Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 520iA Touring:n tyyppiviat 140 tkm:n jälkeen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    ...jos on "vanhempaa rautaa", niin tuo Wacotin esille tuoma vikaluettelo sisältää niitä tyypillisimmät tyyppiongelmat. Siihen voi lisätä vielä luukkujen reunojen mätäviat, jumittavat/tärisevät=huoltoa vaativat jarrut, etupään koiranluut sekä valonohjausboxi(LCM).

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #17
      Originally posted by Hemi
      valonohjausboxi(LCM).
      Mitä bugeja tuossa LCM:ssä muuten on?
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Suoraan sanoen en tiedä, mutta paljon näitä minultakin menee juuri vm.96-98 e39:hin sen verran että jonotuslista on koko ajan päällä. Kyse ei kuitenkaan ole "bugista", vaan kyllä sieltä jotain kärähtää.
        Nämä pienet harmittomat "sekoiluthan" on sitten eri juttu.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by Hemi
          Suoraan sanoen en tiedä, mutta paljon näitä minultakin menee juuri vm.96-98 e39:hin sen verran että jonotuslista on koko ajan päällä.
          Entä tuon käytetyn boksin ohjelmointi? Eikös se vaatinut uuden boksin vai onnistuuko se vanhaankin täydellisesti? Eikös tästä juuri ollut juttua ettei onnistu. Eli onko liikenteessä runsaasti mittarinruuvauspisteellä varustettuja 96-98 E39:ejä joissa kaikissa selityksenä on valomodulin vaihto?
          E39 528iA

          Comment

          • Jarzu
            Bimmer Rookie
            • Feb 2003
            • 148

            #20
            Tyyppivikako?

            No, nyt oikean etupyörän jarrut ujeltaa ajoittain niin kovaäänisesti, että ohikulkijatkin pelästyy. Tää ilmiö on ilmaantunut viimeaikaisten kosteiden kelien jälkeen. Onks tää Hemin mainitsemaa jarrujen jumittumista vai, mistähän mahtaa johtua? Miten tän saa korjattua?

            :-) Jarzu

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              e39:n jarruissa ei ole muuta "ulinavikaa" kuin se että suojapellin ja levyn väliin menee kiviä jotka vinkuvat ja rahisevat joskus pitkäänkin.

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Hemi
                e39:n jarruissa ei ole muuta "ulinavikaa" kuin se että suojapellin ja levyn väliin menee kiviä jotka vinkuvat ja rahisevat joskus pitkäänkin.
                Joo, millä toi korjataan?

                Nimimerkillä ex vitun uliseva 523.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • gangsta
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 521
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by Zoui
                  Joo, millä toi korjataan?

                  Nimimerkillä ex vitun uliseva 523.

                  Pitäskö kattoo, onko kiviä välissä ja poistaa ne?

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by gangsta
                    Pitäskö kattoo, onko kiviä välissä ja poistaa ne?
                    Sulla ei vissiin ole kyseistä ongelmaa ollut... mutta ei tartte kattoa, kyllä sen kuuli kun oli kivi välissä.

                    Sitten siihen poistamiseen, joo, pitäis peruutella ja pyörittää pakilla ympyrää ja edestakaista liikettä etc. taikka nosturille/rengas pois/kaivaa meisselillä kivi vittuun. Kaikki noi toimenpiteet on helvetin helppo toteuttaa vaikka mannerheimintiellä/hämeenkadulla ruuhkassa

                    Itellä ainakin omassa pelissä oli uliseva kivi välissä, PÄIVITTÄIN, joo, kyllä vain. Ei sitä vaan jaksanut kuunnella.

                    Merkkihuollon ratkaisu oli jarrulevyjen vaihto, jarrukilpien uusiminen, virittivät sinne jopa pientä verkkoa ja pellin soiroa tielle... siis merkkihuollossa. Ei korjannut ongelmaa, tarkoitus oli siis kysyä onko kyseiseen ongelmaan jo ratkaisu bemarilta saatavilla? (Siis siihen ettei kivet sinne menisi, kysymys taisi olla hieman epäselvästi esitetty aiemmin) Ite ratkaisin ongelman myymällä auton pois.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by Zoui
                      Joo, millä toi korjataan?

                      Nimimerkillä ex vitun uliseva 523.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #26
                        Originally posted by Hemi
                        ...jos on "vanhempaa rautaa", niin tuo Wacotin esille tuoma vikaluettelo sisältää niitä tyypillisimmät tyyppiongelmat. Siihen voi lisätä vielä luukkujen reunojen mätäviat, jumittavat/tärisevät=huoltoa vaativat jarrut, etupään koiranluut sekä valonohjausboxi(LCM).
                        Onko jossain autossa jo tänä päivänä "huoltovapaat" jarrut??
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Toki, toki, mutta jollain p11 primeran tai avensiksen jarruilla painellaan kevyesti 250-300tkm ilman mitään huoltoja. Bemun alumiinisatulat hapettuu viimeiestään "kiinni" Suomen suolatuilla teillä alle 150tkm:n ilman huoltoa. Vanhemmissa vähän nopeammin ja uudemmissa hieman hitaammin

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #28
                            Originally posted by Hemi
                            Toki, toki, mutta jollain p11 primeran tai avensiksen jarruilla painellaan kevyesti 250-300tkm ilman mitään huoltoja. Bemun alumiinisatulat hapettuu viimeiestään "kiinni" Suomen suolatuilla teillä alle 150tkm:n ilman huoltoa. Vanhemmissa vähän nopeammin ja uudemmissa hieman hitaammin
                            "Ikäväkseni" omaan japanilaisten jarruista hieman toisenlaisia kokemuksia kuin
                            huoltovapaa 250-300 tkm.-99 Mitsubishi Galant 2.0 gls:n jarrulevyt (etu&taka), olivat 86tkm kohdalla jo niin kierossa kaikki että reipasta jarrutusta maantienopeudesta ei voinut ajatellakkaan ilman moottorijarrutusta hissun kissun...käsijarrukin oli luvattoman heikkotehoinen kys.autossa. Tosin, eihän se nyt ollutkaan tuo avensisprimeera..Kun sattuu kohdalle vanhentamatonta "maanantaivalua", se ei merkkiä tai valmistusmaata katso..
                            Last edited by creative 22; 31-10-2005, 07:23.
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • juster
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 624

                              #29
                              Jos nyt jatketaan tämän verran japsi jarruista, niin vaimon työsuhde-masennus (Avensis) jarrulevyt + palat vaihtoon 40 tkm. kohdalla.

                              Comment

                              • jpeltoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 600
                                • pirkanmaa

                                #30
                                HUOM OT....:

                                Ainakin niissä n. 98-00 Avensiksissa on tyyppivikana etujarrulevyt. Engelsmannit päästi alihankkijalta läpi huomattavan paljon roskaa. Niitä on vaihdeltu silloin takuuseen paljon. Menivät kieroksi etc. Eli jos niitä ei vaihdettu takuuseen taannoin, niin rempan joutuu tekeen...itellä oli taannoin tommonen jarrulevyvikanen...tietysti jos auto on muutenkin semmonen ajettava kun avensis on niin tärisevät jarrut ei "ajonautintoa" muuta...

                                Last edited by jpeltoma; 31-10-2005, 14:53.
                                __________________________________________________ ________________________
                                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎