Mikähän mahtais olla vikana seuraavaan: Lähes aina kun tiellä on kiviä, joutuu ne jostain syystä jarrukilven ja levyn väliin. Ongelma esiityy molemmissa etujarruissa. Ongelmat alkoi kun heitin alle kesäpyörät (17"). kilpien kiinnityksissäkään en huomannut vikaa olevan. Tosin en mikään asentajaguru ole. Ärsyttävä vika kun melkoista kitinää pitää kunnes kivi lentää taas pois. Autosta tuli "todellinen katseiden kääntäjä"
e39 jarrukilvet
Collapse
X
-
Jep jep, kyllä sen kestää, että mummot kattoo suu auki, mutta kun koiratkin kääntyy tölläämään, niin...
Taitaa olla e39 tyyppivika nro.759874272702. Jarrukilven alareunan kiinnike on jonkinlainen prikka, joka painetaan paikalleen. Prikka on rautaa, kilpi alumiinia ja alumiini hapantuu pois, jolloin kilpi voi kääntyä lähemmäs levyä. Kilpi on nerokkaasti muotoiltu niin, että se muodostaa taskun kilven ja levyn väliin. Kivi ei putoa pois itsestään. Hätäapuna voi painaa pitkällä ruuvimeisselillä vanteen puolien välistä kilven alareunaa sisäänpäin, jolloin kivi ehkä putoaa pois. Kilven korjaaminen alakiinnikkeen kohdalta auttaa ja uudemmissa on akselin yläpuolelle lisätty kaareva pellinpala, joka ehkä ohjaa kivet pois.Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
-
-
Kuparitahnaako tuossa on laitettuna?Originally posted by -TapiKorjasin tuon ongelman näin: Se renkaansuuntainen pari senttiä leveä pelti, joka on niitattu, tuli poistettua kokonaan ja avot, ongelmaa ei enää esiintynyt. Tätä ennen se tapahtui noin kerran viikossa.
Comment
-
Nyt käsi ylös jos on ollut E39:ssä tuota samaa ongelmaa, eli kivien jääminen tuonne jarrukilven väliin.
Tuossa omassa on nyt edessä uudet levyt ja 2km kauppamatkalla kivi tuli otettua talteen 5 kertaa... jos auto ulkonäöllään kääntää katseita, niin nyt ne päät kääntyy varmasti, SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIk!!!!!! !!!!!
Myös kiinnostaisi tietää merkkihuolloissa tarjottuja ratkaisuja.
Yleisesti kyseistä ongelmaa ei kuulemma ole olemassa, muuten kuin yksittäistapauksia.
Korjausehdotus, väännetään vähän sitä kilpeä.
(Metro-Auto Lielahti)
Vuonna 2000 tuota ongelmaa korjattiin jarrulevyt vaihtamalla, vaihtamalla jarrukilvet, hienosilmäisellä kanaverkolla, pellinsuikaleilla, popniiteillä.
(Autohuolto M.Tuominen - Rauma) EDIT: Sama ongelma oli siis mulla edellisessä vm-96 e39:ssä

Mikään yllämainittu ei tietenkään ole toiminut.Last edited by Zoui; 18-04-2006, 10:51.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Mites katsastus hommat, eikös siellä nuo kilvet tarvita (?)Originally posted by xelaMulla on noi kilvet otettu kokonaan pois ja minkäänlaisia jarruongelmia ei oo ollu. Auto on saksantuontipeli ja kilvet oli poistettu jo siellä aikoinaan.
EDIT: Kysytty asemalta, tuosta jarrukilpien puuttumisesta tulee kuulemma huomautus. "vrt palanut rekisterinkilvenvalo"Last edited by Zoui; 18-04-2006, 11:28.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
On noihin tehty -00 muutos, lisätty peltinen "ohjain". Mulla tuohon aiempaan vm-96 malliin laitettiin tuollaiset, ei apua.Originally posted by exodusonkohan Facelifteissä jotain tehty erilailla? Mulla ei ainakaan noin 40tkm:n aikana ole jäänyt yksikään kivi kirskumaan. Auto on siis vm-01.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Tekivät sitten tuolla Metrolla kyseisen toimenpiteen noiden kuvien mukaan, lisäksi pieni siivu kilven alareunasta oli poistettu. Vielä ei ole tullut noita vinkukiviä poimittua, toivon mukaan tuo oli toimiva korjaus.Originally posted by -TapiKorjasin tuon ongelman näin: Se renkaansuuntainen pari senttiä leveä pelti, joka on niitattu, tuli poistettua kokonaan ja avot, ongelmaa ei enää esiintynyt. Tätä ennen se tapahtui noin kerran viikossa.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Kaivetaas vanha threadi esiin. Onko kellään tallessa tässä postauksessa ilmeisesti ollutta kuvaa korjauksesta?Originally posted by -Tapi View PostKorjasin tuon ongelman näin: Se renkaansuuntainen pari senttiä leveä pelti, joka on niitattu, tuli poistettua kokonaan ja avot, ongelmaa ei enää esiintynyt. Tätä ennen se tapahtui noin kerran viikossa.
Käväisin hiekoitetulla parkkiksella ja kiviä tuli kerättyä 3/4 jarruista
---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
Comment