Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 ABS ja luistonesto valot palaa taulussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeyernWerke
    Newbiemmer
    • Sep 2020
    • 18
    • Kirkkonummi

    BMW E39 ABS ja luistonesto valot palaa taulussa

    Joka kerta kun liikkeelle lähtee tauluun tärähtää ABS ja luistonesto (asc) valot ja heti kun auto pysähtyy niin valot sammuvat välittömästi taulusta. Ajossa kun ajaa niin ABS jarrut ei tietysti toimi eikä myöskään luistonesto, eli mukavasti saa tuolla perää pyöritellä jatkuvasti.... ...
    Uudet abs anturit vaihdettu, sekä käytetty abs yksikkö vaihdettu tilalle.
    Mutta edelleen tauluun tulee nuo valot :think
    Tietokone näyttää edelleen vikakoodia - Renkaan nopeusanturi vasen etu, virheellinen signaali.
    Että tälläinen probleema :think
  • mie
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 219

    #2
    Originally posted by BeyernWerke View Post
    Joka kerta kun liikkeelle lähtee tauluun tärähtää ABS ja luistonesto (asc) valot ja heti kun auto pysähtyy niin valot sammuvat välittömästi taulusta. Ajossa kun ajaa niin ABS jarrut ei tietysti toimi eikä myöskään luistonesto, eli mukavasti saa tuolla perää pyöritellä jatkuvasti.... ...
    Uudet abs anturit vaihdettu, sekä käytetty abs yksikkö vaihdettu tilalle.
    Mutta edelleen tauluun tulee nuo valot :think
    Tietokone näyttää edelleen vikakoodia - Renkaan nopeusanturi vasen etu, virheellinen signaali.
    Että tälläinen probleema :think
    Johtoja mittailemaan kuskin puolelta. Voi olla liittimen juuresta poikki tai pidemmältäkin meillä oli konehuoneen puolelta johto poikki.

    Voihan se tietenki olla laakerissakin vika jos johdot ehyet.
    Last edited by mie; 30-03-2021, 13:09. Reason: ...

    Comment

    • BeyernWerke
      Newbiemmer
      • Sep 2020
      • 18
      • Kirkkonummi

      #3
      Abs anturia laittaessa samassa yhteydessä vaihdettiin laakeri vasen etu puolelle. Johdot on mitattu edestä virta kulkee.
      Tilasin nyt loppu nurkkiin uudet abs anturit, sitten ihmetellään uusiksi kun "jos" taas tauluun tärähtää iloiset keltaiset valot :think
      Attached Files
      Last edited by BeyernWerke; 30-03-2021, 22:10.

      Comment

      • mie
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2007
        • 219

        #4
        Saatko katottua live dataa pyörän nopeuksista?
        Tuleeko sieltä minkäänlaista nopeustietoa.

        Voi olla uus laakeriki rikki jos joku GSP merkkinen.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Jos mahdollista live-dataa katsomaan. Näkisi tuleeko sieltä mitään signaalia. Halvat laakerit & anturit ei välttämättä ole toimivia.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • BeyernWerke
            Newbiemmer
            • Sep 2020
            • 18
            • Kirkkonummi

            #6
            Live data testattu molemmilta pyöriltä niin pyörittämällä kun ajamalla. Antaa lukemia kyllä, kunnes virrat käyttää nollissa ja takaisin virrat päälle, tulee vikakoodi - Renkaan nopeusanturi vasen etu, virheellinen signaali.
            Pyöränlaakerisarja oli arvoltaan 70,-
            Ja nyt joka nurkkaan tilattu uudet abs anturit :think
            Attached Files

            Comment

            • mie
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 219

              #7
              Eihän oo jääny paskaa abs anturin tai laakerin alle tää on tositarkka abs anturin etäisyydestä laakeriin.

              Koita vaihtaa toiselle puolelle se kuskin anturi vaihtuuko vika vänkärin puolelle
              jos ei muutosta vaiha laakerit keskenään jos ei sittekään sillon on pakko olla johtopoikki jostaki jos abs boxi ehyt.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Mikäs logiikka nyt oli kaikki anturit tilata? Kyllä se vika liittyy nyt tuohon yhteen nurkkaan ei muihin. Eli laakeri, anturi, johdotus tai boksi. Jos ajaa suoraan tulee kaikilta antureilta sama nopeus ilman heittoja? Kuten edellä todettiin, niin kannattaa tarkistaa, että ei ole mitään paskaa välissä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • BeyernWerke
                  Newbiemmer
                  • Sep 2020
                  • 18
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  Tuota anturin vaihto kikkaa on kokeiltu ja samaa vasenta puolta edelleen herjasi....
                  Paskaahan tuolla näkyy olevan ympäriinsä, se voisi mahdollinen syy tuohon että paskaa on välissä :think
                  Tuosta ostetusta käytetystä abs yksiköstä vaihdettiin paikoilleen vain se musta laatikko.
                  Ostin sen takia joka nurkkaa anturit, että on sitten ainaskin joka nurkassa uudet anturit.
                  Jahka saan anturit käteen niin täytyy putsata noi tarkoin ja kokeilla sitten laakeri kikkaa ja varmistaa ettei johtoja ole poikki, ja jos valot iloisesti palaavat edelleen syyhän on silloin pakko olla boxsissa :think
                  Attached Files

                  Comment

                  • jaskap
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 528
                    • Finland Rovaniemi

                    #10
                    Minkä vuosimallin auto sinulla on, jotta tuli varmasti oikea anturi. Eivät ole keskenään yhteensopivia. Värit taisi olla sininen ja vihreä.
                    Tosin tässä tapauksessa valo jäisi palamaan ja lähtee vain inpalla ( ei kuittaanu ehjän osan vaihtamalla). Nii..olihan viat kuitattu pois?
                    Johdinvika voisi olla tai signaali muuten puuttuu ( etäisyys liian iso laakerin rataan tai pashaa välissä tai tarvike laakeri, joka ei ehkä toimi)
                    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                    e32 750 iA -88 DoubleSex.
                    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                    e32 735 1/18
                    e34 M5 1/18
                    e24 635 Csi 1/18
                    e9 3.0 CSi 1/18
                    e31 850 Csi

                    Comment

                    • BeyernWerke
                      Newbiemmer
                      • Sep 2020
                      • 18
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Originally posted by jaskap View Post
                      Minkä vuosimallin auto sinulla on, jotta tuli varmasti oikea anturi. Eivät ole keskenään yhteensopivia. Värit taisi olla sininen ja vihreä.
                      Tosin tässä tapauksessa valo jäisi palamaan ja lähtee vain inpalla ( ei kuittaanu ehjän osan vaihtamalla). Nii..olihan viat kuitattu pois?
                      Johdinvika voisi olla tai signaali muuten puuttuu ( etäisyys liian iso laakerin rataan tai pashaa välissä tai tarvike laakeri, joka ei ehkä toimi)
                      Vuosimalli on 1999 ja anturit on väriltään siniset.
                      On niitä yritetty kuittaa pois :think

                      Comment

                      • hannux
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 115
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Jarru täristää, vakkari nykii, ja merkkivalot palaa

                        Pitäsi testailla ABS-antureita(?).
                        Auto on E39 528 vm 1997 20-piikkisellä liittimellä.ELM 327 interface v1.4 ja 20piikkinen sovitin on jo.
                        Millaisia testereitä on nykyään hyviä ja toimivia?
                        Mitkä ohjelmat toimivat Raspberryssä ja muissa linuxeissa.
                        Entäpä Andtroid-Bluetooth vehkeet?

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10037
                          • KVLA

                          #13
                          Edit: Huti...

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by hannux View Post
                            Pitäsi testailla ABS-antureita(?).
                            Auto on E39 528 vm 1997 20-piikkisellä liittimellä.ELM 327 interface v1.4 ja 20piikkinen sovitin on jo.
                            Millaisia testereitä on nykyään hyviä ja toimivia?
                            Mitkä ohjelmat toimivat Raspberryssä ja muissa linuxeissa.
                            Entäpä Andtroid-Bluetooth vehkeet?
                            Laittaisin suosiolla inpa, vaatii toki windowsin, mutta eipä yhtä hyvää vaihtoehtoa ole linux pohjaisena. Android pohjaisia bluetooth ratkaisuja on todella paljon. Inpa on kuitenkin se kaikista halvin ja toimivin ratkaisu E39 kanssa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • hannux
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 115
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Android diagnostiikka

                              Mikä olisi sitten hyvä Android-sovellus?
                              Auto on siis 1997 528i. Konehuoneessa 20-piikkinen liitin.
                              Mitä vaatii, että pääsee ABS-koodeihin?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎