Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 Nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #31
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Eiköhän siellä ole vedenpoisto tukossa siitä kotelosta missä jarrutehostin on ja jarrutehostin ui vedessä.
    Mahdollisesti vetää sieltä sitä jopa koneeseen asti vettä alipaineletkun kautta. Kannattaa katsoa ennen kuin hajoaa kokonaan.

    Myöskin pakkasella voi olla aika jännää kun tehostin jäätyy umpeen.
    Tämä.
    Se tehostin kun on siellä kaukalossa ja vedenpoistot on tietenkin tukossa kaikista lehdistä ja koivun siemenistä.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Biimerboy97
      Newbiemmer
      • Sep 2017
      • 5
      • Kotka

      #32
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Eiköhän siellä ole vedenpoisto tukossa siitä kotelosta missä jarrutehostin on ja jarrutehostin ui vedessä.
      Mahdollisesti vetää sieltä sitä jopa koneeseen asti vettä alipaineletkun kautta. Kannattaa katsoa ennen kuin hajoaa kokonaan.

      Myöskin pakkasella voi olla aika jännää kun tehostin jäätyy umpeen.
      Joo ja olen huomannut että kaasua painaessa kuuluu myös suhinaa. Mitä ennemmän kaasua painaa sitä kovempaa suhina kuuluu.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Eiköhän siellä ole vedenpoisto tukossa siitä kotelosta missä jarrutehostin on ja jarrutehostin ui vedessä.
        Mahdollisesti vetää sieltä sitä jopa koneeseen asti vettä alipaineletkun kautta. Kannattaa katsoa ennen kuin hajoaa kokonaan.

        Myöskin pakkasella voi olla aika jännää kun tehostin jäätyy umpeen.
        Tässäkin varmaan suurin syy veden menoon sinne poteroon on väärin paikallaan olevat raikkarin pohjamuovit.
        Jonka johdosta sitä paskaa ja vettä alunperin sinne menee.
        Mulla nyt kolmas e39 ja kaikissa ollut ne väärin paikoillaan.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Proppu
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 176
          • Järvenpää

          #34

          Siitä kuvia miten päin ne muovit pitäisi olla.
          e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

          Comment

          • Biimerboy97
            Newbiemmer
            • Sep 2017
            • 5
            • Kotka

            #35
            Ilmastointi

            Osaako joku kertoa miksi mun bmw 523i 98vm kierrokset tippuu 500rpm kohille kun laitan ilmastoinnin päälle, sillohan kierrosten kuuluisi nousta?��
            Last edited by Biimerboy97; 27-09-2017, 19:58.

            Comment

            • Biimerboy97
              Newbiemmer
              • Sep 2017
              • 5
              • Kotka

              #36
              Originally posted by Proppu View Post
              http://www.beisansystems.com/procedu...sing_procedure
              Siitä kuvia miten päin ne muovit pitäisi olla.
              Osaatko kertoa miksi mun bmw 523i 98vm kierrokset tippuu 500rpm kohille kun laitan ilmastoinnin päälle, sillohan kierrosten kuuluisi nousta?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #37
                Originally posted by Biimerboy97 View Post
                Osaatko kertoa miksi mun bmw 523i 98vm kierrokset tippuu 500rpm kohille kun laitan ilmastoinnin päälle, sillohan kierrosten kuuluisi nousta?
                Vaikkapa jumittava tyhjäkäyntiventtiili voisi ehkäpä selittää tuon.

                Comment

                • azlakki
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2015
                  • 96
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Eiköhän siellä ole vedenpoisto tukossa siitä kotelosta missä jarrutehostin on ja jarrutehostin ui vedessä.
                  Mahdollisesti vetää sieltä sitä jopa koneeseen asti vettä alipaineletkun kautta. Kannattaa katsoa ennen kuin hajoaa kokonaan.

                  Myöskin pakkasella voi olla aika jännää kun tehostin jäätyy umpeen.
                  Mullä kävi just noin. Kuplivaa ääntä kuului jarrua painettaessa.
                  Lopputulema että eräänä pakkasaamuna jarrutehostin jäässä, hinausautolla pajalle. Täynnä vettä ja jäätä. Syy on yksinkertainen, ilmansuodattimien kotelon alla olevat vedenpoistoputket täynnä töhnää jolloin kaikki vesi valuu jarrutehostinelle eikä putkien kautta maahan.

                  Jännä juttu että luin joskus huolto-ohjeesta että ne putsataan mutta eipä ole putsattu. Nyt putsaan ne pari-kolme kertaa vuodessa, helppo homma.

                  Samoin mulla oireili moottorin käynti, aina pikapesun jälkeen alkoi röpöttämään ja heitti vaihteiston turvamoodiin. Uudelleen käynnistys auttoi.
                  Joku otti siis kipeää pesuissa.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by azlakki View Post
                    Mullä kävi just noin. Kuplivaa ääntä kuului jarrua painettaessa.
                    Lopputulema että eräänä pakkasaamuna jarrutehostin jäässä, hinausautolla pajalle. Täynnä vettä ja jäätä. Syy on yksinkertainen, ilmansuodattimien kotelon alla olevat vedenpoistoputket täynnä töhnää jolloin kaikki vesi valuu jarrutehostinelle eikä putkien kautta maahan.

                    Jännä juttu että luin joskus huolto-ohjeesta että ne putsataan mutta eipä ole putsattu. Nyt putsaan ne pari-kolme kertaa vuodessa, helppo homma.

                    Samoin mulla oireili moottorin käynti, aina pikapesun jälkeen alkoi röpöttämään ja heitti vaihteiston turvamoodiin. Uudelleen käynnistys auttoi.
                    Joku otti siis kipeää pesuissa.
                    Se ilmanputsarin kotelo on myös melko monessa autossa väärin paikallaan, jolloin vesi valuu sinne tehostimen poteroon eikä lokarissa olevaan vedenpoisto aukkoon. Toki siellä poterossa on pienet reiät veden poistoon, mutta ne menee helposti tukkoon.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Matti-Pekka
                      Newbiemmer
                      • Oct 2017
                      • 28
                      • Janakkala

                      #40
                      Terve
                      Meillä tuollainen 520 (e39) aut-99 ..autossa ollut viimeaikoin sellaista häikkää että tiputtaa yhtä sylinteriä pois pelistä aika satunnaisesti...usein sen huomaa jo lähdössä kun veto on heikko ja putkesta tulee reilusti höyryy (siis nyt loka/marraskuussa) ja jos ajaa tasasta n. 100..110kmH nopeutta on veto nykivää. Jos auton pysäyttää ja sammuttaa ja lähtee uudelleen saman tein liikkeelle vika katoaa kun haltian sauvasta kunnes sitten taas joskus...vaihdoin tulpat ja ne näytti hyviltaä ja hankin yhden uuden puolan. Laitoin puolan 6 sylinterille ja ajatteli ajan kanssa kierrättää sen läpi kaikien sylinterien aina vian ilmetessä. No heti tänään vika taas päälle ja se jopa kävi tyhjää tuossa tallin eessä selkeästi 5:llä niin kauan että sain puolien suojan pois ja irrottelin vuoroin puolien liittimiä..ja 6 sylinteri ei noteerannut lepuutusta lainkaan eli siellä häikkää....no vaidoin ihan kokeeksi siihen 6 sylinteriin taas 3 sylinterin puolan ja tietysti taas kaikki pelas..kunnes taas häiriöön ..sammutus ja uudelleen ajoon ja taas kaikki pelaa...kiusallista häriöö...onko ehdotuksia?? ei taida vikakoodienkaan luku paljon auttaa...tuossa kun luin aiempaa keskustelua niin huomasin jutun "kuplivasta" jarrutehostimesta..olen kuullut mielestäni välillä samaa ääntä tästä autosta, mutta se on tuntunut uskomattomalta joten en sitä ole noteerannut...autoon ei ihmeempää remppaa ole tehty ajettu 360tkm.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎