BMW E39 ABS ja luistonesto valot palaa taulussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2746
    • .fi

    #16
    Originally posted by hannux View Post
    Mikä olisi sitten hyvä Android-sovellus?
    Auto on siis 1997 528i. Konehuoneessa 20-piikkinen liitin.
    Mitä vaatii, että pääsee ABS-koodeihin?
    Raudan puolesta saman kuin inpallakin.
    Android soittimeen kytkettynä "Deep OBD" nimisellä softalla olen omasta
    airbagin vikakoodit onnistuneesti nollannut, fwiw..
    Ei ole kyllä "hyvä", kun parhaillaankin tekee vain sen mihin sen itse conffaa,
    tai sattuu valmiit asetukset löytämään.

    Suosittelisin käyttämään aikaa/rahaa inpalla varustetun läppärin hankintaan.

    edit: ja perus bluetooth/usb OBD-palikalla tuskin onnistuu mitenkään, vaan pitää olla "K+DCAN".
    Last edited by aae30; 19-04-2021, 00:30.
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4182
      • Finnland

      #17
      Nuo ABS-anturit kannattaisi hankkia laatuosana eikä halvinta kuraa mitä myydään, oon hiukan huomannut myös..
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • hannux
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 118
        • Seinäjoki

        #18
        Ista

        Ihan uutena ISTA-käyttäjänä sain koodin:
        000004 ASC: Fault stored
        Jarru rapsuttaa kuten jäällä jarruttais, vakkari nykii ja ASC ABS -merkkivalot palavat välillä ja välillä sammmuvat.
        Vika tuli jatkuvaksi, kun vaihdoin etuiskunvaimentimet.

        Miten jatkan etsintää?
        Auto on E39 528i Touring 2/1997

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by hannux View Post
          Ihan uutena ISTA-käyttäjänä sain koodin:
          000004 ASC: Fault stored
          Jarru rapsuttaa kuten jäällä jarruttais, vakkari nykii ja ASC ABS -merkkivalot palavat välillä ja välillä sammmuvat.
          Vika tuli jatkuvaksi, kun vaihdoin etuiskunvaimentimet.

          Miten jatkan etsintää?
          Auto on E39 528i Touring 2/1997
          Itse jatkaisin tuosta INPA:lla katsomalla live-dataa. Oirettein perusteella veikkaisin anturi vikaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • hannux
            BTCF Member
            • Oct 2009
            • 118
            • Seinäjoki

            #20
            E R R O R M E M O R Y R E P O R T
            -------------------------------------
            Date:
            05/23/21 18:07:08
            ECU:
            ASC5
            JobStatus: OKAY
            Variant: ASC5
            -------------------------------------------------------------
            RESULT: 1 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            4
            Drehzahlfuehler hinten links
            Error frequency : 255
            Fahrzeuggeschwindigkeit
            41.25 km/h
            ASC passiv geschaltet
            ABS-Regelung aktiv
            BLS betaetigt
            ASC-Regelung passiv
            ================================================== ===========

            Tällaista sain INPAlla
            Mitäs tämä kaikki tarkoittaa?
            Kierroslukuanturi takana vasemmalla, mutta mitä muuta?
            Ajonopeus 41.25 km/h ?
            Onko tämä nyt sitten selvä tapaus, että vasemman takapyörän nopeusanturi vaihtoon?
            Mistäs se kannattaa tilata.. Schmiedmann, Marmoritiski, muu ?
            Ensimmäistä kertaa, kun näitä tutkailen, pitää vähän kysellä.
            Vielä, mitenkäs pääsen sitä Livedataa lukemaan INPAlla?
            Auto on E39 528i Touring 2/1997

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #21
              Originally posted by hannux View Post
              E R R O R M E M O R Y R E P O R T
              -------------------------------------
              Date:
              05/23/21 18:07:08
              ECU:
              ASC5
              JobStatus: OKAY
              Variant: ASC5
              -------------------------------------------------------------
              RESULT: 1 errors in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              4
              Drehzahlfuehler hinten links
              Error frequency : 255
              Fahrzeuggeschwindigkeit
              41.25 km/h
              ASC passiv geschaltet
              ABS-Regelung aktiv
              BLS betaetigt
              ASC-Regelung passiv
              ================================================== ===========

              Tällaista sain INPAlla
              Mitäs tämä kaikki tarkoittaa?
              Kierroslukuanturi takana vasemmalla, mutta mitä muuta?
              Ajonopeus 41.25 km/h ?
              Onko tämä nyt sitten selvä tapaus, että vasemman takapyörän nopeusanturi vaihtoon?
              Mistäs se kannattaa tilata.. Schmiedmann, Marmoritiski, muu ?
              Ensimmäistä kertaa, kun näitä tutkailen, pitää vähän kysellä.
              Vielä, mitenkäs pääsen sitä Livedataa lukemaan INPAlla?
              Auto on E39 528i Touring 2/1997
              Siitä vasemmasta taka-anturista liikkeelle. Jos asiaa haluaa edeltävästi tarkemmin tutkia, niin toki anturin liittimen ja ASC-modulin välisen johdotuksen kunnon voi varoiksi mitata. Näiden antureiden suhteen kannattaa melkein nöyrtyä orkkikseen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by hannux View Post
                E R R O R M E M O R Y R E P O R T
                -------------------------------------
                Date:
                05/23/21 18:07:08
                ECU:
                ASC5
                JobStatus: OKAY
                Variant: ASC5
                -------------------------------------------------------------
                RESULT: 1 errors in error memory !
                -------------------------------------------------------------
                4
                Drehzahlfuehler hinten links
                Error frequency : 255
                Fahrzeuggeschwindigkeit
                41.25 km/h
                ASC passiv geschaltet
                ABS-Regelung aktiv
                BLS betaetigt
                ASC-Regelung passiv
                ================================================== ===========

                Tällaista sain INPAlla
                Mitäs tämä kaikki tarkoittaa?
                Kierroslukuanturi takana vasemmalla, mutta mitä muuta?
                Ajonopeus 41.25 km/h ?
                Onko tämä nyt sitten selvä tapaus, että vasemman takapyörän nopeusanturi vaihtoon?
                Mistäs se kannattaa tilata.. Schmiedmann, Marmoritiski, muu ?
                Ensimmäistä kertaa, kun näitä tutkailen, pitää vähän kysellä.
                Vielä, mitenkäs pääsen sitä Livedataa lukemaan INPAlla?
                Auto on E39 528i Touring 2/1997

                Vasemmasta taka-anturista tuo herjaa. Kuten edellä jo todettiin, niin voi mitata sieltä ABS-yksikön liittimeltä, niin saa suljettua johtovian pois. Hyvin lähellä olet jo ollut live-dataa. Sen sijaan, että valitset f4 read fault memory pitää valita f5 read status. Tarvike anturit on aina pieni arvoitus. Itsellä Bosch anturi toimi alle 6kk. Alkuperäinen on varma valinta, toki kalliimpi kuin tarvike. Jos paikallaan on alkuperäinen anturi, niin voi olla tiukasti kiinni.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • hannux
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 118
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Anturi

                  Joo, antureilla on hintaero.
                  Tarvikeliike: 24.50€ ja kalliimpi Bosch 90€ Saksassa.
                  Marmoritiski: 130.60€. Siis yli viisinkertainen hinnanero!
                  Milläs se anturi toimii, onko se induktiivinen vai hall, vai mikä, voiko sen kuntoa mitata?
                  Mistä löydän kytkentäkaavion, kun sekin kiinnostaa?

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10111
                    • KVLA

                    #24
                    Joku tuossa "asiaan perehtynyt" väitti,että tarvikeantureissa se tunnistinpinnan korkeus saattaa vaihdella. Ja siksi ei toimi. Vähän sama vaikutus,kun orkkisanturin reikä hapettuu ja nostaa anturia kauemmas hammaskehältä. Mene ja tiedä sitten...

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10946
                      • Joensuu

                      #25
                      Jos en nyt väärin muista, niin alkupään autoissa oli induktiivinen ja 8/98-> hall. Bosch anturia saa ~30€ ulkomailta. ISTA:sta löytyy kytkentäkaaviot.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1784
                        • vihti

                        #26
                        Itselläkin alkanut ketkuilemaan e39, ajelee vaikka jollain vanhalla tiellä missä paljon ruotavauriota niin vikavalot abs sekä sutimisenesto syttyy ja lähtee pois kun käynnistää auton uudestaan.

                        Toivottavasti vain anturilla selviäisi
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • hannux
                          BTCF Member
                          • Oct 2009
                          • 118
                          • Seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Jos en nyt väärin muista, niin alkupään autoissa oli induktiivinen ja 8/98-> hall. Bosch anturia saa ~30€ ulkomailta. ISTA:sta löytyy kytkentäkaaviot.
                          Onkos se nyt sitten niin, että anturin liitin pitää olla harmaa, kun auto on 2/1997, vai sininen?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by hannux View Post
                            Onkos se nyt sitten niin, että anturin liitin pitää olla harmaa, kun auto on 2/1997, vai sininen?
                            Jos netistä tilailet, niin suosittelen etsimään osan BMW alkuperäisellä osanumerolla. Kuvat kun voi olla mitä vaan, niin niihin en luottaisi. Usein kuvissa sanotaan, että on vain havainnollistava kuva.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • hannux
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 118
                              • Seinäjoki

                              #29
                              INPA antoi nämä, kun irrotin kyseisen anturin liittimen.
                              Siis boxi ymmärsi asiasta.
                              4 Rear left speed sensor faulty or ABS inlet valve
                              30 Left rear wheel speed sensor cable
                              Nyt vaan sitten katkesi se anturin kiinnityspultti ja jäi parin millin tynkä näkyviin#@$%
                              Migillä huomisin jotain laattaa ja mutteria tynkään ja.....??? Sitten kohti uusia pettymyksiä.
                              Liitin oli sitten harmaa ja koodi lienee tämä: https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...te=34521163957
                              -09/1998 saakka.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                #30
                                Hitsaamalla reilulla virralla mutteri kiinni.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X