E39 528 -98 nestevuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naskali
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 45

    E39 528 -98 nestevuoto

    Onko kelläkään kokemuksia termostaattikotelon nestevuodosta? Itselläni näyttää vuotavan. Ajattelin että onkohan yleinen vika? Selviääkö tiivisteen vaihdolla vai halkeileeko ne muovikopat..
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Villähde, Finland

    #2
    Yleensä selvii tiivisteellä, mutta ei kuitenkaan aina. Joten jos haluu pelata varman päälle vaihtaa kotelonkin, koska se ei kuitenkaan maksa ihan mahdottomia.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • jMh
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 167
      • Napapiirin tuntumassa...

      #3
      Omasta vaihdoin tuossa kesällä termostaattikotelon vesipumppuremontin yhteydessä, joku oli aiemmin vääntänyt ilmausruuvin liian kireälle ja nippaan oli tullut hiushalkeama.

      Kustansi muistaakseni n. 25€ sisältäen ilmausruuvin ja tiivisteet.
      E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
      Ex: E39 528i Touring 1997

      Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

      Comment

      • Naskali
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 45

        #4
        Originally posted by jMh
        Omasta vaihdoin tuossa kesällä termostaattikotelon vesipumppuremontin yhteydessä, joku oli aiemmin vääntänyt ilmausruuvin liian kireälle ja nippaan oli tullut hiushalkeama.

        Kustansi muistaakseni n. 25€ sisältäen ilmausruuvin ja tiivisteet.

        No ei ollu kallis... Täytyy vissi vaihtaa kotelo ja samalla termari..

        Comment

        • Jarde
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 447
          • Oulu

          #5
          Minä vaihdatin myös kotelonkin, kun ei maksanut montaa kymppiä. Taitaa olla aika yleinen vika tuo vuotaminen?
          E46 320d sedan vm-02
          museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

          Comment

          • Naskali
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 45

            #6
            vaatiiko motti ilmausta.. huomasin ainakin nuo kaksi ilmausruuvia ylävesiletkussa ja paisuntasäiliön vieressä. onko muualla?

            Comment

            • jMh
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 167
              • Napapiirin tuntumassa...

              #7
              Originally posted by Naskali
              vaatiiko motti ilmausta.. huomasin ainakin nuo kaksi ilmausruuvia ylävesiletkussa ja paisuntasäiliön vieressä. onko muualla?
              Noista kahdesta minä ainakin ilmat päästelin. Aika ronkeli ilmata tuo mylly, ehkä keula hieman ylämäkeen päin olis helpannu.

              Ilmauksesta on juttua paljon tällä foorumilla, kun etsiskelee...
              E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
              Ex: E39 528i Touring 1997

              Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

              Comment

              • Naskali
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 45

                #8
                Just. Nyt on ilmattu niin perkeleesti. (2pvä) Mutta ei vain kierrä.. Keula on ylhäällä, on lirutettu, paineella ja alipaineella on kokeiltu täyttöä mutta alavesiletku vaan on kuiva. Vaihdoin termarin ettei sekään ole jumissa. Onpa kinkkinen..

                Comment

                • Naskali
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2005
                  • 45

                  #9
                  Yeah.. Ilmaus oli helppoa kuin heinänteko Nyt vaan kumia vinguttaan

                  Comment

                  • jMh
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 167
                    • Napapiirin tuntumassa...

                    #10
                    Juu, kyllä tuo hieman taistelua vaati. Kannattaa lähipäivinä tarkastella nestemäärää, itse sain hieman lisäillä pariinkin otteeseen ennen kuin alkoi pysyä samassa tasossa.
                    E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                    Ex: E39 528i Touring 1997

                    Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Poista korkki ja Irroita ylävesiletku syyläristä. Nosta letku niin pystyyn kuin menee ja lähde vaikka parin litran pullolla liruttamaan pikku hiljaa vettä sisään. Menee sitä tahtia kuin mitä termarin varakiertoreikä antaa myöden joten varaa parikymmentä minuuttia aikaa. Yleensä kone täyttyy kutakuinkin täysin, mutta lämppäriin jää vielä ilmaa. Se kyllä tulee mukaan koneen lämmetessä=termarin auetessa kiertoon jos/kun kone muuten on kutakuinkin ilmaton(vesipumppu kierrättää vettä eikä lutkuta ilmaa). Kokeile.

                      Comment

                      Working...
                      X