Anturi vaihdettu ja todettu toimivaksi. Ajoin katin kunnolla lämpimäksi ja lähin katastaan, ei riittänyt... Päästöt oli nyt huomattavasti pienemmät kuin ekalla yrityksellä mutta silti reilusti liikaa.
Ekaan koliysiini vaihdeltiin imm ja jotain muutakin, mutta vasta katin vaihto toi helpotuksen. Vaikka ihan joku tarvikekatti laitettiinkin vanhan tilalle.
Vanha kikka mutta toimivaksi todettu autojen kanssa jossa katti jo vähän ehtoopuolella:
Eli ysivitosta ja RE85 1:2 sekotus suhteella tankkiin
Edit, mulle ei noi kuvat näy mut jos päästöt sillä lailla et melkein menis läpi niin tuo yllämainittu konsti on tepsinyt ja muutenki kannattaa jossai pajalla käydä nappaa päästölappu ku tuol konttorilla ne ei yleensä kauaa jaksa huudattaa pilli putkessa, monissa euro kakkosissa on joutunu todella kauan huudattaa mut kyl ne päästöt on lopulta sieltä menny just rajojen alle puolen sekunnin ajaksi
Vikakoodeja kun luin tossa niin huomasin imupuolelta kuuluvan tasaisen suhinan tyhjäkäynnillä. Kaasuun kun koski suhina loppui heti ja kun kaasupolkimen nosti niin jatkui heti sama suhina. Sammuttaessa auton suhina kuului vielä n. sekunnin ajan.
Imuvuoto vai onko muita ideoita? Pikaisella tarkastuksella ja brake cleaneri suihkinnalla en vuotoa löytäny
Vikakoodeja kun luin tossa niin huomasin imupuolelta kuuluvan tasaisen suhinan tyhjäkäynnillä. Kaasuun kun koski suhina loppui heti ja kun kaasupolkimen nosti niin jatkui heti sama suhina. Sammuttaessa auton suhina kuului vielä n. sekunnin ajan.
Imuvuoto vai onko muita ideoita? Pikaisella tarkastuksella ja brake cleaneri suihkinnalla en vuotoa löytäny
Ootko sen haitarikumin ottanu irti ja kattonu onko ehjä?
Vikakoodeja kun luin tossa niin huomasin imupuolelta kuuluvan tasaisen suhinan tyhjäkäynnillä. Kaasuun kun koski suhina loppui heti ja kun kaasupolkimen nosti niin jatkui heti sama suhina. Sammuttaessa auton suhina kuului vielä n. sekunnin ajan.
Imuvuoto vai onko muita ideoita? Pikaisella tarkastuksella ja brake cleaneri suihkinnalla en vuotoa löytäny
Tässä ei käynyt selväksi mikä moottorin malli on mutta mulla ollut niin M52/TU kuin M54 moottoreiden kanssa ongelmia imusarjan takana/alla olevien kumitulppien joko hajoaminen tai puuttuminen kokonaan
Tulppien sijainti ja määrä riippuu moottorista
Mutta esim just sigun touring suhisi joutokäynnillä ja sammuttaessa ja siitä oli toi tulppa nro.19 hajonnut ihan täysin
Eli M52 nro. 3 : http://ills.bmwfans.info/rfc.png
Ja taas M52TU/M54: http://ills.bmwfans.info/2yrf.png
Oletko tarkistanut imuvuodot? Niinkun oikeasti irroittanu letkut ja taitellut käsissä? Kannattaa myös tsekata huohotin ja sen letkut. Testaa myös toisella maffilla. Jos ei näistä mikään auttanut niin kattihommiks. Onko lambdat ehjät?
Comment