausta? jos on niin kertokaa ihmeessä kokemuksia. olis kiva saada tuo rynkytys pois tuosta rottelosta

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #33
        Monikin on tulpannut egr:n 530d:staan. Minäkin tein sen keväällä, jolloin imupuoli oli pienentynyt halkaisijaltaan noin 15 mm egr-venttiilin kohdalta vain karstan ansiosta. Savutus pieneni hieman, tosin uudelleenohjelmointi tehon lisäämiseksi toi savua taas enemmän..
        ---

        Comment

        • jns77
          Newbiemmer
          • Jul 2006
          • 16

          #34
          Onkohan samaa ongelmaa nyt omassa? Eli tänään kesken ajon alkoi rynkyttäminen. Sain kituutettua lyhyen matkan pihaan. Auton kun sammuttaa, niin toimii tyhjäkäynnillä nätisti, mutta jos kierrosta antaa, niin alkaa tutina ja epäkäynti. Sammutuksen jälkeen taas normaali. Toivotaan et tääl korvessa pian piuhassa sais käytettyä, mut ajattelin tänne kyssäriä heittää. Toivotaan et oikeeseen kohtaan niin auto on 530da tour 2000.

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #35
            Toivotaan et tääl korvessa pian piuhassa sais käytettyä, mut ajattelin tänne kyssäriä heittää.
            Laita paikkakuntaa näkyviin, ois helpompi tarjota apua tuossa asiassa.

            Comment

            • jns77
              Newbiemmer
              • Jul 2006
              • 16

              #36
              Jim[QUOTE=Hezman;3717332]Laita paikkakuntaa näkyviin, ois helpompi tarjota apua tuossa
              Pistokeajan sain huomiseen ihan paikallisesta. Saa hinauspalvelu aamuksi viedä, kun ei käy kun vajaapyttysenä ja näköjään vasta vaihdetut öljytkin (200km) näyttäs tikun mukaan osin kadonnut...
              Last edited by jns77; 06-04-2016, 05:25.

              Comment

              • jns77
                Newbiemmer
                • Jul 2006
                • 16

                #37
                Toimii...
                Last edited by jns77; 06-04-2016, 05:27.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by jns77 View Post
                  Koodit johdatteli pa-ohjainyksikköön ja suuttimiin. Jos nyt oikein muistan virallisen termin. Vikalista nollattu, liittimet puhdistettu ja puhdistusaine polttoaineen kanssa läpi ja uusi PA-suodatin. Tyhjäkäynti nyt kylmänä ja lämpimänä toimiva ja autokin toimii moitteettomasti viileänä. Lämpimänä ei jaksa vetää pienemmillä kierroksilla. Testiajon takaisin tulo onnistui käsin vaihteiden vaihtamisella ja kierrosten pitämisellä lähempänä kolmeatonnia kuin kahta. Mutta tosiaan muuten rytkytys vajaana hävisi. Vinkkejä vois ottaa vastaan amatööri.
                  Vikakoodit lukuun kunnon testerillä kuten INPA/DIS/ISTA. Sitten tutkailemaan livedatasta suuttimienkorjausarvot, ahto, rail paineet, siirtopaineet.. Lisäksi sitten mittaamaan suuttimienohivuodot. En tiedä onko polvijärvellä ketään, jolla olisi INPA, mutta mulla ainakin löytyy tarvittavat softat.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • jns77
                    Newbiemmer
                    • Jul 2006
                    • 16

                    #39
                    Toimiii...
                    Last edited by jns77; 06-04-2016, 05:26.

                    Comment

                    • [Snowboarder]
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 2191
                      • Karstula

                      #40
                      Originally posted by jns77 View Post
                      En suosittele tän HTK12 heepon tutkimuksiin. 70 egee ottaa höpöhöpö tiedoista. Auto kunnossa taas
                      Mikäs tässä oli lopulta vikana:think?
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by jns77 View Post
                        En suosittele tän HTK12 heepon tutkimuksiin. 70 egee ottaa höpöhöpö tiedoista. Auto kunnossa taas
                        No joo ajelin 100 kilsan lenkin lukemaan koodeja/live-dataa. Aikaa meni itseltä reilut 2h. Kun sovittiin ennen kun menin, niin hinta kelpasi. Sitten seuraava päivänä halusikin jo rahojaan takaisin.. Olisit heti sanonut, että ei kiinnosta maksaa, niin en olisi turhaan lähtenyt ajelemaan. Olisi sitä nyt jotain muutakin tekemistä sunnuntaiksi. Maksoin takaisin 50€ takaisin. Halusi rahojaan takaisin kun ei tullut kuntoon vikakoodeja lukemalla. Eli itselle ei jäänyt mitään bensakulujen jälkeen.
                        Last edited by HTK12; 05-04-2016, 18:55.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8973
                          • Kellokoski

                          #42
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          No joo ajelin 100 kilsan lenkin lukemaan koodeja/live-dataa. Aikaa meni itseltä reilut 2h. Kun sovittiin ennen kun menin, niin hinta kelpasi. Sitten seuraava päivänä halusikin jo rahojaan takaisin.. Olisit heti sanonut, että ei kiinnosta maksaa, niin en olisi lähtenyt ajelemaan. Olisi sitä nyt jotain muutakin tekemistä ollut sunnuntai illaksi.
                          Ja mun mielestä vikakoodien ja livedatan tsekkaus ei todellakaan ole mikään lupaus auton korjaamisesta. Kyllä se jää saatujen tietojen pohjalta omistajan tehtäväksi. Toki jos tämmöinen on palaute kanssaharrastajan avusta niin tosiaan jatkossa kannattaa hinauttaa auto sinne pajalle
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Ja mun mielestä vikakoodien ja livedatan tsekkaus ei todellakaan ole mikään lupaus auton korjaamisesta. Kyllä se jää saatujen tietojen pohjalta omistajan tehtäväksi. Toki jos tämmöinen on palaute kanssaharrastajan avusta niin tosiaan jatkossa kannattaa hinauttaa auto sinne pajalle
                            Joo en ole vielä yhtään autoa korjannut vikakoodeja/live-dataa lukemalla. Harvaa harrastajaa nyt kiinnostaa ihan hirveästi käyttää yli 2h sunnuntaina omaa aikaansa ajellakseen ympäriin ilman mitään vaivanpalkkaa. Kuten jo tuohon aikaisempaan viestiin editoin, niin vaati saada 50€ takaisin, jotka laitoinkin tilisiirtona.. Syynä oli ihan se, ettei se auto nyt tullut kuntoon sillä koodienlukemisella/live-datalla. En missään vaiheessa väittänyt korjaavani vikaa. Auto oli myös yhdellä pajalla käynyt ja siellä ei osattu vikaa paikallistaa. Rahaa kuitenkin mennyt vuoden sisällä noihin vikakoodinlukulaitteisiin itsellä yli 500€ (ICOM hankinta jne.)
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #44
                              Hyvä ettei lopuksi kerrota mikä oli vikana ettei vaan ole apua muille ja epäonnistunut vikakoodinlukujikaan ei vahingossa pääse oppimaan mitään.

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8973
                                • Kellokoski

                                #45
                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Hyvä ettei lopuksi kerrota mikä oli vikana ettei vaan ole apua muille ja epäonnistunut vikakoodinlukujikaan ei vahingossa pääse oppimaan mitään.
                                No mutta onhan se kiva paukutella virtuaalihenkseleitä kun on itse saatu auto kuntoon, ilman näsäviisaita nettinörttejä foorumilta
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎