memebuy23buy

E39 528i -97 vaihteet ulisee kytkinrempan jälkeen. Kusetusta kytkimenvaihdossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by Samppasika View Post
    Mutta sitten siihen tulppa hommaan...... 5 TULPPAA LÄHTI KÄSIN PYÖRITTELEMÄLLÄ IRTI
    Hmm... olisko milloin ollut seuraava Inspec. 2 vai joko se meni ohi?

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #32
      Originally posted by Valkman View Post
      Hmm... olisko milloin ollut seuraava Inspec. 2 vai joko se meni ohi?
      Täytyy tunnustaa, että oma moka tuo tulppahomma. Liian hellävaroen olin kai edellisessä tulpan vaihdossa kiristellyt nuo. Vissiin liian tosissaan otin, kun yks kaveri oli vasta vääntänyt kierteet paskaksi e30:n kannesta... Mielestäni kiristin ne kuitenkin ihan kohtuullisesti, mutta näköjään sitten ei tarpeeksi... oppia ikä kaikki
      Ite on tullu viime aikoina tehtyä kaikki huollot.. Ei tuon ikäistä raaski persaukinen enää viedä Wetterille valohoitoon

      Kävin näyttämässä niitä osia ensimmäisen kytkinremontin tehneelle hepulle. Ei ollut aikaa tutkiskella, kun oli hommat vaiheessa. Pyysi jättämään osat sinne, josko ehtisi jossain välissä tutkiskella niitä. Arvaa jätinkö ne sinne hukattavaksi Ilmoitin lähtiessä, että saa tulla rahallisesti vastaan tässä asiassa, johon tupisi että katellaan jotain.... Pitää käydä vielä ens viikon alussa paremmalla aikaa ja esittää samalla korvausvaatimus: Silloiset kytkinosat + työ sekä jotain hyvitystä lohkon pieksemisestä...
      Last edited by Samppasika; 06-11-2007, 13:27.
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #33
        Korvausvaatimuksen laadintaa..

        Aloin kirjoitella kirjallista korvausvaatimusta keissistä. Osien ja työn hinnan aion vaatia ehdottomasti takaisin, mutta mitä tuosta ÖLJYPOHJAN pieksemisestä voisi vaatia? Onko 200€ liian vähän? Jotain realistista arviota tuosta kaipaisin?

        -S
        Last edited by Samppasika; 08-11-2007, 16:40.
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • Martti
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 787
          • Suomi

          #34
          Originally posted by Samppasika View Post
          Aloin kirjoitella kirjallista korvausvaatimusta keissistä. Osien ja työn hinnan aion vaatia ehdottomasti takaisin, mutta mitä tuosta lohkon pieksemisestä voisi vaatia? Onko 200€ liian vähän? Jotain realistista arviota tuosta kaipaisin?

          -S
          tuostahan nyt ei varsinaista haittaa ilmeisestikään ole? vai pääseekö paskaa tms nuiden jälkien takia tuonne kytkinkoppaan?

          yksi vaihtoehtohan voisi olla, että kävisi kysymässä esmes oulun moottorikoneistamolta, pystyykö tuota fiksaamaan. ja jos pystyy niin kustannusarvio tälle. sitten sen perusteella vaikka keskustella työn suorittaneen firman kanssa.

          eri asia sitten, rupeaako tämä nyrkkipaja millekään nuihin korvauksiin liittyen..

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            #35
            Originally posted by Martti View Post
            tuostahan nyt ei varsinaista haittaa ilmeisestikään ole? vai pääseekö paskaa tms nuiden jälkien takia tuonne kytkinkoppaan?

            yksi vaihtoehtohan voisi olla, että kävisi kysymässä esmes oulun moottorikoneistamolta, pystyykö tuota fiksaamaan. ja jos pystyy niin kustannusarvio tälle. sitten sen perusteella vaikka keskustella työn suorittaneen firman kanssa.

            eri asia sitten, rupeaako tämä nyrkkipaja millekään nuihin korvauksiin liittyen..
            Lähinnä kai nuo ovat visuaalista haittaa, mutta onko niillä myös merkitystä ÖLJYPOHJAN kestävyyden suhteen? Missään nimessä tuollaisia jälkiä ei kuulu tulla kytkinremontissa. Pienet työnjäljet kyllä ymmärtäisi, mutta tuo on kuin pirun raatelema.
            Pakkohan tuosta on korvauksia saada, kun on selkeä petos ja huijaus kysessä ja sen vuoksi kytkinremontti on jouduttu tekemään uudestaan. Vaikka oikeusteitse, jos ei muuten ala maksamaan.
            Last edited by Samppasika; 08-11-2007, 18:21.
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • Martti
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 787
              • Suomi

              #36
              Originally posted by Samppasika View Post
              Pakkohan tuosta on korvauksia saada, kun on selkeä petos ja huijaus kysessä ja sen vuoksi kytkinremontti on jouduttu tekemään uudestaan. Vaikka oikeusteitse, jos ei muuten ala maksamaan.
              kyllä kyllä, täysin samaa mieltä! sitä tässä just ajoinkin takaa, että voi käydä niinkuin tuossa viimeisessä lauseessa mainitsitkin.

              ei muutakuin parhaaksi katsomasi summa paperiin ja sillä selvä. noiden jälkien korjaukseen menevät kulut (jos siis on korjattavissa järkevästi) + jonkin verran ekstraa kivusta ja särystä lienee aivan oikeutettua. siis pelkästään tästä lohon pilaamisesta.

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #37
                Originally posted by Martti View Post
                kyllä kyllä, täysin samaa mieltä! sitä tässä just ajoinkin takaa, että voi käydä niinkuin tuossa viimeisessä lauseessa mainitsitkin.

                ei muutakuin parhaaksi katsomasi summa paperiin ja sillä selvä. noiden jälkien korjaukseen menevät kulut (jos siis on korjattavissa järkevästi) + jonkin verran ekstraa kivusta ja särystä lienee aivan oikeutettua. siis pelkästään tästä lohon pilaamisesta.
                Korvauvaatimus toimitettu 7.11 kyseiselle remppareiskalle. Osat+ työ sekä 300€ jäljistä ja muusta paskasta. Maksuaikaa 19.11 asti, jonka jälkeen kuluttaja asiamies puuttuu peliin ja vaatimukset ei ainakaan pienene. Seuraavaksi sitten käräjille, jos ei muu auta..

                Halvalla pääsee mun mielestä vielä tässä vaiheessa petoksesta, jos älyää maksaa määräaikaan mennessä?

                -S
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • jSp
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 116
                  • Kiuruvesi

                  #38
                  Toivottavasti saat korvauksen. Tuollaisia lootan/koneen jumeja ei hoideta tyyliin mitä isompi vika sitä suurempi leka. Samoin levy kuuluu sovittaa booreihin huolellisesti ja ennen kaikkea puhdistaa kytkinakselin boorit hyvin,samoin mahdollisesti uudelleen asennettava vanha levy. Tahtoovat ruostua toisiinsa ajan oloon ja ruveta takertelemaan. Öljyän ja kuivaan hyvin ettei ruostuisi eikä myöskään keräisi pölyä. Ei tuo seppä kyllä pisteitä kerää.

                  Comment

                  • _koukku_
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 44

                    #39
                    uskomatonta sähellystä tuolla korjaamolla, joko on rahat tilillä? dead line rupeaa olemaan käsillä. Ja joku heitti, että kaikki pitäs tehä itse on ehdottomasti totuus, jos vain suinkin pysyy avaimet käsissä. en never vie autoani korjaamolle, missä joku 16 v ammattikoulu poika harjottelee korjaamista. ja korjaamot vielä laskuttaa täyden hinnankin, vaikka asialla ois ollu täysin amatöörit harjottelijat.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #40
                      No huh huh, aivan käsittämätöntä kakkaa.. En olisi uskonut että vielä tuollaisiakin pajoja suomesta löytyy ketkä "kusee omille jaloilleen" näin törkeästi, mulla ei ainakaan riitä sanat tällaiseen.

                      Tuo korvausvaatimus on kyllä vähintäänkin kohtuullinen ja jos niillä yhtään veri kiertää päässä niin tajuavat sen akkiä itsekin ja maksavat mukisematta sen mitä olet vaatinutkin.

                      Toivottavasti saat asiat pian/asiallisesti järjestykseen ettei tarvitsisi käräjille muiutamista satasista lähteä
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #41
                        Originally posted by _koukku_ View Post
                        uskomatonta sähellystä tuolla korjaamolla, joko on rahat tilillä? dead line rupeaa olemaan käsillä. Ja joku heitti, että kaikki pitäs tehä itse on ehdottomasti totuus, jos vain suinkin pysyy avaimet käsissä. en never vie autoani korjaamolle, missä joku 16 v ammattikoulu poika harjottelee korjaamista. ja korjaamot vielä laskuttaa täyden hinnankin, vaikka asialla ois ollu täysin amatöörit harjottelijat.
                        Eihän sitä harjottelijaa saa päästää ilman ohjausta tekemään hommia.
                        En minä ainakaan uskaltaisi. Jos tulee isompi (tai pienempikin) vahinko niin omasta pussista se on pois, ainakin vakuutuksen omavastuun verran joka ei ole ihan vähän sekään jollei halua maksaa kohtuuttoman suuria vakuutusmaksuja.

                        Kyllä tuo korvausvaatimus voisi suurempikin olla jos miettii laatikollekin (laakereille) aiheutunutta haittaa ja kaksinkertaista työtä sekä muuta asian hoitamisen eteen nähtyä vaivaa. Ei muuta kuin omat asian hoitamiseen käytetyt tunnitkin ylös ja laskuun vakuutusyhtiöiden yleisen oman työn korvaustaksan mukaan.

                        Eihän tämä korjaushomma aina mikään kultakaivos ole mutta joka virheen tekee niin pitäisi sen ymmärtää myös se korjata ja korvata aiheutuneet haitat.
                        Last edited by WSE1; 09-11-2007, 21:10.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Eihän sitä harjottelijaa saa päästää ilman ohjausta tekemään hommia.
                          En minä ainakaan uskaltaisi. Jos tulee isompi (tai pienempikin) vahinko niin omasta pussista se on pois.....
                          Mutta....nämä mokathan tekee AINA ne "harjoittelijat", joten pääsääntöisesti juuri he laitetaan töiden tekijöiksi vasta sitten kun jokin epäonnistuu....

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #43
                            Voi jumalauta, mikä stoori

                            Korvausvaatimus minusta todella pieni. Joka euron otat sieltä kyllä takaisin. Jos alkaa yhtään vittuilemaan, niin kyllä viidakkorumpu pian levittää sanaa tämmösestä pajasta.

                            Että mua ottaa pannuun tommoset paikat. Tuntuu, että itelläki joka toisen rempan yhteydessä saanut eri paikoissa aina reklamoida noita juttuja. Kauhiat hinnat, ja sitten tehdään sutta.

                            Hieno homma, että kytkin pelaa nyt ku unelma ja se tupsutus katosi.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Samppasika
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 769
                              • Kempele

                              #44
                              Originally posted by teropa View Post
                              Voi jumalauta, mikä stoori

                              Korvausvaatimus minusta todella pieni. Joka euron otat sieltä kyllä takaisin. Jos alkaa yhtään vittuilemaan, niin kyllä viidakkorumpu pian levittää sanaa tämmösestä pajasta.

                              Että mua ottaa pannuun tommoset paikat. Tuntuu, että itelläki joka toisen rempan yhteydessä saanut eri paikoissa aina reklamoida noita juttuja. Kauhiat hinnat, ja sitten tehdään sutta.

                              Hieno homma, että kytkin pelaa nyt ku unelma ja se tupsutus katosi.

                              Tero
                              Kävin tänään hakemassa rahat pois! Homma on kunnossa siltä osin. 50€ tiputin pitkin hampain vaatimusta, kun silloin samalla vaihdettiin laatikon kaikki stefat ja kampuran takastefa...

                              Eli tämä homma on selvä!
                              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                              E61 530d M-sport -08
                              E39 528i Touring -97

                              Yhteydenotot: [email protected] !!

                              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                              Comment

                              • Susi
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 473
                                • Kuopio, Suomi

                                #45
                                Hyvä homma että ratkesi kohtuullisen hyvin Samppasian kannalta.

                                Comment

                                Working...
                                X