Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5:seen lämmitin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leppari
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 18

    M5:seen lämmitin?

    Minkalainen moottorilämmitin ois mahdollista asentaa E39 m5:een ? Merkkiliikkeen mukaan ei muka minkaanlaista...
    Now:M3-11 ex:X6 35d -08, X5 4.6IS- 03 ,m5- 01, S4-99, 540-97,Passat 1.8T, 325 e36, arstra g 2.0-16v, 325ix-turbo-89, 320i-88
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Vilkaiseppa Defan ja Calixin sivuja. Sieltä näkee mallin mukaan mikä lämmitin siihen kuuluu ja mihin kohti moottoria.
    Jos ei löydy, niin vaihtoehdoksi jää letkulämmitin.

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2758
      • Espoo, HML

      #3
      Kyllä siihen saa säteilylämmittimet ja webaston laitettua.
      Kaikki eivät tahdo noita edes M5 asentaa, kun on vähän hankalampi homma.
      Hintaa kertyy molemmille ratkaisuille.

      Edit: Esim. defalla ei taida olla tuohon edes suoraa säteilylämmitinsarjaa,
      mutta kyllä niihin on asennettu M62B44:n sarjoja esim. Laakkosella pienellä kikkailulla.
      Vaikka alakerta onkin koneessa erilainen.

      Hintaa taitaa säteilylämmittimillä tulla yli 700e.
      Webaston asentamisessa kuulemma päivän homma, aika paljon purkamista.
      Hintaa yli 2000e telestartilla.
      Last edited by M_Power; 03-01-2006, 17:49.
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • anza(kla)
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 970
        • kokkola

        #4
        letkulämmitintä ei kuulemma saa laittaa kyseiseen autoon....
        perusteluja en muista,mutta niin sanoivat...

        Comment

        • Dr_ink
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 402
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by anza(kla)
          letkulämmitintä ei kuulemma saa laittaa kyseiseen autoon....
          perusteluja en muista,mutta niin sanoivat...
          Huijaa lämpöanturia. M3:ssa käytetty öljypohjassa öljyn esilämmittävää elementtiä.
          Last edited by Dr_ink; 03-01-2006, 19:38.
          - Trying is the first step towards Failure -

          Comment

          • Leppari
            Newbiemmer
            • Jan 2006
            • 18

            #6
            m5 lämmitin?

            Onko varmaa/tarkka tietoa tuosta säteilyläm. asennuksesta? Sanoivat silloin oulun merkkihuollossa että ei voi laittaa säteilyläm. koska pakosarjat niin suuret..?
            Now:M3-11 ex:X6 35d -08, X5 4.6IS- 03 ,m5- 01, S4-99, 540-97,Passat 1.8T, 325 e36, arstra g 2.0-16v, 325ix-turbo-89, 320i-88

            Comment

            • e24
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 628

              #7
              oletteko tutkineet onko noista säteilylämmittimistä edes hyötyä. taitaa lämmittää ympäröivää ilmaa enemmän kuin öljypohjaa.. parinkymmenasteen pakkasessa en hirveesti usko öljyjen lämpiävän joten itselle tuo 700e silmänlumeesta tuntuu melko suurelta summalta.

              ei herneitä, enkä ole tehnyt tutkimusta, mutta asiaan sitäkin suurempi uskomus...
              käyttis Honda CR-v
              .... MR2
              ----------------------------
              ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

              Comment

              • e24
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 628

                #8
                Originally posted by anza(kla)
                letkulämmitintä ei kuulemma saa laittaa kyseiseen autoon....
                perusteluja en muista,mutta niin sanoivat...

                taitaa olla niin että vikavalo syttyy tietyissä tilanteissda palamaan, kun antureiden välillä on liiansuuri lämpötilaero, tai jotakin, mutta mitäs tuosta, jos se ei vaikuta auton käyntiin (siitä ei tietoa) ja todennäköisesti toimii niin että lyhyt ajo, auton sammutus ja autokäyntiin, niin ei kait enään herjaile....

                ei kokemusta bemujen systeemeistä, mutta muilla merkeillä ainakin ko vaivat johtuu edellämainituista seikoista ja vika kuittaantuu tosiaan tuolla sammutuksella ja uudella käynnistyksellä
                käyttis Honda CR-v
                .... MR2
                ----------------------------
                ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  .........
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 20:01.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • ajk
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 50

                    #10
                    Minä hain oulustapäin omaan e34 m5:een lohkolämppäriä, merkkiliike ja muutama varaosa-liike sano että ei ole olemassa...löyty ad:ltä calix ja lohkoon kiinni.
                    Last edited by ajk; 06-01-2006, 10:39.

                    Comment

                    • m5 lemans
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 190
                      • espoo

                      #11
                      Ratkaisu on...

                      Soitin suoraan Defalle Ruotsiin; ei ole ratkaisuja. Soitin Calixin Suomen edustajan tekniselle asiantuntijalle; ei ratkaisuja --> putkilämmitin on nyt asennettu. Ongelma on nimenomaan se että anturit lukee asiat väärin, ja alussa auto ei halua startata. Mitä teen on että väännän virran päälle ja annan pumput pyöriä vähän --> mittarista näkee miten "lämpö" laskee 3-5 sekunnisaa, eikä sen jälkeen ole ongelmia...toivottavasti...

                      Comment

                      • m5 lemans
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 190
                        • espoo

                        #12
                        V-ehto 2?

                        Sori unohdin. X5:ssa on sama lohko, ja Defa säteilyratkaisu onnistunee. Haaste on että niitä on kaksi (yksi kummallekin puolelle), ja kuulemma jos vielä haluaa lisätä sisälämmittimen niin pitää olla kestävät proput (mene ja tiedä, joku osaava osaa varmaan laskea watit, amperet ja mikä lie!?)

                        Comment

                        • Dr_ink
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 402
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by e24
                          oletteko tutkineet onko noista säteilylämmittimistä edes hyötyä. taitaa lämmittää ympäröivää ilmaa enemmän kuin öljypohjaa.. parinkymmenasteen pakkasessa en hirveesti usko öljyjen lämpiävän joten itselle tuo 700e silmänlumeesta tuntuu melko suurelta summalta.
                          Maahantuojalla noi testataan -24C ja kyllä se lämmittää, muistaakseni lantikan v6 koneessa tms. öljynlämpötila nous 35c.

                          Ja ainakin mun mielestä kylmäkäynnistyksessä on parempi että öljy on lämmintä ku vesi? am i right?




                          Originally posted by m5 lemans
                          Soitin suoraan Defalle Ruotsiin
                          Defa on Norjassa. Ruotsissa Defan maahantuojana toimii K.G Knutson AB, Suomen maahantuojan Oy Kaha AB:n pääomistaja.

                          DEFA AS
                          Blingsmov. 30 3540 Nesbyen Norway
                          Phone: (+47) 32 06 77 00 Fax: (+47) 32 06 77 01


                          Voin yrittää huomenna muistaa selvittää mikä pintalämmitin sinne käy/kannattaa laittaa.
                          Last edited by Dr_ink; 17-01-2006, 18:22.
                          - Trying is the first step towards Failure -

                          Comment

                          • e24
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 628

                            #14
                            Originally posted by Dr_ink
                            Maahantuojalla noi testataan -24C ja kyllä se lämmittää, muistaakseni lantikan v6 koneessa tms. öljynlämpötila nous 35c.

                            Ja ainakin mun mielestä kylmäkäynnistyksessä on parempi että öljy on lämmintä ku vesi? am i right ?


                            kyllähän tuon oljyn lämmittäminen parempi on kuin veden lämmittäminen.

                            pahus kun muistais missä näin testin, jossa testattiin lämmittimiä, ja todettiin että
                            1.webasto olis paras
                            2.lohkolämmitin (vesilämmitin)
                            3. oljypohjan säteilylämmitin

                            ja jos oikein muistan, niin säteilylämmittimestä ei tuntunut olevan mitään iloa.

                            tietty lämmittimissä/öljypohjissa/kiinnityksissä on eroja, ja nuo kaikkihan vaikuttaa toimivuuteen /hyötyyn

                            ps miks ei laittais öljy + vesilämmitystä niihin mihin vois
                            käyttis Honda CR-v
                            .... MR2
                            ----------------------------
                            ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                            Comment

                            • tsbmw
                              BTCF Member
                              • Jun 2004
                              • 1494
                              • Ilvola

                              #15
                              S38B35 M-Power kone (tuskin paljon eroaa E34 M5 S38B38).
                              Termostaattiohjatun letkulämmittimen asennus miten ja mihin?

                              - Näkyy olevan n. 18mm putki letkulämmittimessä (DEFA), ei sitä taida voida alaletkuun laittaa?
                              - Letkulämmittimen termari katkoo 80c.
                              - Auton termari lienee koko ajan kiinni joten jäähdytysvesi ei kierrä kaikkialla? Sylinteriryhmä pitäisi saada lämmitettyä.
                              - Moottorin pitäisi saada suht oikeat arvot antureilta.
                              - T-haaralla ulos alaletkusta => letkulämppäriin => sisätilan lämmönvaihtimesta ulos tulevaan letkuun T-liittimellä kiinni (jolloin toimii myös kun sisätilan lämmitys on pois päältä).

                              - Voiko lohkoon öljytilaan laittaa lisäksi lohkolämppärin?
                              Last edited by tsbmw; 12-11-2011, 09:48.
                              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                              - E28 528i, 528i+, M5

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎