Kyllä ne päältäpäin katottuna voi hyvinkin näyttää ehjiltä, pohjamuovit pois ja alapuolelta tutkimaan, omallakin kohdalla tosiaan halkeemat löyty takapuolelta ja huomasin ne vasta siinä vaiheessa ku aloin teräsharjalaikalla kiillottaa niitä(myyntifixi )
Toi kuullostaa ihan samalle kun mulla V8:ssa kuulunut jo vuosia. Oon yrittänyt että menisi rikki ja vika ilmaantuisi, niin voisi korjata, mutta ei vaan säry.
Mulla ääni häviää kun kunnolla kenkii...
Toi kuullostaa ihan samalle kun mulla V8:ssa kuulunut jo vuosia. Oon yrittänyt että menisi rikki ja vika ilmaantuisi, niin voisi korjata, mutta ei vaan säry.
Mulla ääni häviää kun kunnolla kenkii...
No toi moottori on ollut täysin purettuna ja kasattu ammattilaisen toimesta niin en nyt lähtis ihan sen kannalle että on laakerivika mutta kaikki on mahollista ja siis ei se nakutus kokonaan lähtenyt kenkimisen jälkee
Toi kuullostaa ihan samalle kun mulla V8:ssa kuulunut jo vuosia. Oon yrittänyt että menisi rikki ja vika ilmaantuisi, niin voisi korjata, mutta ei vaan säry.
Mulla ääni häviää kun kunnolla kenkii...
Oletettavasti venttiilikoneiston naputus, sitä kuumemmaksi ajat, sitä enemmän yläkerran osat ns lämpölaajenee ja nostin/venavarrenvälys kutoutuu umpeen jos ja kun ei muuten jaksa/yllä nostin puristaa välystä pois.
Laakeriklappi yleensä kuumana pahenee kun välissä oleva öljykin ohenee ja ei välissä ns paksua öljykalvoa pehmentämässä iskuja mitä ylisuuri välys saa aikaan.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Varmaan jotain sen suuntaista. Pari vuotta sitten koitin paikallistaa, niin selvimmin kuuluu pakosarjan putkia pitkin tai sieltä kannen puolelta. Äänen "taajuuskin" viittaa ennemmin nokan pyörimiseen kuin kampiakselin.
Kaikista huvittavin oli, kun kävin Harisella 2017, vai oliko jo 2018, että säätäisi. Nii vanhempi Harinen laitto nakukuulokkeet päähän ja alkoi rullailla penkissä,
kohta vakavalla ilmeellä sano, että moottori hajoaa ihan just ja hommaa ei jatketa. Kehotti ajamaan hyvin varovasti kotiin.
Olenkin ajanut parikymmentä tuhatta km hyvin varovasti...
On parina talvena ollut mielessä köyttää edes venakoppa auki, mutta ei oo sit kuitenkaan viitsinyt. Ehkä ensi talvena.
Tänään vaihtuu nokka akselin asentotunnistin saa nähdä rupiaako wörkkimään. Edit joo eipä ollut vaikutusta mutta taitaa olla suuttimet vialliset kun suutin kiskosta kuuluu nakutus ei muualta
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Vika todennäköisesti löytyi ilman suurempaa purkamista 6sylinterin palotapahtumassa vika 6sylinterin pako viileämpi kuin muut ääni kantautuu pakoputkeen venttiilistä tai ainakin luulis kaikki tulpat puolar suuttimet ja sylinteripaineet ok. Tällä hetkellä kiinni peltipakosarja niin ajattelin jos valusarjalla sai hieman vaimennettua niin sanoi ainakin asentaja pitääkö paikkansa onko muilla kokemusta?
Comment