Originally posted by kalevik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535 hajosi?
Collapse
X
-
Originally posted by Lakupekka View PostSopivasti oli tullut postilaatikkoon. Mukana tuli cd mut se taitaa olla aika huono versio?
Asentelin joskus (2013) itse jostain cd:ltä ja sain jopa toimimaan silloisen autoni (E39/540iA touring) kanssa. Mutta monenlaista säätöä tarvittiin, hermot meni.
Nyt on käytössä HTK12 nimimerkiltä ostettu paketti (läppäri + kaapelit), ja toimii ongelmitta. Kerran win10 päivityksen jälkeen oli ongelmaa, mutta se korjattiin myyjän toimesta etäyhteydellä kätevästi ja nopeasti.
Suosittelen vakavasti harkitsemaan tuollaisen hankintaa, jos haluaa heti toimivan ratkaisun. Muuten edessä on loputon suo erilaisten versioiden ja asetusten kanssa. Tarkoitushan on tutkia/korjata autoa, eikä säätää läppäriä.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Cd oli halki.. Ja tuo ohjelman asennus tuli "pikkuusen" yllätyksenä että sehän vaatii jotain tietokoneinsinöörin tutkintoa.. pääsin kuitenkin siihen kohtaan jossa pitäis valita usb portista kaapeli siihen com1, hauskuus on siinä ettei mun kaapelia edes näy sielä ohjauspaneelissa usb porttien lokerossa. Saas nähdä kuinka kuinka tässä käy.
Comment
-
-
"Mikes easy bmw tools" hakusanaksi googleen. Tulee kaikki E-sarjan kanssa tarvittavat ohjelmat ja asennus on vähintäänkin "käyttäjäystävällinen".
Jos ftdi-ajurit eivät jostakin syystä asennu oikein niin sitten ftdichip.com osoitteesta lataat käyttöjärjestelmällesi sopivat ajurit. Viimeistään tuon jälkeen sen kaapelin (kunhan on kiinni koneessa) pitäisi näkyä laitehallinnassa.
Sitten vielä tarkastat Ediabas-kansiossa olevat obd.ini ja edibas.ini tiedostot, että niissä on valittuna sama usb-portti mikä laitehallinnassa on kaapelille määritettynä ja yhteysprotokollana on OBD.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View Post"Mikes easy bmw tools" hakusanaksi googleen. Tulee kaikki E-sarjan kanssa tarvittavat ohjelmat ja asennus on vähintäänkin "käyttäjäystävällinen".
Jos ftdi-ajurit eivät jostakin syystä asennu oikein niin sitten ftdichip.com osoitteesta lataat käyttöjärjestelmällesi sopivat ajurit. Viimeistään tuon jälkeen sen kaapelin (kunhan on kiinni koneessa) pitäisi näkyä laitehallinnassa.
Sitten vielä tarkastat Ediabas-kansiossa olevat obd.ini ja edibas.ini tiedostot, että niissä on valittuna sama usb-portti mikä laitehallinnassa on kaapelille määritettynä ja yhteysprotokollana on OBD.
Kaapeli näkyy ohjauspaneelissa, olikohan se "muut laitteet" lokerossa ?? 🤔
Comment
-
-
Työkaveri sai luettua nuo koodit omalla koneellaan. Eli P0021 ja P0011. Ja kertaan vielä, autosta katoaa alaväännöt yhden kiihdytyksen jälkeen. Mutta muuten auto käy hyvin.
Kun nollaa koodit niin käy tyhjäkäyntiä aika epätasaisesti mutta voimaa on ku pienes kyläs.
Voiko liittyä kampiakselin asentotunnistimeen?
Comment
-
-
Originally posted by Lakupekka View PostTyökaveri sai luettua nuo koodit omalla koneellaan. Eli P0021 ja P0011. Ja kertaan vielä, autosta katoaa alaväännöt yhden kiihdytyksen jälkeen. Mutta muuten auto käy hyvin.
Kun nollaa koodit niin käy tyhjäkäyntiä aika epätasaisesti mutta voimaa on ku pienes kyläs.
Voiko liittyä kampiakselin asentotunnistimeen?
Vikakoodien selityksethän olivat "Camshaft position jotain jotain" eli nokan asento on epäilyttävä moottorinohjauksen mielestä ja tuo vetojen katoaminen on todennäköisesti tuohon vikakoodiin liittyvä vikasietotila jossa vanoksia ei käytetä tms.
Onko tuo auto sinun aikana toiminut missään vaiheessa kunnolla vai onko tämä uusi vika? Epäilisin kyllä tuota jakopääremppaa, olisikohan esim. vanokset tullut ajoitettua väärin tai se triggeripyörä päässyt luiskahtamaan siinä pultin hahlossa jossakin kohtaa.
Hommaa ajoitustyökalut jostain ja koita varmistaa täsmääkö nokkien ajoitus, tai vie jollekin pajalle jolla on kokemusta bemareista.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostHyvin todennäköisesti ei liity kampuran asentotunnistimeen, jos se häikkäisi niin auto pätkisi kunnolla tai esim. ei starttaisi lainkaan.
Vikakoodien selityksethän olivat "Camshaft position jotain jotain" eli nokan asento on epäilyttävä moottorinohjauksen mielestä ja tuo vetojen katoaminen on todennäköisesti tuohon vikakoodiin liittyvä vikasietotila jossa vanoksia ei käytetä tms.
Onko tuo auto sinun aikana toiminut missään vaiheessa kunnolla vai onko tämä uusi vika? Epäilisin kyllä tuota jakopääremppaa, olisikohan esim. vanokset tullut ajoitettua väärin tai se triggeripyörä päässyt luiskahtamaan siinä pultin hahlossa jossakin kohtaa.
Hommaa ajoitustyökalut jostain ja koita varmistaa täsmääkö nokkien ajoitus, tai vie jollekin pajalle jolla on kokemusta bemareista.
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View PostTuliko se nokkien anturointi jo tarkistettua/testattua varmasti toimivilla?Last edited by Lakupekka; 01-09-2021, 19:14.
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostKyllä se ajoitus ja jakopää muutenkin olisi syytä tarkistaa.
Alla olevassa linkissä on melko samat oireet kuin sinulla, ei vetoja alakierroksilla.
https://www.bimmerfest.com/threads/p...s-help.593422/
Comment
-
-
Noniin, otin anturit irti. Huoltokirjan mukaan anturit on vaihdettu viime vuonna. Toinen puhdas ja lukee valeo, toinen likainen lukee bmw. Bemarin oma antoi selvästi erilaisia ohmeja kuin valeon oma🤔
yleismittari asennossa 200K. valeon oma näyttää 3.8 ja bmw 46.2 samoissa kohdissa🤔🤔 taitaa olla kaput?
Edit. Tilasin autodocista uudet anturit 45e/kplLast edited by Lakupekka; 08-09-2021, 17:58.
Comment
-
-
Jos haluaa selustan turvata, ostaa alkuperäiset tai vähintäänkin sen nimiset tarvikkeet tehty myös Bemarille.
Se verran herkkiä tuntuvat nää Baijerilaiset olevan arpamerkkiselle tunnistimille. osa kestää, osa hajoaa tai antaa väärää infoa melkein heti.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
Comment