Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D vm99 korimoduli

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rle
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 112
    • tampere

    #46
    Nyt Metron testeri antaa virheen EWS- järjestelmästä. K/I-väylät kunnossa. Missä tämä ajoneston boksi sijaitsee? Sotkee väyliä niin ettei saada yhteyttä airbag-järjestelmään.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #47
      Originally posted by rle
      Nyt Metron testeri antaa virheen EWS- järjestelmästä. K/I-väylät kunnossa. Missä tämä ajoneston boksi sijaitsee? Sotkee väyliä niin ettei saada yhteyttä airbag-järjestelmään.
      Sijaitsee fyysisesti? Ratin vasemmalla puolella suurinpiirtein säilytyslokeron kohdalla eli pitää purkaa se lokero/muoveja edestä. K-väylässähän tuokin on, miten se sotkeminen ilmenee/miten väylien kunnollinen toiminta varmistui?
      E39 528iA

      Comment

      • rle
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 112
        • tampere

        #48
        Originally posted by TJJ
        Sijaitsee fyysisesti? Ratin vasemmalla puolella suurinpiirtein säilytyslokeron kohdalla eli pitää purkaa se lokero/muoveja edestä. K-väylässähän tuokin on, miten se sotkeminen ilmenee/miten väylien kunnollinen toiminta varmistui?
        Ei ole varmaa tietoa, ennenkuin haen auton pois. Printtaavat virhekoodit paperille ja jättävät paprut autoon.
        Aiempaa temppuilua:
        Otin ratista tulevat piuhat irti (yksi liitin, ei airbagia) ei k-bus virhettä. Jos laitoin liittimen kiinni tulee virhe k-bus error. Monesti kokeiltu. Uudella ja vanhalla valomoduulilla.( vanhakin toimiva) Jos liitin kiinni tulee virheitä niin Clusterille kuin valomoduulille. Kaikki virheet poistui ottamalla liitin irti.
        Mitään erroria ei ole muistaakseni tullut aiemminin EWS:lle? Täytyy tarkastaa.
        Last edited by rle; 18-02-2006, 12:27.

        Comment

        • rle
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 112
          • tampere

          #49
          Nyt on auto omassa pihassa ja ei näyttänyt Metron vikalistakaan kovinkaan pahalta. En tiedä mitä siellä EWS:ssä sitten on vikana kun tulosteessa on huutomerkit valomoduulin,ilmastoinnin, mittariston ja STH park heatingin?? kohdalla. Vai onko nämä vaan ne osat mitä mun autostani löytyy, koska siinä samassa listassa on esim. iso tietokone ja navi (ei ole autossani) ja ne osat mitkä mulla on tällä hetkellä irti? Kaikki kuitenkin pelaa käytännössa niinkuin pitääkin. (Valot, ilmastointi ...)
          Nyt vika on airbagijärjestelmässä niinkuin pitikin. Minähän olen saanut koko ajan sen mystisen vikailmoituksen Driver belt contactin CS:llä.
          Dissi antaa sille 18 satellite, left sensor for side airbag.
          Onko tämä sensori etuoven verhouksen vai lattiamaton alla?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by rle
            Onko tämä sensori etuoven verhouksen vai lattiamaton alla?
            Eikös huutomerkit tarkoita, että modulissa on joku vika. Kai niiden vikamuistit on nollattu? Sensori on lattiamaton alla melkein siinä kohdassa missä takajalkatilaan tuleva ilmaputki on. Lattiamatossa taisi olla sauma juuri tuolla kohdalla. Penkki pitää ottaa pois (tai ehkä irrottaminen ja taaksepäin kaataminen riittää).
            E39 528iA

            Comment

            • rle
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 112
              • tampere

              #51
              En tiedä ovatko nollanneet, mutta itse testattuna noi on kunnossa. Maanantaina selviää.
              Siis onko se sensori siinä penkin alla poikittaisen palkin kyljessä. Sitä olen sorkkinut useenpaan kertaan? Sanoivat Fustilla (purkaamo), ettei mene hevillä rikki. Juotettu kuori, ettei kosteudenkaan pitäisi päästä sisälle.
              Sehän ottaa sivutörmäykset, mutta tuleeko tästä sensorista impulssi myös sivubageille?

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #52
                Originally posted by rle
                Siis onko se sensori siinä penkin alla poikittaisen palkin kyljessä. Sitä olen sorkkinut useenpaan kertaan? Sanoivat Fustilla (purkaamo), ettei mene hevillä rikki. Juotettu kuori, ettei kosteudenkaan pitäisi päästä sisälle.
                Sehän ottaa sivutörmäykset, mutta tuleeko tästä sensorista impulssi myös sivubageille?
                Juuri siinä palkissa se on, siis samassa jossa penkki on kiinni. Anturit on molemmilla puolilla, impulssit toki menee keskusyksikölle (kyynärnojan alla) ja vasta siltä bageille. Keskusyksikön sisällä on anturit keula- ja perätörmäyksille. Oletko tutkinut keskusyksikön liitokset?
                E39 528iA

                Comment

                • rle
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 112
                  • tampere

                  #53
                  Olen ottanut useampaan kertaan keskusyksikönliittimen irti ja purkanut sen. En tosin ole mitannut muutakuin turvavoidenpaukuille menevät johdot. Täytyy mitata sensoriin menevät piuhat.
                  Mitähän kautta johdot tulee yksikölle? Muistaakseni ne lähtee sensorilta auton keulaan päin. Pystyyko sensorin toimintaa testaamaan mitenkään?
                  Katselin WDS:stä airbagjärjestelmää ja sieltä löysin ZAE/BAE keskusyksikön. Onko tämä se mikä on keskikonsolissa puheliman alla?
                  CS:ssä tämä on omana tarkastuskohtanaan. Onko niin, että CS tsekkaa siittä keskusyksikön erikseen ja sensorit/bagit tarkastetaan airbag kohdalla? Mutta mihinkä tällöin voisi airbagistä tulleet viat tallentua?
                  Last edited by rle; 19-02-2006, 16:23.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Siellähän se bagien keskusyksikkö on.
                    Bagisysteemien viat tallentuvat juuri niiden itsenäiseen keskusyksikköön.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Originally posted by rle
                      Mitähän kautta johdot tulee yksikölle? Muistaakseni ne lähtee sensorilta auton keulaan päin. Pystyyko sensorin toimintaa testaamaan mitenkään? Katselin WDS:stä airbagjärjestelmää ja sieltä löysin ZAE/BAE keskusyksikön. Onko tämä se mikä on keskikonsolissa puheliman alla?
                      CS:ssä tämä on omana tarkastuskohtanaan. Onko niin, että CS tsekkaa siittä keskusyksikön erikseen ja sensorit/bagit tarkastetaan airbag kohdalla? Mutta mihinkä tällöin voisi airbagistä tulleet viat tallentua?
                      En ole tutkinut johtojen reittiä, ne taitaa ensin mennä keskikonsoliin päin ja sieltä kardaanitunnelin päällä sille keskusboksille. Sensorin toimintaa ei varmaan kotioloissa voi testata muuten kuin vaihtamalla toisen tilalle. Airbag-keskusyksikkö (juuri siellä puhelimen alla) tekee auton virtojen kytkennässä aina bagien tarkistuksen ja tallentaa viat omaan muistiinsa. CS - en enää muista miten se nuo tutkii, voi olla että se tutkii ZAE-kohdassa modulin vikamuistin ja sitten siinä airbag-kohdassa ajaa airbag-järjestelmän testin.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • rle
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 112
                        • tampere

                        #56
                        Tutkiskelin sivusensorien johtojen reittejä ja näytti, että molemmilta puolin menee keskusyksikölle maajohdot ja virtapiuhat. Kuskinpuolelta vihreä/kelt ja repsikan puolelta pun/kelt. Lisäksi sensoreiden välillä menee viol/vihreä johto. Tämä näyttää vaikuttavan repsikanpenkin istuimentunnistimeen. Minun tapauksessa on todennäköistä, että toinen sensoreista on sökö.
                        Ja ei siinä EWS:ssä ollut mitään vikaa

                        Comment

                        Working...
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎