Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i päästöt hirvittää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robbee
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 15
    • Kempele

    #16
    Anturi vaihdettu ja todettu toimivaksi. Ajoin katin kunnolla lämpimäksi ja lähin katastaan, ei riittänyt... Päästöt oli nyt huomattavasti pienemmät kuin ekalla yrityksellä mutta silti reilusti liikaa.

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2170
      • Himas

      #17
      Ekaan koliysiini vaihdeltiin imm ja jotain muutakin, mutta vasta katin vaihto toi helpotuksen. Vaikka ihan joku tarvikekatti laitettiinkin vanhan tilalle.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2690
        • .fi

        #18
        joo voihan se katti olla jo vaikka 'tyhjentynyt'. ainakin, jos alkuperäinen.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1673
          • vihti

          #19
          Vanha kikka mutta toimivaksi todettu autojen kanssa jossa katti jo vähän ehtoopuolella:

          Eli ysivitosta ja RE85 1:2 sekotus suhteella tankkiin

          Edit, mulle ei noi kuvat näy mut jos päästöt sillä lailla et melkein menis läpi niin tuo yllämainittu konsti on tepsinyt ja muutenki kannattaa jossai pajalla käydä nappaa päästölappu ku tuol konttorilla ne ei yleensä kauaa jaksa huudattaa pilli putkessa, monissa euro kakkosissa on joutunu todella kauan huudattaa mut kyl ne päästöt on lopulta sieltä menny just rajojen alle puolen sekunnin ajaksi
          Last edited by naikou; 28-03-2022, 21:07.
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Robbee
            Newbiemmer
            • Aug 2017
            • 15
            • Kempele

            #20
            Vikakoodeja kun luin tossa niin huomasin imupuolelta kuuluvan tasaisen suhinan tyhjäkäynnillä. Kaasuun kun koski suhina loppui heti ja kun kaasupolkimen nosti niin jatkui heti sama suhina. Sammuttaessa auton suhina kuului vielä n. sekunnin ajan.
            Imuvuoto vai onko muita ideoita? Pikaisella tarkastuksella ja brake cleaneri suihkinnalla en vuotoa löytäny

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2170
              • Himas

              #21
              Originally posted by Robbee View Post
              Vikakoodeja kun luin tossa niin huomasin imupuolelta kuuluvan tasaisen suhinan tyhjäkäynnillä. Kaasuun kun koski suhina loppui heti ja kun kaasupolkimen nosti niin jatkui heti sama suhina. Sammuttaessa auton suhina kuului vielä n. sekunnin ajan.
              Imuvuoto vai onko muita ideoita? Pikaisella tarkastuksella ja brake cleaneri suihkinnalla en vuotoa löytäny
              Ootko sen haitarikumin ottanu irti ja kattonu onko ehjä?
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • Saleen
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 327
                • Hollola

                #22
                Originally posted by Robbee View Post
                Vikakoodeja kun luin tossa niin huomasin imupuolelta kuuluvan tasaisen suhinan tyhjäkäynnillä. Kaasuun kun koski suhina loppui heti ja kun kaasupolkimen nosti niin jatkui heti sama suhina. Sammuttaessa auton suhina kuului vielä n. sekunnin ajan.
                Imuvuoto vai onko muita ideoita? Pikaisella tarkastuksella ja brake cleaneri suihkinnalla en vuotoa löytäny
                Tässä ei käynyt selväksi mikä moottorin malli on mutta mulla ollut niin M52/TU kuin M54 moottoreiden kanssa ongelmia imusarjan takana/alla olevien kumitulppien joko hajoaminen tai puuttuminen kokonaan
                Tulppien sijainti ja määrä riippuu moottorista
                Mutta esim just sigun touring suhisi joutokäynnillä ja sammuttaessa ja siitä oli toi tulppa nro.19 hajonnut ihan täysin
                Eli M52 nro. 3 : http://ills.bmwfans.info/rfc.png
                Ja taas M52TU/M54: http://ills.bmwfans.info/2yrf.png
                BMW F31 320i M-Sport - 17
                Mazda 626 gc - 87 (pelastettu museoinnilta)
                Ex:
                BMW E39 525ia Touring - 02,VW Passat 3c - 06, Ford Mondeo Ghia - 01, E39 530da touring - 03, E36 328i touring -98,
                E36 318i touring - 97
                , E36 323ia sedan - 95, E36 325i sedan - 93, E21 315/318i - 84

                Comment

                • nikke540
                  Newbiemmer
                  • Aug 2021
                  • 14
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Oletko tarkistanut imuvuodot? Niinkun oikeasti irroittanu letkut ja taitellut käsissä? Kannattaa myös tsekata huohotin ja sen letkut. Testaa myös toisella maffilla. Jos ei näistä mikään auttanut niin kattihommiks. Onko lambdat ehjät?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎