Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startti ja bensapumppu pimeänä. Syynä EWS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mofe
    Bimmer Rookie
    • Aug 2019
    • 72
    • ylöjärvi

    Startti ja bensapumppu pimeänä. Syynä EWS?

    Nopeaa kysbäriä. Kyhäsin koneen autoon ja siitä nyt vielä uupuu kaikki kaasuläpästä eteenpäin esim maf ja tps sensorit sun muut. Haluaako ECU tai ews nuo signaalit jotta bensapumppu ja startti toimii. Koitin testiksi pyörittää konetta startilla mutta kuuluu vain naks eikä mitään tapahdu. Yritin myös saada vanhat seisseet bensat pois tankista mutta pumppukaan ei anna mitään avainta kääntelemällä. Sen tiedän että nokka asento anturi signaali tarvitaan jotta pumppu toimii. Että onko muissa sitten sama homma

    Ei siinä muuta kuin että pitääkö olla pelko perseessä vai onko ihan normaalia
    Muuten ecu varmaan pelaa. Evappi naksuu ja tyhjäkäyntimoottori hymisee
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2542
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by Mofe View Post
    Nopeaa kysbäriä. Kyhäsin koneen autoon ja siitä nyt vielä uupuu kaikki kaasuläpästä eteenpäin esim maf ja tps sensorit sun muut. Haluaako ECU tai ews nuo signaalit jotta bensapumppu ja startti toimii. Koitin testiksi pyörittää konetta startilla mutta kuuluu vain naks eikä mitään tapahdu. Yritin myös saada vanhat seisseet bensat pois tankista mutta pumppukaan ei anna mitään avainta kääntelemällä. Sen tiedän että nokka asento anturi signaali tarvitaan jotta pumppu toimii. Että onko muissa sitten sama homma

    Ei siinä muuta kuin että pitääkö olla pelko perseessä vai onko ihan normaalia
    Muuten ecu varmaan pelaa. Evappi naksuu ja tyhjäkäyntimoottori hymisee
    Eikö se kampianturi pitäs ennemminkin olla, nokan anturilla ei pitäis olla vaikutusta bensapumppuun :think
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2712
      • .fi

      #3
      mielestäni kampianturi, mutta jo virrat päälle laittaessa pitäis pyöräyttää pumppua muutaman sek:think.

      automaatti vai manuaali(alunperin, ja nyt, jos vaihtunut)? m52 vai m54? näillä tiedoilla vois olla merkitystä.

      edit: onhan moottorin maadoitus jo kunnolla kiinni?
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Wildchild
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2016
        • 262
        • Päijät-Häme

        #4
        Jos on auton omat hilut eikä vaihdettu muusta vehkeestä niin kuullostaa että EWS/DME synkka kadoksissa. Inpalla saa kuntoon.
        Bmw 525iA -02

        Comment

        • Mofe
          Bimmer Rookie
          • Aug 2019
          • 72
          • ylöjärvi

          #5
          Manuaali vehje. M52b25 alunperin nyt b28. Kone on muuten sama ja ecu on sama kuin ennen enkä ole vielä tehnyt siihen edes softamuutoksia

          Maadoitus on kiinni lohkossa. Eikös startti maadoitu runkonsa kautta ettei tarvitse erillistä piuhaa?

          Onko muuten suositella mistä ladata inpa windows 7 kun itsellä se ei yhdistä vaikka com portit on oikein. Useammasta paikasta testaillut.

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2712
            • .fi

            #6
            Originally posted by Mofe View Post
            Manuaali vehje. M52b25 alunperin nyt b28. Kone on muuten sama ja ecu on sama kuin ennen enkä ole vielä tehnyt siihen edes softamuutoksia

            Maadoitus on kiinni lohkossa. Eikös startti maadoitu runkonsa kautta ettei tarvitse erillistä piuhaa?

            Onko muuten suositella mistä ladata inpa windows 7 kun itsellä se ei yhdistä vaikka com portit on oikein. Useammasta paikasta testaillut.
            ok. automaattia ois vielä esim. vaihdekepin sähköt voinu estää starttaamasta. ja joo startti
            ei tarvi omaa maadoitusta, mutta tyhjäkäyntimoottori yms. voi toimia, vaikka moottori ei
            kunnolla maadoitettu olisikaan. tehtaalta maadoitus tulee kait apukuskin puolelle moottorin
            kannakkeeseen.

            googleen esim. "inpa bimmergeeks", niin pitäis löytyä toimiva paketti.
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • Mofe
              Bimmer Rookie
              • Aug 2019
              • 72
              • ylöjärvi

              #7
              Originally posted by aae30 View Post
              ok. automaattia ois vielä esim. vaihdekepin sähköt voinu estää starttaamasta. ja joo startti
              ei tarvi omaa maadoitusta, mutta tyhjäkäyntimoottori yms. voi toimia, vaikka moottori ei
              kunnolla maadoitettu olisikaan. tehtaalta maadoitus tulee kait apukuskin puolelle moottorin
              kannakkeeseen.

              googleen esim. "inpa bimmergeeks", niin pitäis löytyä toimiva paketti.

              Mittasin 12 volttia siitä imusarjan terminaalinupista lohkoon että pitäs olla kuosis Startillehan menee ne kaksi piuhaa. Toinen varmaan ihan vaan starttaamista varten mutta mikä se toinen pienempi sitten on?

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2712
                • .fi

                #8
                Originally posted by Mofe View Post
                Mittasin 12 volttia siitä imusarjan terminaalinupista lohkoon että pitäs olla kuosis Startillehan menee ne kaksi piuhaa. Toinen varmaan ihan vaan starttaamista varten mutta mikä se toinen pienempi sitten on?
                lienee solenoidille, vai vielä pienempi? no mutta anyway, virrat lienee kunnossa, niin keskittyisin jo
                sen inpan toimivaksi saamiseen. dme/ews sync hukkuu herkästi, jos avaimet virtalukossa akku
                kytkettynä touhuaa moottorin johtosarjan liittim(i)en kanssa.

                bimmergeeksin paketti muistaakseni olettaa, että k+dcan kaapelis olis portissa COM1, mutta en
                enää muista antoiko jo win7 helposti uudelleen määritellä itse noiden porttien 'järjestystä'.

                veikkaisin, että antaa vaihtaa device managerista(laitehallinta?) ilman uudelleenkäynnistystä jne.
                COMx -> COM1.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • Mofe
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2019
                  • 72
                  • ylöjärvi

                  #9
                  Pumppu lähti liikkeelle kun laittoi lambdat ja tps anturit kiinni. Seuraavana vilkasen josko se kytkimen anturi vaan parakaa ja ei siksi starttaa. Eikös siitä avainpesän liittimestä pysty hyppimään noita ews estoja?

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2712
                    • .fi

                    #10
                    Originally posted by Mofe View Post
                    Eikös siitä avainpesän liittimestä pysty hyppimään noita ews estoja?
                    ei pysty.
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Mofe View Post
                      Eikös siitä avainpesän liittimestä pysty hyppimään noita ews estoja?
                      Joo ei. Pitää eculta poistaa ajonesto, jos meinasi ohitella.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Mofe
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2019
                        • 72
                        • ylöjärvi

                        #12
                        Noniin. Päivitystä. Startin sain pyörimään jollain ihmeen kaupalla. Sitten meni taas pimeäksi. Nyt purin uudelleen kaiken ja tuonne startin herätepiuhalle tulee noin 7.5 volttia. Eikö sen pidä olla 12?

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Mofe View Post
                          Noniin. Päivitystä. Startin sain pyörimään jollain ihmeen kaupalla. Sitten meni taas pimeäksi. Nyt purin uudelleen kaiken ja tuonne startin herätepiuhalle tulee noin 7.5 volttia. Eikö sen pidä olla 12?
                          Kyllä sinne akkujännite pitäisi tulla virtalukonpohjan ja EWS:n releen kautta.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Sitten vielä semmonen kysymys että missä oli mittarin maajohto kiinni kun mittasit tuota herätettä?
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Mofe
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2019
                              • 72
                              • ylöjärvi

                              #15
                              Originally posted by peto2 View Post
                              Sitten vielä semmonen kysymys että missä oli mittarin maajohto kiinni kun mittasit tuota herätettä?
                              Tuossa laturin lähellä lohkossa. Siitä mitattu 12 volttia siihen startin + navalle kummiskin. Voiko olla että startin rele on paska?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎