Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E39 touring tason säätö ylhäällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeyernWerke
    Newbiemmer
    • Sep 2020
    • 18
    • Kirkkonummi

    Bmw E39 touring tason säätö ylhäällä

    Jaahas, taas alko perän säätö temppuilee, aluksi herjasi taulussa self leveliä... sen verran perän säätö murisi että aamulla ei riittänyt virtaa käynnistykseen. Uusi akku ostettu ja laakista käyntiin, taulussa edelleen self level ja perä ihan korkealla ei liiku eikä inahda mihinkään. Perä on niin jäykkä että tekohampaatkin meinaa jo tippua..
    Attached Files
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by BeyernWerke View Post
    Jaahas, taas alko perän säätö temppuilee, aluksi herjasi taulussa self leveliä... sen verran perän säätö murisi että aamulla ei riittänyt virtaa käynnistykseen. Uusi akku ostettu ja laakista käyntiin, taulussa edelleen self level ja perä ihan korkealla ei liiku eikä inahda mihinkään. Perä on niin jäykkä että tekohampaatkin meinaa jo tippua..
    Vikakoodin luvulla kannattaa lähteä liikkeelle. Todennäköisesti tasonsäädön antureissa tai johdotuksessa on jotain vikaa.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • BeyernWerke
      Newbiemmer
      • Sep 2020
      • 18
      • Kirkkonummi

      #3
      Siinä olisi nyt asennusta vaile enää, tasonsäätö tunnistin. Hintaa tuolla oli 150€ marmoritiskillä
      Attached Files

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        Tarvikkeena ois maksanu 50e
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • BeyernWerke
          Newbiemmer
          • Sep 2020
          • 18
          • Kirkkonummi

          #5
          Koitin kyllä googlaa netistä tarvikeosaa, mutta eipä käynnyt silmään :think noita e61 tasonsäätö tunnistimia on tarjolla pilvin pimein...

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by BeyernWerke View Post
            Koitin kyllä googlaa netistä tarvikeosaa, mutta eipä käynnyt silmään :think noita e61 tasonsäätö tunnistimia on tarjolla pilvin pimein...
            Osanumella hakemaan, niin vähän joka puljusta löytyy.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • BeyernWerke
              Newbiemmer
              • Sep 2020
              • 18
              • Kirkkonummi

              #7
              Nyt on tunnistin paikoillaan ja korkeus säädetty normitasoon, edelleen taulussa huutaa tuota self leveliä vaan... :think

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #8
                Originally posted by BeyernWerke View Post
                Nyt on tunnistin paikoillaan ja korkeus säädetty normitasoon, edelleen taulussa huutaa tuota self leveliä vaan... :think
                Nostaako ja laskeeko perä normaalisti. Toimiiko sisävalot? Jos ohjauslaite tunnistaa ylijännitteen katkaisee se sähköt. Samalla pimenee sisävalot. Korjaantuu kun auto menee lepotilan. 16minuuttia ovet kiinni.
                Tarkista myös että anturin liitin on kunnossa. Monesti katkennu johdot liittimen juuresta.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • BeyernWerke
                  Newbiemmer
                  • Sep 2020
                  • 18
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Sisävalot toimivat, tuo anturi vaihdettiin siis kuljettajan puolen taakse, ja lopuksi koneella säädöt kohilleen, nyt silmämääräisesti huomasin että apukuskin puolen perä olisi vähän matalempana kun tuo kuljettajan puolen :think:think

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2816
                    • Kuusankoski

                    #10
                    Originally posted by BeyernWerke View Post
                    Sisävalot toimivat, tuo anturi vaihdettiin siis kuljettajan puolen taakse, ja lopuksi koneella säädöt kohilleen, nyt silmämääräisesti huomasin että apukuskin puolen perä olisi vähän matalempana kun tuo kuljettajan puolen :think:think
                    Jos anturit toimii, niin se säätää sen tason ihan itse normaaliksi. Eli se toinen anturi voi olla rikki. Milläs te päättelitte että kuskin puoli oli rikki?
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • Starck
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 119
                      • Ulvila

                      #11
                      Originally posted by BeyernWerke View Post
                      Sisävalot toimivat, tuo anturi vaihdettiin siis kuljettajan puolen taakse, ja lopuksi koneella säädöt kohilleen, nyt silmämääräisesti huomasin että apukuskin puolen perä olisi vähän matalempana kun tuo kuljettajan puolen :think:think
                      Eiköhän tämä ole ihan normaali tilanne, kuski hyppää ratin taakse niin biili on balanssissa

                      Siis sikäli kun puhutaan millien heitoista eikä senteistä.

                      Vikakoodienlukua ja kuittausta varmasti vaatii vielä.

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Originally posted by Starck View Post
                        Eiköhän tämä ole ihan normaali tilanne, kuski hyppää ratin taakse niin biili on balanssissa

                        Siis sikäli kun puhutaan millien heitoista eikä senteistä.

                        Vikakoodienlukua ja kuittausta varmasti vaatii vielä.
                        Jos järjestelmä toimii niin ei tule tauluun selflevel tauluun, ei tarvii nollata. Kun sääditte niin varmaan luvitte myös vikakoodit?
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • BeyernWerke
                          Newbiemmer
                          • Sep 2020
                          • 18
                          • Kirkkonummi

                          #13
                          Originally posted by Scitso View Post
                          Jos anturit toimii, niin se säätää sen tason ihan itse normaaliksi. Eli se toinen anturi voi olla rikki. Milläs te päättelitte että kuskin puoli oli rikki?
                          Vikakoodeissa ilmoitti ainoastaan tuosta kuskin puoleisesta anturista että olisi viallinen :think vikakoodit säätäessä tarkistettu koodit ei ilmoittanut mitään vikakoodeja, kunnes kun lähti ajelemaan nii hetken päästä pamautti self levelin tauluun, ennen lähtöä niin säädöt oli kohillaan ja molemmat puolet olivat samassa tasossa.
                          Last edited by BeyernWerke; 18-11-2020, 19:00.

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2816
                            • Kuusankoski

                            #14
                            Originally posted by BeyernWerke View Post
                            Vikakoodeissa ilmoitti ainoastaan tuosta kuskin puoleisesta anturista että olisi viallinen :think vikakoodit säätäessä tarkistettu koodit ei ilmoittanut mitään vikakoodeja, kunnes kun lähti ajelemaan nii hetken päästä pamautti self levelin tauluun, ennen lähtöä niin säädöt oli kohillaan ja molemmat puolet olivat samassa tasossa.
                            Ekaks tatkistaisin että se uus anturi on pysyny kiinni ja liitin hyvin kiinni
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            • TeeKoo
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 84
                              • Merikarvia

                              #15
                              Mun kävi omassa autossa ilmeisesti suunnilleen samalla lailla. Oli tosin apukuskin puoli. Satunnaisesti nosteli oikeaa takakulmaa ylös, ja herjaili self leveling inactivea. Inpalla kaivelin koodeja ja päädyin vaihtamaan anturin. Auton korkeus alkoi pysymään oikeana, mutta self level herja pysyi mittaristossa. Vika oli lopulta, ja ilmeisesti koko ajan johtosarjassa. Runkoon alunperin hinkannut piuha (joka nosteli autoa ylös) ilmeisesti meni poikki, kun vaihdoin anturin. Johtosarjan korjaamalla vika poistui.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎