Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 e39 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti-Pekka
    Newbiemmer
    • Oct 2017
    • 28
    • Janakkala

    #16
    Originally posted by Matti-Pekka View Post
    Oukei,kiitos vinkistä..testataan..
    Testasin ja polttaa H4 poltinta releeltä pumpun tankkii tulevassa liittimessä sekä tankkiliitoksesta pumpun oman johtoliittimen päässä. Eli ilmeisesti johdot kunnossa pumppuun asti.

    Comment

    • Matti-Pekka
      Newbiemmer
      • Oct 2017
      • 28
      • Janakkala

      #17
      No nyt on uusi pumppu paikalla..kyllä sieltä nyt hyrinä kuuluu ja tukkiinkin tulee jotain lientä, mutta ei se heti käyntiin helähtänyt, vaan hieman jollain pytyllä yritti potkia, mutta nyt on akku loppu sahata enempää..pitää vähän ladata. Kiusallinen vaiva nyt tästä tuli ,onko uusia ideoita vielä??.

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 529
        • Finland Rovaniemi

        #18
        Originally posted by Matti-Pekka View Post
        No nyt on uusi pumppu paikalla..kyllä sieltä nyt hyrinä kuuluu ja tukkiinkin tulee jotain lientä, mutta ei se heti käyntiin helähtänyt, vaan hieman jollain pytyllä yritti potkia, mutta nyt on akku loppu sahata enempää..pitää vähän ladata. Kiusallinen vaiva nyt tästä tuli ,onko uusia ideoita vielä??.
        No se polttoainesuodin, joka voi sisältää paineensäätimenkin.
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1862
          • Karjaa

          #19
          Tässä 99-mallisena pitäisi olla vielä M52, eli bensapaineensäädintä ei ole vielä integroitu polttoainesuodattimeen. Mutta joo, jos ei tietoa siitä milloin suodatin on viimeksi vaihdettu niin syytä olisi sekin vaihtaa vielä.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Onko siellä polttoainetukissa nyt 3.5 bar paine kuten kuuluu? Suodatin pitäisi olla todella tukossa, jos ei sen vertaa mene polttoainetta läpi, että käynnistyisi. Ajossa toki voi hyydyttää, jos ei virtaa kunnolla. Valmiiksi viallinen pumppukin on vaihtoehto.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Matti-Pekka
              Newbiemmer
              • Oct 2017
              • 28
              • Janakkala

              #21
              Originally posted by HTK12 View Post
              Onko siellä polttoainetukissa nyt 3.5 bar paine kuten kuuluu? Suodatin pitäisi olla todella tukossa, jos ei sen vertaa mene polttoainetta läpi, että käynnistyisi. Ajossa toki voi hyydyttää, jos ei virtaa kunnolla. Valmiiksi viallinen pumppukin on vaihtoehto.
              Mitataanko se paine käydessä? nyt auto on kumminkin käynnistynyt jo , mutta saattaa vaatia kahden kokeilun, kun edelliset 10 vuotta on tärähtänyt laakista, jos tärähtää lainkaan.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Matti-Pekka View Post
                Mitataanko se paine käydessä? nyt auto on kumminkin käynnistynyt jo , mutta saattaa vaatia kahden kokeilun, kun edelliset 10 vuotta on tärähtänyt laakista, jos tärähtää lainkaan.
                Kunhan pumppu pyörii, niin sama onko käynnissä tai ei. Eli joko auto käyntiin tai sitten hyppyjohto releen tilalle testin ajaksi. Toki kannattaa kokeilla pysyykö paine sen jälkeen kun pumppu ei pyöri. Kertoisi silloin ette takaisku toimi.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Matti-Pekka
                  Newbiemmer
                  • Oct 2017
                  • 28
                  • Janakkala

                  #23
                  Näyttäis että se paineen säädin olisi siinä tukin vieressä (lukkorenkaalla kiinni kellossa) missäs se takasinisku sitten on? Jos tuon paineensäätimen sitten hankkis, niin onko vinkkejä mistä (kotimaasta) sen edullisesti saisi? Jussinmäki tais jotain kaupitella n. 20 eur hintaan, on vaan ne nettisivut niin kömpelöt aukee.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Ensin pitäisi nyt selvittää onko siellä se 3.5bar painetta kiskolla vai ei. Arpomalla osia en lähtisi korjaamaan. Takaisku on pumpussa. Mittaamalla ne paineet saisi selville onko siellä nyt sitä painetta vai ei ja pysyykö se vai ei.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Matti-Pekka
                      Newbiemmer
                      • Oct 2017
                      • 28
                      • Janakkala

                      #25
                      Painetta siitä tukista mitattuna käydessä on mielestäni ihan sikana, täytyy laittaa tehokkaampi mittari, kun nykyisellä loppuu asteikko 4 bar:n ja sen se lyö tappiin.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Jos nykyinen mittari on toimiva, niin turhaan toista mittaria hankit. E39 bensanpaineen kuuluu olla 3.5bar. Jos 4bar mittari menee tappiin niin sitten sitä on liikaa. Paineensäädin tai sitten paluulinja tukossa tms.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Matti-Pekka
                          Newbiemmer
                          • Oct 2017
                          • 28
                          • Janakkala

                          #27
                          Nyt on ilmennyt pumpun vaihdon jälkeen sellaista että saa sahata pidempää kuin ennen ,jotta kone käynnistyy. Painettahan siellä tukissa käydessä on kyllä hieman jopa ylärajalla .Voisiko se paineensäädin myös jotenkin vuotaa sitä painetta ,kun aina lyhyehkönkin sammutuksen jälkeen vaatii ihan pidemmän startin? ulkoisesti ei polttoainevuotoa ole havaittu /haistettu ja koneen päästöarvot on todella hyvät.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎