Aihetta sivusin jo tuossa Hifi-osion topicissa. Mutta jatketaan täällä kun sen verran "kokonaisvaltainen" ongelma on.
Autossa on tällähetkellä BMW Reverse RDS -soitin, myyjän kertomuksen mukaan auton myyjä Saksassa olisi halunnu autossa olevasta orggissoittimesta "liikaa" lisähintaa, että olivat laittaneet kiinni tuon perussoittimen. Ei varmaa tietoa mikä se alkuperäinen soitin olisi ollut, todennäköisesti Business RDS MID-näytöllä. (Autossa siis optiolistan mukaan "0676 HIFI AKTIV-LAUTSPRECHERSYSTEM".)
Edelleen, myyjän puheen mukaan, soittimen takaa oli jäänyt laittamatta ajan puutteen vuoksi sellainen musta liitinpulikka, johon tulee 5 johtoa, tämän laittamalla myyjän käsityksen mukaan napit pitäisi alkaa toimia.
Eli ko liitin on tuonnäköinen: kuva1, kuva2, kuva3. Sorry kuvien epäselvyys, liittimessä (eripuolilla) seuraavia numerosarjoja:
AMP
929650-2 D
AMP
1-963 615-1
BMW
8 365 900
Laitoin liittimen johtoihin kiinni, jotka joku oli suuressa oveluudessaan katkonut, tosin liitintäpä ei ainakaan tuohon Reverse RDS -soittimeen kiinni saa, soittimen takana on vähän tuon tyylinen liitin, missä ei ollut mitään johtoa, on vaan kapeampi ettei ainakaan tuo käy siihen. Kuva. (liitin siis tuolla oikeassa alakulmassa metallikehikossa) Oliskohan kalliimmissa soittimissa tuollainen liitin? Aikaisemmin selvinneen arvailun perusteella tuo liitin voisi liittyä jotenkin MDI:iin, mutta liittyykö se mitenkään esim. Cruisen toimimattomuuteen?
Ratin nappien toimintaan ko. liittimen laitolla ei tuntunut olevan mitään yhteyttä, ainoa mitä ratista olen tähän mennessä saanut tapahtumaan on kun cruisen aktivoi (kojelaudasta) ja painaa ratista cruisen nappia, häviää mittaristosta vihreä cruise-valo, mutta eipä sitten muuta tapahdukkaan.
Muilla napeilla ei tunnu olevan mitään virkaa, "Multifunktionlenkradissa" siis radion säätimet, cruise, sisäilmankierto, ja orig. puhelimen nappi.
Ja auto oli edelleen e39 / 528iA / 1996
Joten mikä neuvoksi, kaikki varusteet ovat kivoja niin kauan kun toimivat.
Autossa on tällähetkellä BMW Reverse RDS -soitin, myyjän kertomuksen mukaan auton myyjä Saksassa olisi halunnu autossa olevasta orggissoittimesta "liikaa" lisähintaa, että olivat laittaneet kiinni tuon perussoittimen. Ei varmaa tietoa mikä se alkuperäinen soitin olisi ollut, todennäköisesti Business RDS MID-näytöllä. (Autossa siis optiolistan mukaan "0676 HIFI AKTIV-LAUTSPRECHERSYSTEM".)
Edelleen, myyjän puheen mukaan, soittimen takaa oli jäänyt laittamatta ajan puutteen vuoksi sellainen musta liitinpulikka, johon tulee 5 johtoa, tämän laittamalla myyjän käsityksen mukaan napit pitäisi alkaa toimia.
Eli ko liitin on tuonnäköinen: kuva1, kuva2, kuva3. Sorry kuvien epäselvyys, liittimessä (eripuolilla) seuraavia numerosarjoja:
AMP
929650-2 D
AMP
1-963 615-1
BMW
8 365 900
Laitoin liittimen johtoihin kiinni, jotka joku oli suuressa oveluudessaan katkonut, tosin liitintäpä ei ainakaan tuohon Reverse RDS -soittimeen kiinni saa, soittimen takana on vähän tuon tyylinen liitin, missä ei ollut mitään johtoa, on vaan kapeampi ettei ainakaan tuo käy siihen. Kuva. (liitin siis tuolla oikeassa alakulmassa metallikehikossa) Oliskohan kalliimmissa soittimissa tuollainen liitin? Aikaisemmin selvinneen arvailun perusteella tuo liitin voisi liittyä jotenkin MDI:iin, mutta liittyykö se mitenkään esim. Cruisen toimimattomuuteen?
Ratin nappien toimintaan ko. liittimen laitolla ei tuntunut olevan mitään yhteyttä, ainoa mitä ratista olen tähän mennessä saanut tapahtumaan on kun cruisen aktivoi (kojelaudasta) ja painaa ratista cruisen nappia, häviää mittaristosta vihreä cruise-valo, mutta eipä sitten muuta tapahdukkaan.
Muilla napeilla ei tunnu olevan mitään virkaa, "Multifunktionlenkradissa" siis radion säätimet, cruise, sisäilmankierto, ja orig. puhelimen nappi.
Ja auto oli edelleen e39 / 528iA / 1996
Joten mikä neuvoksi, kaikki varusteet ovat kivoja niin kauan kun toimivat.
Comment