Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d webasto ja akku tyhjänä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    e39 530d webasto ja akku tyhjänä..

    Juu kävi niin ettei bemu lähtenyt aamulla käyntiin.
    Autolla ajettu nyt 3 pv 4km sivu työmatkaa ,ajoa ennen 30min webastoa päällä eli ei ihme vaikka akku tyhjä..mutta eipä tullut mieleen kun vaimo tuolla ajaa.
    Viikonloppuna tuli 100 km sekajoa ja webasto oli aina päällä ..
    Nyt jälkiviisaan vaimo totesi että ihmeen laiskasti eilen oli töissä pyöräyttänyt käyntiin.

    No nyt on akku laturissa ollut aamusta asti joten jospa se siitä,akku on vaihdettu vuosi sitten (100a vartalainen) auton Suomeen tullessa.

    Joten onko se akkulaturi nyt järkevä vaihtoehto vai miten menetelään että jatkossa homma pelaa,toki autolla ajetaan paljon muutakin pitkää työajoa mutta nyt sattui 3 pv tuota työpaikka-koti 4km väliä.
    Eli tässä ladattaisiin akkua kun muut lämmitää konetta ..

    Ja mikä ko.webastolla on pakkasraja joku on puhunut 20-25c ja kiinni kuulemma varaustilasta,no meillä webasto huusi vaikka akku oli niin tyhjä ettei sillä autoa edes saanut käyntiin.
    Tarvii kuitenkin konetta lämmittää -30 pakkasilla.
    Last edited by veku; 22-12-2005, 17:41.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Lämmitys aika ei saa olla pidempi kuin tuleva ajoaika. Eli 4km työmatkaa varten lämmitetään n.5-10min.

    Comment

    • touring39
      BTCF Member
      • May 2005
      • 3901
      • Kaarina

      #3
      Originally posted by Bmw Master
      Lämmitys aika ei saa olla pidempi kuin tuleva ajoaika. Eli 4km työmatkaa varten lämmitetään n.5-10min.
      Näino. Eipä sitä tämmösillä 10 asteen pakkasilla paljon 10 minuuttia kauempaa tartte pitääkään, kun jo lämpömittari nousee.

      Tai sitten käyt joka kolmas päivä vetäisemässä 50 kilsan lenkin kakkosella...
      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

      Ex:
      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Okei,otetaan käyttöön taktiikka kaksi eli lyhyemmät lämmitysajat sekä auton käynnistäminen ennen lähtöä..vaikka 5 min jolloin auto on sopevan notkea .

        No mites tuo webaston pakkasraja,kuulin sellaisen että kellowebastoissa on voitu ohittaa tuo "pakkasraja" jolloin pelaa pakkasella kuin pakkasella.
        Mutta mites näissä "mid-ohjelmoitavissa" toimiiko webasto esim -30 pakkasella,edellyttäen tietty että akussa virtaa ?

        Ja tosiaan autolla ajetaan vähintään pari kertaa viikossa pitempia ajoja..tosin joskus vähän isommalla vaihteellakin
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • jms-btcf
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 696
          • Tampere

          #5
          Ei ole vielä kertaakaan pakkasen takia jäänyt webasto käynnistymättä (mid-ajastettava), eikö nyt ole muutamaan vuoteen ollut yli parinkympin pakkasia? Ihmettelenpä jos webaston käynnistyminen tosiaankin on riippuvainen lämpötilasta eikä akun jännitteestä, miksi se olisi riippuvainen suureesta joka ei kuitenkaan vaikuta mitenkään siihen oireeseen joka webaston käynnistymättömyydellä halutaan estää.

          Itsellä on parikin kertaa aiemmin käynyt niin, että webasto on käynnistynyt mutta ei ole toiminut koko puolituntista. Tällöin on ollut löpö vähissä, muistaakseni kulloinkin pa-valo oli jo syttynyt.
          e61 535d

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            #6
            Originally posted by veku

            No mites tuo webaston pakkasraja,kuulin sellaisen että kellowebastoissa on voitu ohittaa tuo "pakkasraja" jolloin pelaa pakkasella kuin pakkasella.
            Mutta mites näissä "mid-ohjelmoitavissa" toimiiko webasto esim -30 pakkasella,edellyttäen tietty että akussa virtaa ?

            )
            Kyllä viime talvena ainakin midillä lähti joka aamu puhisemaan. En kyllä muista, menikö täällä päin Suomea kertaakaan alle 25 asteen...
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by veku
              auton käynnistäminen ennen lähtöä
              Oletko ennen työntänyt autoa osan matkaa ja vasta lähdön jälkeen käynnistänyt?

              Comment

              • sand
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 155
                • palokka

                #8
                Originally posted by veku
                Mutta mites näissä "mid-ohjelmoitavissa" toimiiko webasto esim -30 pakkasella,edellyttäen tietty että akussa virtaa ?
                Thermo Top Z/C - D 5.0 kW Webaston teknisten tietojen mukaan käyttölämpötila lähtee -40 asteesta. Ja käyttöjännite on välillä 10.5 - 15 V.

                Comment

                • azvaltti
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 89

                  #9
                  Menee hiukan off topic, mutta hajos tuosta Thermo Top Z/C:stä hehkutulppa ja pitäis ostaa koko poltin (pelkkää hehkutulppaa ei kuulema saa), jotta sais homman kuntoon. Sattuisko jostain päin vielä saamaan pelkän hehkutulpan (joskus aiemmin on saanut myös tulpan yksistään)? Poltin + tulppa maksaa reilut 200€...

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master
                    Oletko ennen työntänyt autoa osan matkaa ja vasta lähdön jälkeen käynnistänyt?
                    En ole ,ajattelin että laitan auton pihalle käyntiin ennen sillä ajamista..samma pa svenska ..aayye panna bilar buksattaa min pihha maa, before mä silllä driving..

                    Olikohan toi sittenkkään ruotsia

                    Niin ja täällä on yli 20 pakkasia nyt on -17c..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • sand
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 155
                      • palokka

                      #11
                      Originally posted by azvaltti
                      Menee hiukan off topic, mutta hajos tuosta Thermo Top Z/C:stä hehkutulppa ja pitäis ostaa koko poltin (pelkkää hehkutulppaa ei kuulema saa), jotta sais homman kuntoon. Sattuisko jostain päin vielä saamaan pelkän hehkutulpan (joskus aiemmin on saanut myös tulpan yksistään)? Poltin + tulppa maksaa reilut 200€...
                      Omassa kärryssä mahdollisesti samaa...
                      Miten vika ilmenee? Mistä tiedät, että hehkutulppa on mennyt; oletko käyttänyt testerissä, vai miten?

                      Comment

                      • azvaltti
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 89

                        #12
                        Minulla homma oli aika selkeä, koska se hehkutulpan keraaminen osa oli murtunut ja toinen tulppaan menevistä piuhoista melkein irti. Kyselin asiaa myös Webasto korjaamoista ja monessakin paikassa sanoivat, että hehkutulpat noissa ovat yksi yleisimmistä vian aiheuttajista...

                        Omatoimiseen vianetsintään löytyy apuja: http://www.techwebasto.com/heater_ma...oting_Tree.pdf

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎