Terve, tuossa vasta ostin bmw e39 530d automaatti 99vm. Siinä sellainen vika että kun ajaa yli 100km/h niin lyö lootan vikatilaan. Edellisen omistajan mukaan vaihettu pariin otteeseen vaihteistoöljytkin. Onko kellään käynyt moista ja jos niin miten ootte selvittäny? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E39 530D vaihteisto ongelmaa!??!
Collapse
X
-
Yllättävän pitkälle eli yli 20-vuotta toiminut. Joku vaihdepakka, kitkalevyt tms rikki tai kuluneet loppuun tai turbiini paskana ym.
2000-3000€ remppa pahimmillaan.
Öljymäärä kannattaa tarkistaa, hyvällä tuurilla siitä johtuvaa ja pääsee ns säikähdyksellä.
Luultavasti öljyvaihdoilla yritetty korjata mekaanista vikaa ellei vaihdot vuosien takaa.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
-
-
Originally posted by ritariässä View PostYllättävän pitkälle eli yli 20-vuotta toiminut. Joku vaihdepakka, kitkalevyt tms rikki tai kuluneet loppuun tai turbiini paskana ym.
2000-3000€ remppa pahimmillaan.
Öljymäärä kannattaa tarkistaa, hyvällä tuurilla siitä johtuvaa ja pääsee ns säikähdyksellä.
Luultavasti öljyvaihdoilla yritetty korjata mekaanista vikaa ellei vaihdot vuosien takaa.
Comment
-
-
Originally posted by SRomsi View PostKiitos vastauksesta. Unohdin sen mainita että turbiini ja ohjaus boxi on vaihdettu myös.
Ja tietty että lootassa on varmasti tarpeeksi öljyä. Jos jättää läikkää niin lauhdutin voi vuotaa vaikka loota olis tiptop.Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by SRomsi View PostKiitos vastauksesta. Unohdin sen mainita että turbiini ja ohjaus boxi on vaihdettu myös.
Comment
-
-
Nämä GM:n laatikot on tunnetusti paskoja jo aikojen alusta. Näissä on ollut vaikka ja mitä. Etenkin lastutettuna tai kilsojen karttuessa.
Onko autossa millainen rengastus? Eripari rengastus voi aiheuttaa myös häröä. Tuo mainittu öljyjen vaihto tosin viittaa jo jonkinlaiseen aiempaan vikaan laatikossa. Kuten ritariässä jo mainitsi.
Oikeassa lämpötilassa oikein tehty öljymäärän tarkastus on hyvä tehdä ennen muita toimenpiteitä. Entä löytyisikö INPA:lla jotain koodeja,jotka voisi antaa vinkkejä?
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostKannattaa tarkistaa myös latausjännite, jos ei meinaa laturi ladata niin vaihteisto menee herkästi vikatilaan. Mulla meni 80 vauhissa vikatilaan bensamoottorisella kun laturi alko antautumaan ja tarjos vauhdista p:tä päälle.
Ja tietty että lootassa on varmasti tarpeeksi öljyä. Jos jättää läikkää niin lauhdutin voi vuotaa vaikka loota olis tiptop.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostMitä tarkoittaa ohjausboksi tässä yhteydessä ja miksi se on vaihdettu? Onko kuin kauan pelannut sen jälkeen?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNämä GM:n laatikot on tunnetusti paskoja jo aikojen alusta. Näissä on ollut vaikka ja mitä. Etenkin lastutettuna tai kilsojen karttuessa.
Onko autossa millainen rengastus? Eripari rengastus voi aiheuttaa myös häröä. Tuo mainittu öljyjen vaihto tosin viittaa jo jonkinlaiseen aiempaan vikaan laatikossa. Kuten ritariässä jo mainitsi.
Oikeassa lämpötilassa oikein tehty öljymäärän tarkastus on hyvä tehdä ennen muita toimenpiteitä. Entä löytyisikö INPA:lla jotain koodeja,jotka voisi antaa vinkkejä?
Syyttäisin enemmän Bemaria siitä että laitelleet niitä myös kestonsa ääripään laitteisiin. Säästö se on pienikin säästö ja BMW:hän sen päättää mikä loota sinne laitetaan. Lisäksi lootaan on päätetty laittaa kylkeen jotta lifetime oil, no oil change needed
Syytä siinä sitten lootaa. Arvatkaapa mikä maine näillä olisi, jos edes 60tkm olisi laiteltu öljynvaihtoväliksi kuten vaikka Diudin multitronicissa itselläni oli.
Kyllä minä ensimmäisenä nyt hakisin jostain muualta syytä kuin GM:stä. Toki onhan niitä kestävämpiä ja paremmin mitoiteltuja, mutta oma näkemys kyllä osoittaa tässä kohti sen suuntaan joka mitoituksesta on päättänyt.
Tähän vielä lisätään sitten päälle nämä perinteiset uskomukset, että "loota menee pilalle jos vaihtaa öljyt kun paska lähtee kiertämään, varsinkin jos toimii ja on ajettu samoilla öljyillä pitkään" paskapuheet, ja venäläinen ruletti pyörii.
Ihan kelpo peli kuitenkin, kunhan vaihtaa öljyt vaikka 50tkm välein ja ei viritä moottoria, suditteluunkaan nuo sulakkeet ei taida olla suunniteltu
Edit:
Niin ja kurkkaa tosiaan normaalissa lämpötilassa autosta öljyt silleen että auto käy. Tuossa oheisvideo jos mietityttää https://www.youtube.com/watch?v=Ojs60zqe07E
Ja lisäksi ne INPAn antamat koodit, sen jälkeen voi pähkäillä lisää, eli juuri kuten Heguli neuvoi, ääni tälle.
Comment
-
-
Boxi voi olla se Saksan heepon muokkaama, jossa turbiinilukon toimintaa muutettu. Huomaa ajossa siittä että lukko käytössä jo nelos vaihteella n. 60 km/h jälkeen.
En ainakaan ole kuullut, että muutoin boxeja olisi hajonnut.
Aikoinaan noita tuli muutama rempattua läpikotaisin. 270/600 tehoilla ja muokatulla boxilla heikoimmaksi lenkiksi laatikossa muodostui turbiinin kaulan laakerointi vaihteiston koppaan. Se kun on lapsellinen liukulaakeri. Osassa ollut messinkinen ja osin jokin teflon pinnoitteella oleva. Suunnitteilla oli sovittaa kyseiseen paikkaan neulalaakeri mutta mielenkiinto loppui ja auto meni myyntiin. Metallin keräykseen nakkasin parin laatikon hilut.
Jos joku haluaa rempata niin löytyy vielä mäntien asennus tötteröt sekä isot sokka pihdit.
Comment
-
Comment