memebuy23buy

e39 jarrukilvet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hake
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 34

    e39 jarrukilvet

    Mikähän mahtais olla vikana seuraavaan: Lähes aina kun tiellä on kiviä, joutuu ne jostain syystä jarrukilven ja levyn väliin. Ongelma esiityy molemmissa etujarruissa. Ongelmat alkoi kun heitin alle kesäpyörät (17"). kilpien kiinnityksissäkään en huomannut vikaa olevan. Tosin en mikään asentajaguru ole. Ärsyttävä vika kun melkoista kitinää pitää kunnes kivi lentää taas pois. Autosta tuli "todellinen katseiden kääntäjä"
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #2
    Jep jep, kyllä sen kestää, että mummot kattoo suu auki, mutta kun koiratkin kääntyy tölläämään, niin...

    Taitaa olla e39 tyyppivika nro.759874272702. Jarrukilven alareunan kiinnike on jonkinlainen prikka, joka painetaan paikalleen. Prikka on rautaa, kilpi alumiinia ja alumiini hapantuu pois, jolloin kilpi voi kääntyä lähemmäs levyä. Kilpi on nerokkaasti muotoiltu niin, että se muodostaa taskun kilven ja levyn väliin. Kivi ei putoa pois itsestään. Hätäapuna voi painaa pitkällä ruuvimeisselillä vanteen puolien välistä kilven alareunaa sisäänpäin, jolloin kivi ehkä putoaa pois. Kilven korjaaminen alakiinnikkeen kohdalta auttaa ja uudemmissa on akselin yläpuolelle lisätty kaareva pellinpala, joka ehkä ohjaa kivet pois.
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Tuo kiviongelma on e39:ssä ilman mitään "hapertumistakin". Eli kuuluu tyyppiominaisuuksiin. Bemun inssit kun eivät ole voineet kuvitella että ko.autolla joku hullu ajaisi hiekkatiellä tai hiekoitetulla asfaltilla....

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3121
        • Välisuomi

        #4
        Korjasin tuon ongelman näin: Se renkaansuuntainen pari senttiä leveä pelti, joka on niitattu, tuli poistettua kokonaan ja avot, ongelmaa ei enää esiintynyt. Tätä ennen se tapahtui noin kerran viikossa.
        Last edited by -Tapi; 07-07-2006, 12:49.
        ---

        Comment

        • hake
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 34

          #5
          Kiitokset vaan ohjeistuksista. Eiköhän tuon tuosta kuntoon saa.

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #6
            Originally posted by -Tapi
            Korjasin tuon ongelman näin: Se renkaansuuntainen pari senttiä leveä pelti, joka on niitattu, tuli poistettua kokonaan ja avot, ongelmaa ei enää esiintynyt. Tätä ennen se tapahtui noin kerran viikossa.
            Kuparitahnaako tuossa on laitettuna?

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3121
              • Välisuomi

              #7
              Kuparitahna (-spray) on vain pyöränpultteja, keskiösovitetta sekä jarrusatulan liukuja varten. Olen pitänyt sillä tärinät poissa etupäästä voitelemalla liu'ut aina renkaanvaihdon yhteydessä.
              ---

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #8
                Nyt käsi ylös jos on ollut E39:ssä tuota samaa ongelmaa, eli kivien jääminen tuonne jarrukilven väliin.

                Tuossa omassa on nyt edessä uudet levyt ja 2km kauppamatkalla kivi tuli otettua talteen 5 kertaa... jos auto ulkonäöllään kääntää katseita, niin nyt ne päät kääntyy varmasti, SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIk!!!!!! !!!!!

                Myös kiinnostaisi tietää merkkihuolloissa tarjottuja ratkaisuja.


                Yleisesti kyseistä ongelmaa ei kuulemma ole olemassa, muuten kuin yksittäistapauksia.

                Korjausehdotus, väännetään vähän sitä kilpeä.

                (Metro-Auto Lielahti)



                Vuonna 2000 tuota ongelmaa korjattiin jarrulevyt vaihtamalla, vaihtamalla jarrukilvet, hienosilmäisellä kanaverkolla, pellinsuikaleilla, popniiteillä.

                (Autohuolto M.Tuominen - Rauma) EDIT: Sama ongelma oli siis mulla edellisessä vm-96 e39:ssä



                Mikään yllämainittu ei tietenkään ole toiminut.
                Last edited by Zoui; 18-04-2006, 09:51.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • xela
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 141
                  • Tampere

                  #9
                  Mulla on noi kilvet otettu kokonaan pois ja minkäänlaisia jarruongelmia ei oo ollu. Auto on saksantuontipeli ja kilvet oli poistettu jo siellä aikoinaan.

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by xela
                    Mulla on noi kilvet otettu kokonaan pois ja minkäänlaisia jarruongelmia ei oo ollu. Auto on saksantuontipeli ja kilvet oli poistettu jo siellä aikoinaan.
                    Mites katsastus hommat, eikös siellä nuo kilvet tarvita (?)

                    EDIT: Kysytty asemalta, tuosta jarrukilpien puuttumisesta tulee kuulemma huomautus. "vrt palanut rekisterinkilvenvalo"
                    Last edited by Zoui; 18-04-2006, 10:28.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • xela
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 141
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Zoui
                      Mites katsastus hommat, eikös siellä nuo kilvet tarvita (?)
                      No voi olla että joku lakipykälä ne sinne määrää, mutta eipä oo mulle ainakaan katsastusmies alkanu mitään asiasta mussuttamaan.

                      Comment

                      • exodus
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 774
                        • Oulu

                        #12
                        onkohan Facelifteissä jotain tehty erilailla? Mulla ei ainakaan noin 40tkm:n aikana ole jäänyt yksikään kivi kirskumaan. Auto on siis vm-01.

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by exodus
                          onkohan Facelifteissä jotain tehty erilailla? Mulla ei ainakaan noin 40tkm:n aikana ole jäänyt yksikään kivi kirskumaan. Auto on siis vm-01.
                          On noihin tehty -00 muutos, lisätty peltinen "ohjain". Mulla tuohon aiempaan vm-96 malliin laitettiin tuollaiset, ei apua.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6350
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by -Tapi
                            Korjasin tuon ongelman näin: Se renkaansuuntainen pari senttiä leveä pelti, joka on niitattu, tuli poistettua kokonaan ja avot, ongelmaa ei enää esiintynyt. Tätä ennen se tapahtui noin kerran viikossa.
                            Tekivät sitten tuolla Metrolla kyseisen toimenpiteen noiden kuvien mukaan, lisäksi pieni siivu kilven alareunasta oli poistettu. Vielä ei ole tullut noita vinkukiviä poimittua, toivon mukaan tuo oli toimiva korjaus.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • kosmik
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 167
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Korjasin tuon ongelman näin: Se renkaansuuntainen pari senttiä leveä pelti, joka on niitattu, tuli poistettua kokonaan ja avot, ongelmaa ei enää esiintynyt. Tätä ennen se tapahtui noin kerran viikossa.
                              Kaivetaas vanha threadi esiin. Onko kellään tallessa tässä postauksessa ilmeisesti ollutta kuvaa korjauksesta?

                              Käväisin hiekoitetulla parkkiksella ja kiviä tuli kerättyä 3/4 jarruista
                              ---------------
                              e39 528iA
                              ex: e36 325TDS

                              Comment

                              Working...
                              X