E39 528i -97 vaihteet ulisee kytkinrempan jälkeen. Kusetusta kytkimenvaihdossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    E39 528i -97 vaihteet ulisee kytkinrempan jälkeen. Kusetusta kytkimenvaihdossa

    Mikäs piru tälle nyt tuli? 1 ja 2 vaihteella ja vähän vaimeammin myös kolmosella laatikko ulisee ikävän kuuloisesti moottorijarrutuksessa. Myös pienemmän pykälän laittaminen kolmosesta alaspäin aiheuttaa ulahduksen?
    Särkikö asentaja jotakin kytkintä vaihtaessa? Oli kuulemma ollut tiukasti loota kiinni.. Ilmeisesti levy ei meinannut irrota kytkinakselilta ja laatikkoa oli väännelty rautakangen ja sorkkarautojen kanssa irti. Myös uusi kytkinlevy oli hirttänyt paikalleen laitettaessa kiinni akseliin niin, että loota ei enää liikkunut mihinkään suuntaan, vaan jäänyt ~sentin verran irralleen.
    Irrallaan levy oli liikkunut kivuttomasti akselilla..
    Kytkinrempan yhteydessä vaihdettiin myös kaikki lootan stefat...
    ????
    Last edited by Samppasika; 07-11-2007, 19:49.
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Hmm.. Taas on viety jollekin kyläsepälle laitettavaksi.. ..No ei muuta kun menet samantien kertomaan asiasta jotta varmasti tulee selväksi että vika on tullut kytkimen vaihdon jälkeen ettei pääse pesemään vastuutaan asiasta.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Melko karmaiseva tarina isojen työkalujen käytöstä Ensimmäisenä tulisi mieleen, että joko joku laakeri on hajonnut, synkronointirenkaat tai rattaiden kosketuskulma on päässyt muuttumaan.

      Jäikö se loota lopullisestikin 1cm auki, kuten tekstin perusteella voisi olettaa!?
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Joo, kyllä nyt on lodju kaputt. Selkeästi on pääakselin laakerointi saanut kipeää ja välykset/kosketukset rattailla perseellään. Ongelma pahenee nopeasti ja korjaamattomaksi mikäli laatikolla ajetaan, joten nyt äkkiä miettimään korvausvelvollista.

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #5
          Originally posted by KFZ-Koenig
          Melko karmaiseva tarina isojen työkalujen käytöstä Ensimmäisenä tulisi mieleen, että joko joku laakeri on hajonnut, synkronointirenkaat tai rattaiden kosketuskulma on päässyt muuttumaan.

          Jäikö se loota lopullisestikin 1cm auki, kuten tekstin perusteella voisi olettaa!?
          Ei se auki jäänyt. Oli saanut sen irti jumista ja pukannut kytkinlevyn spooreista kerran viilalla joka sivulta. Sen jälkeen oli mennyt paikoilleen kiltisti.
          Sanoin asiasta tyypille heti kun olin käynyt autolla koeajolla remontin jälkeen ja soitin vielä äsken uudestaan, ettei asia ole korjautunut mihinkään. Pikemminkin pahentunut:(
          Perkele että osaa vituttaa moinen touhu. Remontin tehnyt miekkonen on mielestäni kohtuu hyvämaineinen "seppä" paikkakunnalla ja harjoittaa korjaamotoiminnan lisäksi autojen/kilpa-autojen rakentelua. Mm. Cossu Sierrojen ja Escorttien parissa hyvinkin tunnettu tyyppi... Ajattelin että tuollainen hemmo olisi hyvinkin ammattitaitoinen remonttimies, mutta ilmeisesti kiire ajoi epätoivoisiin purkukeinoihin, kun loota ei halunnut millään irrota? ~4 tunnin homma venyi yli 8 tuntiin kaikkine ongelmineen.
          No maanantaina, kun käyn näyttämässä autoa, täytyy tehdä tarpeeksi selväksi kuka asiasta vastaa, ettei mainittu herra yritä keplotella vastuutaan....
          Last edited by Samppasika; 26-11-2005, 14:43.
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Moonshine
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 1018
            • Järvenpää

            #6
            Originally posted by Samppasika
            Ei se auki jäänyt. Oli saanut sen irti jumista ja pukannut kytkinlevyn spooreista kerran viilalla joka sivulta. Sen jälkeen oli mennyt paikoilleen kiltisti.
            Sanoin asiasta tyypille heti kun olin käynyt autolla koeajolla ja soitin vielä äsken uudestaan, ettei asia ole korjautunut mihinkään. Pikemminkin pahentunut:(
            Perkele että osaa vituttaa moinen touhu. Remontin tehnyt miekkonen on mielestäni kohtuu hyvämaineinen seppä paikkakunnalla ja harrastaa korjaamotoiminnan lisäksi autojen/kilpa-autojen rakentelua. Mm. Cossu Sierrojen ja Escorttien parissa hyvinkin tunnettu tyyppi... Ajattelin että tuollainen hemmo olisi hyvinkin ammattitaitoinen remonttimies, mutta ilmeisesti kiire ajoi epätoivoisiin purkukeinoihin, kun loota ei halunnut millään irrota? ~4 tunnin homma venyi yli 8 tuntiin kaikkine ongelmineen.
            No maanantaina, kun käyn näyttämässä autoa, täytyy tehdä tarpeeksi selväksi kuka asiasta vastaa, ettei mainittu herra yritä keplotella vastuutaan....
            Kuulostaa siltä, että kuittia toimenpiteestä ei varmastikaan ole? Jos, ja kun ei ole, niin sitten toivotaan että kyseinen kyläseppä on ns. "rehti mies", tai että sinulla on perintäkeinot kohdallaan.
            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #7
              Originally posted by Moonshine
              Kuulostaa siltä, että kuittia toimenpiteestä ei varmastikaan ole? Jos, ja kun ei ole, niin sitten toivotaan että kyseinen kyläseppä on ns. "rehti mies", tai että sinulla on perintäkeinot kohdallaan.
              Kuitti on tietty lompakossa ja kyseinen hemmo pitää ihan virallista korjaamoa työkseen ja tuntuu olevan aina vähintään kuukauden jonotkin, eli kysyntää riittää... Kuulemma monet autolikkkeet käyttävät kyseisen hemmon palveluksia säännöllisesti.. Tuli ehkä ilmaistua asia hiukan epäselvästi edellisessä postauksessa...
              Eli tuskin tarvii alkaa kiskoa kynsiä irti asiasta neuvotellessa...?

              Tuntuu vaan että kaikki pitäisi tehdä itse.
              Vuosi sitten paikallinen merkkiliike aiheutti harmaita hiuksia unohtamalla paisunta säiliön korkin pois nesteiden pakkasenkestoa tarkistettaessa. Episodista aiheutui ainakin vesipumpun hajoaminen ja pitkän aikaa sai seurata häipyykö nestettä moisen "iskukuumennuksen" seurauksena. Olin juuri ruuhkassa ohittamassa rekkaa, kun yhtäkkiä nakkasi lämmöt tappiin nesteiden lennetyä vähitellen taipaleelle...
              Last edited by Samppasika; 26-11-2005, 14:45.
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #8
                Miten loota pitäisi irroittaa, jos jumissa?

                Onko tuollaisen vaikeasti irtoavan laatikon irroittamiseen mitään spesiaali kikkaa, jolla se olisi pitänyt tulla ulos ilman kankia ja muita helvetinkoneita. En tiedä tarkkaan mistä se ahdisiti, kun en ollut itse paikan päällä, mutta oletettavasti joko kytkilevy jumitti kytkinakseliin tai sitten kytkinakseli silmälaakeriin? Irtoaako näistä yleensä loota ilman isompaa taistelua?
                Em. episodin jälkeen kiinnostais kovasti moinen tieto, niin pääsee viisastelemaan sille asentajalle, jos alkaa naputamaan jostain korvausvelvollisuudesta keskusteltaessa...
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • U. Turhapuro
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1161

                  #9
                  Originally posted by Samppasika

                  Tuntuu vaan että kaikki pitäisi tehdä itse.
                  Ihan samaa mieltä. Omaan autoon asennettiin syksyllä Webasto ja asennuksen jälkeen oli Ilmausruuveista kierteet rikki -> nesteet ulos sitä kautta ja tankki vuosi täytenä bensaa, kun oli tankinottinta laittaessa halennut tankin kansi. :( No onneksi kaikki tuli kuntoon sen enempää tappelematta...

                  Comment

                  • Susi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 473
                    • Kuopio, Suomi

                    #10
                    Sampalla on kylla ollut enemman kuin riittavasti huonoa onnea autonsa kanssa. Toivottavasti tama juttu ratkeaa onnellisesti ilman suurempia tappeluita.

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      #11
                      Originally posted by Susi
                      Sampalla on kylla ollut enemman kuin riittavasti huonoa onnea autonsa kanssa. Toivottavasti tama juttu ratkeaa onnellisesti ilman suurempia tappeluita.
                      Mr Murphy on ollut ihan kiitettävästi mukana.. Prkl...

                      Käytiin aamusella pikku palaveria hommasta ja kuunneltiin ulinaa yhteistuumin asentajan kanssa.
                      Meinasi että laatimon ulostulon rättinivelen mutteri oli ollut todella löysästi kiinni ja on nyt väännetty tiukemmalle ja olisi voinut muuttaa hampaiden kosketusta, jos akselilla on päittäisvälystä?
                      Kokeillaan aluksi vaihtaa uudet öljyt lootaan. Lootan takastefa vuosi ennen remonttia hiukan ja heppu ei tarkistanut öljyn määrää, kun sieltä ei kuuleman mukaan mitään ollut tullut stefojen vaihdossa ulos?

                      Jos tuo ei auta kokeillaan löysätä sitä rättinivelen mutteria...
                      Jos sittenkään ei ulina lopu, niin????
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Aivan hätäselitys...Rättinivelen kireydellä ei ole eikä voi olla mitään tekemistä laatikon pyörästön kosketusten kanssa.

                        Comment

                        • Samppasika
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 769
                          • Kempele

                          #13
                          Öljyn määrä tarkistettu. Vuosi sitten vaihdatin sinne merkkiliikkeesä öljyt ja siellä ne edelleen olivat tallella, vaikka takastefa hiukan oli öljyä tihkunutkin. Tai sitten se oli siirtäjän stefa joka vuoti... Turhaan tuli ostettua uudet öljytkin..
                          Huomenna vien kärryn taas valohoitoon, eli saa yrittää sitä rättinivel kikkaa, joka tuskin onistuu.
                          Tyyppi yritti laittaa ääntä myös uusien vaihteensiirron puslien syyksi. Muka uusista tiukoista puslista johtuisi vaihdekepin kautta ennen kuuluumattomiin jäänyt ääni kabiiniin. Ja vitut ne niin huonot olleet. Moneen kertaan niitäkin tuli tutkittua, kun vaihteenvälin lyhennintä värkkäilin. Vaihdatin ne kuitenkin varmuden vuoksi, kun loota kerran oli irrallaan...
                          Alkaa tuntua kohta kuluttaja-asiamies jutulta...
                          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                          E61 530d M-sport -08
                          E39 528i Touring -97

                          Yhteydenotot: [email protected] !!

                          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #14
                            Ulina poissa viimeinkin..

                            Mennä vuoden lopulla tuota ulinaa yritettiin poistaa/tutkia useampaan otteeseen. Ensin piti löysätä sitä "pikarin" mutteria, eli sitä osaa johon kardaani kiinnitetään laatikossa. Ei auttanut ja taas auto takasin pajalle. Asentaja halusi kokeilla RVS lisäainetta laatikon öljyihin. No annoin laittaa tökötit sekaan, kun heppu viimein onnistui saamaan sitä käsiinsä.
                            Joulun jälkeen, kun tarpeeksi kilometrejä oli kertynyt (n 1500), kävin reklamoimassa taas pajalla, ettei se ulina valohoidolla mihinkään ole kadonnut.
                            No kärry taas pajalle tutkittavaksi ja kuunneltavaksi. Oletin ettei tuo ulina enää ilman laatikon vaihtoa/avaamista parane. Yllätys oli melkoinen, kun autoa hakiessa tyyppi sanoi, että ulina on poissa. Oli kuulemma löysännyt "pikaria".. Ihmettelin etteikö siihen kerta riittänyt, mihin en enää saanut oikein selvää vastausta.
                            Nyt olen koeajellut autoa mutaman päivän, enkä ole onnistunut saamaan laatikkoa enää laulamaan, vaikka kuinka olen parhaani yrittänyt..
                            Ääni on poissa ja vaihteet tuntuvat menevän kiltisti päälle, mutta en kyllä ole täysin vakuuttunut, että se hepun kertomalla tavalla korjaantui. Mitä lie tehnyt? Tiedä vaikka olisi vaihtanut jostain purkuautosta ehjän lootan tilalle? Pääasia ettei loota huuda!
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              ...TODELLA omituista?
                              Olisiko öljyjen laadun tai määrän kanssa ryssitty aiemmin?
                              Vai olisiko kytkin saatu jotenkin "säädettyä" niin että painelaakeri olisi maannut käpälillä koko ajan? Ottiko kytkin aiemmin eri korkeudella?
                              No, spekuloida kuitenkin hieman kannattaa mikäli ko.virheen syntyy ennenaikaisia ongelmia laatikon tai kytkimen taholta.

                              Comment

                              Working...
                              X