Öljyt tarkastin itse heti remontin jälkeen ja ulinan alettua ja täynnä oli. Vaihdettiin kuitenkin varmuuden vuoksi vuoden vanhat öljyt uusiin merkkiiliikkeestä haettuihin Castrolin Transmaxiin, jota siellä aiemminkin oli. Myöhemmin vielä siihen RVS sekaan...
Hyvin mystinen tuo korjaantuminen todellakin on ja kuten sanoin, en ole ollenkaan vakuuttunut, että se asentajan mainitsemalla tavalla todellisuudessaa korjaantui. Käytännössähän tuo tarkoittaisi, että loota on shimmattu tehtaalla väärin, jos tuo pikari pitää jättää löysälle??
Ulinahan oli sen luontoinen, että etenkin moottorijarrutuksessa 2600r/min alaspäin vikinä kuului ja aina samoilla kierroksilla vaihteesta riippumatta. Kun pykälsi pienempää, nousi taajuus taas ja laski moottorin kierrosten mukana... Myös vaihteiden kytkeytyminen pienemmälle kytkimen ollessa pohjassa aiheutti kumman ulahduksen jo ennen kytkimen nostoa. vaihteet myös tuntuivat takertelevan tällöin.. Aika vaikea tuota on selittää selvästi.
Tuosta painelaakerin laahaamisesta en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata. kytkin ottaa remontin jälkeen terävämmin ja ehkä jonkin verran ylempänä, mutta ei siitä mielestäni mikään aivan unelma tullut vieläkään. Tuohan ei muuten ole SAC- kytkin, eli itsesäätyvä vielä tuon ikäisessä autossa!
Tarkennuksena vielä kuva, jossa punaisella pikari ja mutteri, joita asentajan mukaan löysättiin lootan pääakselilta..
Hyvin mystinen tuo korjaantuminen todellakin on ja kuten sanoin, en ole ollenkaan vakuuttunut, että se asentajan mainitsemalla tavalla todellisuudessaa korjaantui. Käytännössähän tuo tarkoittaisi, että loota on shimmattu tehtaalla väärin, jos tuo pikari pitää jättää löysälle??
Ulinahan oli sen luontoinen, että etenkin moottorijarrutuksessa 2600r/min alaspäin vikinä kuului ja aina samoilla kierroksilla vaihteesta riippumatta. Kun pykälsi pienempää, nousi taajuus taas ja laski moottorin kierrosten mukana... Myös vaihteiden kytkeytyminen pienemmälle kytkimen ollessa pohjassa aiheutti kumman ulahduksen jo ennen kytkimen nostoa. vaihteet myös tuntuivat takertelevan tällöin.. Aika vaikea tuota on selittää selvästi.
Tuosta painelaakerin laahaamisesta en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata. kytkin ottaa remontin jälkeen terävämmin ja ehkä jonkin verran ylempänä, mutta ei siitä mielestäni mikään aivan unelma tullut vieläkään. Tuohan ei muuten ole SAC- kytkin, eli itsesäätyvä vielä tuon ikäisessä autossa!
Tarkennuksena vielä kuva, jossa punaisella pikari ja mutteri, joita asentajan mukaan löysättiin lootan pääakselilta..
Comment