Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA -01 imusarjan läpät pitäisi kuulemma vaihtaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magic530dAT
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 119
    • Porvoo

    E39 530dA -01 imusarjan läpät pitäisi kuulemma vaihtaa

    Oli auto tuossa mennä viikolla pikahuollossa ja siellä osaavan tuntuinen kaveri sanoi että kannattaisi jotkut imusarjan läpät joita on vain automaateissa vaihtaa ennen kuin irtoavat ja menevät imuilman mukana sylintereihin joissa eivät kuulemma ainakaan paranna menoa :-)

    Onko jollakin havaintoja tällaisesta, onko hajonnut,onko vaihdettu, jne jne.
    E93 330d -09
    F11 M550d Touring -12
    E61 LCI 530xDA Touring -07
    E39 LCI 530DA Touring -01
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Mitkä läpät? Varaosanumero....
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Magic530dAT
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 119
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by buksin-1
      Mitkä läpät? Varaosanumero....
      No siinäpä se ongelma kun en tiedä

      REaloem:ssä surffailin hetken ja sellaisen eron löysin automaatin ja manuaalin välillä että tämä pätee automaatille (jossa siis nämä "läpät" löytyy) : http://www.realoem.com/bmw/showparts...37&hg=11&fg=40

      Tämä taas manuaalille jossa siis ei näitä läppiä : http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&hg=11&fg=40

      Itse en ole mikään autoalan ihminen joten olen ns. pihalla kuin puutarhaletku
      E93 330d -09
      F11 M550d Touring -12
      E61 LCI 530xDA Touring -07
      E39 LCI 530DA Touring -01

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #4
        Onhan niitä koneeseen tipahdellut, nyt en vaan muista missä vuosimallissa ongelma oli, myöhemmin sitten sitä oli parannettu..

        Comment

        • Magic530dAT
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 119
          • Porvoo

          #5
          Originally posted by f1zz
          Onhan niitä koneeseen tipahdellut, nyt en vaan muista missä vuosimallissa ongelma oli, myöhemmin sitten sitä oli parannettu..
          Kellään muulla havaintoja aiheesta ?
          E93 330d -09
          F11 M550d Touring -12
          E61 LCI 530xDA Touring -07
          E39 LCI 530DA Touring -01

          Comment

          • MakeJ
            BTCF Member
            • Jun 2005
            • 324
            • Hml

            #6
            Originally posted by Magic530dAT
            Kellään muulla havaintoja aiheesta ?
            Kiinnostaisi kans aihe. Mikä näiden läppien tarkoitus on? Mikä niitä ohjaa? Huhua olen kans kuullut, että ne saattaa jumittaa. Miten läppä ongelman huomaa?
            E60 535dA LCI -07 M-sport
            E39 530dAT -99 "M-sport"

            Comment

            • ex-VAG
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 408
              • Tampere

              #7
              Läpistä

              Multa tarkistettiin edellisessä vuosihuollossa (Metro Tampere) nuo kyseiset läpät, kun oli juuri yhden 530D:n kone kokenut täystuhon läppien putoamisesta koneeseen. Eli oli jouduttu koko kone vaihtamaan.

              No autoni (valm. 9/99) loppuraportissa luki että autossa ei ole kys. läppiä. Onkohan tullut sitten vasta tuoreempiin...

              Comment

              • 530DA
                Newbiemmer
                • Jan 2006
                • 17

                #8
                Läppäversiot vasta 03/2000 eteenpäin

                Moi!
                Läppäversio tullut vasta 0/2000 tällä varaosanumerolla
                01 INTAKE MANIFOLD 1 03/2000 11617789329

                Katso kuva tästä linkistä:



                Kertokaa lisää kokemuksianne tästä asiasta - Läpät vielä vaihtamatta!

                Comment

                • hurtta
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 444

                  #9
                  Kuinkas moni palstan 530dA/330dA porukasta on vaihtanut imusarjan tai poistanut läpät ja paljonko on ollut kilometrejä mittarissa? Paljonko maksoi ja missä teetitte vai teittekö itse? Onko muut BMW pajat suositelleet toimenpidettä kuin jotkut Laakkosen toimipisteet?

                  Comment

                  • Wäinö
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 142
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Eikös koko tuossa hommassa ole enemmänkin kyse siitä että syystä taikka toisesta tällä suomalaisella ajotyylillä (tai dieselillä?) imusarja karstoittuu sen verran pahasti että nuo läpät tai niitä liikuttava akseli hajoavat jossain vaiheessa rikkoen moottorin ... ? Onnistuisikohan tuossa koko imusarjan putsaaminen jollain tavalla tai esim. EGR:n tulppaus ... ?
                    F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17

                    Comment

                    • pete81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 2056
                      • .........

                      #11
                      Tuolla yksi läppien poistoprojekti.

                      Comment

                      • Naskali
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 45

                        #12
                        En tiedä voiko niitä läppiä poistaa, mutta korjata ne ainaki kannattaa. Kaverin 530D:ssä ne meni rikki ja moottorin täystuhohan siitä seurasi. Ja se oli kallis tikki, kansi jouduttiin vaihtamaan ja paljon muuta mukavaa...

                        Comment

                        • hurtta
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 444

                          #13
                          Originally posted by Naskali
                          En tiedä voiko niitä läppiä poistaa, mutta korjata ne ainaki kannattaa. Kaverin 530D:ssä ne meni rikki ja moottorin täystuhohan siitä seurasi. Ja se oli kallis tikki, kansi jouduttiin vaihtamaan ja paljon muuta mukavaa...
                          Paljonkos oli koneella ajettu ja minkälaista ajoa?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Oman pähkäilyn perusteella nuo läpät irtoavat kun sinne kertyy EGR:n kautta tulevaa scheissea joka puolelle, ja estävät läppiä menemästä kiinni, jolloin ne jäävät pänniin. Ajan kanssa sitten antaa jokin periksi ja sinne meni.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • hurtta
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 444

                              #15
                              Originally posted by Cell
                              Oman pähkäilyn perusteella nuo läpät irtoavat kun sinne kertyy EGR:n kautta tulevaa scheissea joka puolelle, ja estävät läppiä menemästä kiinni, jolloin ne jäävät pänniin. Ajan kanssa sitten antaa jokin periksi ja sinne meni.

                              Eli jos jäävät jumiin ja kuitenkin pannu pelaa niin eihän niillä hemmetin läpillä silloin tee a) yhtään b) mitään? Edelleen ihmettelen jos tämä on ns. ainoastaan Suomi-ilmiö kuten joissain kirjoituksissa on käynyt ilmi, eli eikös ne sitten paskaannu missään muualla päin maailmaa? Ei oikein tunnu uskottavalta. Kyllä tuon pitäisi olla ihan yleismaailmallinen ilmiö ja näin ollen myöskin varsin hyvin tehtaan tiedossa. Se ottaako tehdas siihen mitään kantaa ja vastuuta onkin sitten toinen juttu. Mutta täytyy sanoa että kyllä tuossa on baijerilainen insinööri yrittänyt ilmeisesti olla liian viisas kun on tuonne tuollaisia suunnitellut, tosin jos nahkahousut ajavt autoillansa sen 100tkm ja sitten se menee paaliin niin eipä tuosta kauheasti haittakaan kerkiä olemaan. Luulisi nyt hieman miettivän ennenkuin tuollaista irtoavaa sälää suunnittelevat koneen imupuolelle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎