Mullakin taas pakkasten myötä pientä ulinaa ilmennyt joillain nopeuksilla. Ei nyt vielä haitaksi asti, mutta havaitsee sen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Lämppärin puhallin vinkuu
Collapse
X
-
Alkuvuodesta oli sirinää, nyt ilmaantui taas. Pakkasten myötä. Vielä ei oo käämit menny (kuskilta), mutta katellaan josko tota jatkuu pitempään ni sit alkaa vasara heilua...Nyt ix m60
ex:E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
rasvauksesta
ei taida onnistua muuten kuin purkamalla kojelaudan nahkahattu pois ja sieltä koittaa kurkkia josko jonnekin saisit rasvaa ruikittua. Vaihto ei mikään kummionen homma ole (ollut). Parilta amatööriltä n. 2 h juttu. Vanha puhallin olisi pikkuvikaisena jossain tallin nurkassa. Siitä oli sulanut alemman hiilen kannatinjousi läpi kiinnikkeestään muuten (kait) täysin soiva peli - mutta eipä sitä arvannut ensin purkaa ja tarkistaa kun oli tien päällä vaan uusi puhallin oli vieressä odottamassa - hinta muistaakseni jokain 160e luokkaa.
Comment
-
-
Viime talvena lietso siritteli satunnaisesti, ja tänä syksynä sirinä muuttui rominaksi. Viimeinen tapahtuma sille lietsolle oli moottorin palaminen ja vanhan radion tuoksu kabiiniin.
Merkkiliikkeesä uusi puhallin n. 160 rahaa ja työajaksi oli merkattu 1.8 h.
Että kannattaako purkaa, tyrkkiä salvaa liukulaakerille ja kasata kun siitä ei kuitenkaan ole pitkäaikainen ilo ja hyöty. Sylettää vain kun se vanhan radion haju pukkaa sitten oikealla pakkasella kabiiniin.e39tdsA, ex e28td, e34tdA
Comment
-
-
Jos tuon pariin tuntiin saa näköisälle niin taidan kurkata miltä se tohotin näyttää.
Olisko tarkempia ohjeita mitä pitää purkaa ja miten? Arviosta kun alkaa purkamaan niin tulee usein rikottua paikkoja ja purettua ihan turhaa kun ei ole tietoa.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Minuakin kiinnostaisi kovasti puhaltimen vaihto-ohjeet. e39 näyttäisi olevan kasattu tuon puhallinkotelon ympärille, eli ei taida olla helpompaa tapaa kuin purkaa koko kojelauta pois?
Mun pommissa puhallin ei lähtenyt liikkeelle siilin vaihdon jälkeenkän, eikä koputtelulla tai ropellin pyörittämisellä käsin (siilin aukosta) olut mitään vaikutusta. Sulakkeet ovat ehjät. Eli melko varmasti hiilet loppu.
Harmittavasti siellä puhallinkotelolla näytti olevan Saabeistakin tuttuja Valeon surkeita säätömoottoreita, varmaan puhallinmootttorikin on yhtä laaduton.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
joo sammaa vikaa on munkin bemarissa.
Sirinää kuuluu aina välillä ja kovenee kun kääntää ajaessa rattia oikealle.
Eli olisko siellä lämmityslaitteen puhallin vetelemässä viimesiä vai jokin muu?
Oletteko mitä osia joutuneet vaihtamaan e39 dieseleihin ja missä km-määrissä ?
Mitkä ovat sen heikoimmat kohdat?
Autoni 530 dAT -03 aj. 86tkm ja toimiin muuten kuin UNELMA (toistaiseksi...)!
Kertokaa viostanne niin voi varautua tulevaan...
Comment
-
-
Originally posted by mazaa81 View PostOletteko mitä osia joutuneet vaihtamaan e39 dieseleihin ja missä km-määrissä ?
Mitkä ovat sen heikoimmat kohdat?
Autoni 530 dAT -03 aj. 86tkm ja toimiin muuten kuin UNELMA (toistaiseksi...)!
Kertokaa viostanne niin voi varautua tulevaan...
Pidetään nyt kuitenkin tämä topic semmoisena kuin otsikko antaa olettaa, perusta vaikka oma topic tuolle kaikenkattavalle 530dAT keskustelulle. Tosin e39:stä ja sen vioista on keskusteltu jo niin jumalattomasti, että tuskinpa yet-another-e39-topic, vaikkakin 530d spesifinen enää mitään uutta tuo..."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
No kokeillaanpa vaikkakin purkamisesta on jo muutama kk takana.
0. Irrota akku -> ei tule turhia air-bag hälyjä
1. irroita koristelistat kojelaudasta vetämälä & kampeamalla
2. irrota ruuvit mitä sieltä alta paljastuu
3. irrota mittaristo ja sen kytkimet - vain muutama pieni torx-ruuvi ja hoplaa koko komeus käsillä ja mikä parasta palaneet mittarivalot voi vaihtaa samalla
4. siinä keskellä piti jotain lämppärin vaijeri löysätä että nahkahattu lähtee lopussa irti
5. kojelaudan päädyissä (avaa ovi) on yhdet isommat ruuvit (niiden pienten suojien takana) jotka piti myös löysätä
6. irrota vänkärin air-bag siitä luukun takaa
7. poista A-pylväiden suojat - takana lisää air-bageja mutta niihin ei tarvi koskea
8. nosta nahkahattu pois
9. siinä se alkaa moottori olla esillä kun vähän kanavia purkaa ja muoveja käärii edestä pois
10. irrota puhaltimen moottorikiinnikkeet (huomaa moottorin suunta)
Kasaaminen jotensakin päinvastaisessa järjestyksessää - kourallinen ruuveja siitä sitten tietysti jäi yli mutta näyttää tuo kasassa odelleen olevan.
Saatoi siinä olla vielä jotain 'pientä' mutta eiköhän se ala olla jo aika liki näilläkin ohjeilla.
Onnea yritykseen - ei se niin kauhea ollut kun sääkin oli myöten. Nyt jäis kartanolla tekemättä.
Comment
-
-
Mulla kans vikisee puhallin kovalla pakkasella 1 ja 2 asennossa. Ja malli on E34... Voiko vika olla puhaltimen hiilisä, kun tärinä vaikuttaa siihen, eli kun tärähtää vikinä alkaa tai loppuu:think_______________________________________________
Yamaha R1
VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)
BMW E34 518i Calypsorot (ex)
BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)
BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)
Comment
-
-
Originally posted by jjv View PostNo kokeillaanpa vaikkakin purkamisesta on jo muutama kk takana.
0. Irrota akku -> ei tule turhia air-bag hälyjä
1. irroita koristelistat kojelaudasta vetämälä & kampeamalla
2. irrota ruuvit mitä sieltä alta paljastuu
3. irrota mittaristo ja sen kytkimet - vain muutama pieni torx-ruuvi ja hoplaa koko komeus käsillä ja mikä parasta palaneet mittarivalot voi vaihtaa samalla
4. siinä keskellä piti jotain lämppärin vaijeri löysätä että nahkahattu lähtee lopussa irti
5. kojelaudan päädyissä (avaa ovi) on yhdet isommat ruuvit (niiden pienten suojien takana) jotka piti myös löysätä
6. irrota vänkärin air-bag siitä luukun takaa
7. poista A-pylväiden suojat - takana lisää air-bageja mutta niihin ei tarvi koskea
8. nosta nahkahattu pois
9. siinä se alkaa moottori olla esillä kun vähän kanavia purkaa ja muoveja käärii edestä pois
10. irrota puhaltimen moottorikiinnikkeet (huomaa moottorin suunta)
Kasaaminen jotensakin päinvastaisessa järjestyksessää - kourallinen ruuveja siitä sitten tietysti jäi yli mutta näyttää tuo kasassa odelleen olevan.
Saatoi siinä olla vielä jotain 'pientä' mutta eiköhän se ala olla jo aika liki näilläkin ohjeilla.
Onnea yritykseen - ei se niin kauhea ollut kun sääkin oli myöten. Nyt jäis kartanolla tekemättä.
Täytyypä joku viikonloppu ottaa työn alle, itsekin olen huomannut että kojelautoja purkaessa ja kasatessa tuppaisi jäämään ylimääräisiä ruuveja vaikka kuinka koettaisi pähkäillä mistä olivat peräisin.e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
Comment
-
-
Ja mullakin sama homma.. Täkäläinen merkkihuolto sanoi... "menee suunnilleen puoli päivää"olin että taidanpa kokeilla sitte itse. Pieni tiedoitus kaikille saman vian omaaville. Motonetista saa moottorin noin 85e:hen!
Kannattaakohan ostaa mieluummin tarvike osa kun alkuperäinen? Tuntuu siltä että se uusi alkuperäisosa menee samallatavalla rikki vähän ajan päästä +kalliimpi ja tarvikeessa ei välttämättä samaa vikaa esiinny..:think korjatkaa jos olen väärässä.
Sori se oliki etuvastus mitä ne myy. Väärä hälytys..Last edited by makeclick; 27-11-2006, 06:29.Harrastepaholainen 335d:
Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
Comment
-
-
On se kyllä perkeleellistä, että ne on asentanut noin huonolaatuisen osan tuommoseen paikkaan, jossa vaihtaminen on pirun hankalaa ja kallista.
Jos itse vaihtaisin, niin pelottais kyllä, että mitä sais hajotettua tuossa vaihtoprosessin aikana...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Kajakki View PostKiitokset tästä ohjeesta, tämähän koski nimenomaan e39:iä?
Täytyypä joku viikonloppu ottaa työn alle, itsekin olen huomannut että kojelautoja purkaessa ja kasatessa tuppaisi jäämään ylimääräisiä ruuveja vaikka kuinka koettaisi pähkäillä mistä olivat peräisin.
Ruuveja ei jäänyt yli eikä mennyt sekaisin kun printtasin ohjeet ja purkuvaiheessa laitoin ruuvit ohjepaperiin kiinni, siis työnsin ne läpi paperista sille kohdalle mistä ne oli otettu. Kojelauta kannattaisi kasata kunnolla ettei hetken kuluttua tarvitse harmitella ylimääräisiä ääniä.
Comment
-
Comment