pitänee varmaan itsellekin käydä tilaamassa noita volvo osia tuohon autoon ja tulpata tuo egr. Liekkö joku tehnyt 530d tuota tulppausta? jos on niin kertokaa ihmeessä kokemuksia. olis kiva saada tuo rynkytys pois tuosta rottelosta
Monikin on tulpannut egr:n 530d:staan. Minäkin tein sen keväällä, jolloin imupuoli oli pienentynyt halkaisijaltaan noin 15 mm egr-venttiilin kohdalta vain karstan ansiosta. Savutus pieneni hieman, tosin uudelleenohjelmointi tehon lisäämiseksi toi savua taas enemmän..
Onkohan samaa ongelmaa nyt omassa? Eli tänään kesken ajon alkoi rynkyttäminen. Sain kituutettua lyhyen matkan pihaan. Auton kun sammuttaa, niin toimii tyhjäkäynnillä nätisti, mutta jos kierrosta antaa, niin alkaa tutina ja epäkäynti. Sammutuksen jälkeen taas normaali. Toivotaan et tääl korvessa pian piuhassa sais käytettyä, mut ajattelin tänne kyssäriä heittää. Toivotaan et oikeeseen kohtaan niin auto on 530da tour 2000.
Jim[QUOTE=Hezman;3717332]Laita paikkakuntaa näkyviin, ois helpompi tarjota apua tuossa
Pistokeajan sain huomiseen ihan paikallisesta. Saa hinauspalvelu aamuksi viedä, kun ei käy kun vajaapyttysenä ja näköjään vasta vaihdetut öljytkin (200km) näyttäs tikun mukaan osin kadonnut...
Koodit johdatteli pa-ohjainyksikköön ja suuttimiin. Jos nyt oikein muistan virallisen termin. Vikalista nollattu, liittimet puhdistettu ja puhdistusaine polttoaineen kanssa läpi ja uusi PA-suodatin. Tyhjäkäynti nyt kylmänä ja lämpimänä toimiva ja autokin toimii moitteettomasti viileänä. Lämpimänä ei jaksa vetää pienemmillä kierroksilla. Testiajon takaisin tulo onnistui käsin vaihteiden vaihtamisella ja kierrosten pitämisellä lähempänä kolmeatonnia kuin kahta. Mutta tosiaan muuten rytkytys vajaana hävisi. Vinkkejä vois ottaa vastaan amatööri.
Vikakoodit lukuun kunnon testerillä kuten INPA/DIS/ISTA. Sitten tutkailemaan livedatasta suuttimienkorjausarvot, ahto, rail paineet, siirtopaineet.. Lisäksi sitten mittaamaan suuttimienohivuodot. En tiedä onko polvijärvellä ketään, jolla olisi INPA, mutta mulla ainakin löytyy tarvittavat softat.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
En suosittele tän HTK12 heepon tutkimuksiin. 70 egee ottaa höpöhöpö tiedoista. Auto kunnossa taas
No joo ajelin 100 kilsan lenkin lukemaan koodeja/live-dataa. Aikaa meni itseltä reilut 2h. Kun sovittiin ennen kun menin, niin hinta kelpasi. Sitten seuraava päivänä halusikin jo rahojaan takaisin.. Olisit heti sanonut, että ei kiinnosta maksaa, niin en olisi turhaan lähtenyt ajelemaan. Olisi sitä nyt jotain muutakin tekemistä sunnuntaiksi. Maksoin takaisin 50€ takaisin. Halusi rahojaan takaisin kun ei tullut kuntoon vikakoodeja lukemalla. Eli itselle ei jäänyt mitään bensakulujen jälkeen.
No joo ajelin 100 kilsan lenkin lukemaan koodeja/live-dataa. Aikaa meni itseltä reilut 2h. Kun sovittiin ennen kun menin, niin hinta kelpasi. Sitten seuraava päivänä halusikin jo rahojaan takaisin.. Olisit heti sanonut, että ei kiinnosta maksaa, niin en olisi lähtenyt ajelemaan. Olisi sitä nyt jotain muutakin tekemistä ollut sunnuntai illaksi.
Ja mun mielestä vikakoodien ja livedatan tsekkaus ei todellakaan ole mikään lupaus auton korjaamisesta. Kyllä se jää saatujen tietojen pohjalta omistajan tehtäväksi. Toki jos tämmöinen on palaute kanssaharrastajan avusta niin tosiaan jatkossa kannattaa hinauttaa auto sinne pajalle
Ja mun mielestä vikakoodien ja livedatan tsekkaus ei todellakaan ole mikään lupaus auton korjaamisesta. Kyllä se jää saatujen tietojen pohjalta omistajan tehtäväksi. Toki jos tämmöinen on palaute kanssaharrastajan avusta niin tosiaan jatkossa kannattaa hinauttaa auto sinne pajalle
Joo en ole vielä yhtään autoa korjannut vikakoodeja/live-dataa lukemalla. Harvaa harrastajaa nyt kiinnostaa ihan hirveästi käyttää yli 2h sunnuntaina omaa aikaansa ajellakseen ympäriin ilman mitään vaivanpalkkaa. Kuten jo tuohon aikaisempaan viestiin editoin, niin vaati saada 50€ takaisin, jotka laitoinkin tilisiirtona.. Syynä oli ihan se, ettei se auto nyt tullut kuntoon sillä koodienlukemisella/live-datalla. En missään vaiheessa väittänyt korjaavani vikaa. Auto oli myös yhdellä pajalla käynyt ja siellä ei osattu vikaa paikallistaa. Rahaa kuitenkin mennyt vuoden sisällä noihin vikakoodinlukulaitteisiin itsellä yli 500€ (ICOM hankinta jne.)
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment