Minkalainen moottorilämmitin ois mahdollista asentaa E39 m5:een ? Merkkiliikkeen mukaan ei muka minkaanlaista...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M5:seen lämmitin?
Collapse
X
-
Kyllä siihen saa säteilylämmittimet ja webaston laitettua.
Kaikki eivät tahdo noita edes M5 asentaa, kun on vähän hankalampi homma.
Hintaa kertyy molemmille ratkaisuille.
Edit: Esim. defalla ei taida olla tuohon edes suoraa säteilylämmitinsarjaa,
mutta kyllä niihin on asennettu M62B44:n sarjoja esim. Laakkosella pienellä kikkailulla.
Vaikka alakerta onkin koneessa erilainen.
Hintaa taitaa säteilylämmittimillä tulla yli 700e.
Webaston asentamisessa kuulemma päivän homma, aika paljon purkamista.
Hintaa yli 2000e telestartilla.Last edited by M_Power; 03-01-2006, 17:49.BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla)letkulämmitintä ei kuulemma saa laittaa kyseiseen autoon....
perusteluja en muista,mutta niin sanoivat...Last edited by Dr_ink; 03-01-2006, 19:38.- Trying is the first step towards Failure -
Comment
-
-
m5 lämmitin?
Onko varmaa/tarkka tietoa tuosta säteilyläm. asennuksesta? Sanoivat silloin oulun merkkihuollossa että ei voi laittaa säteilyläm. koska pakosarjat niin suuret..?Now:M3-11 ex:X6 35d -08, X5 4.6IS- 03 ,m5- 01, S4-99, 540-97,Passat 1.8T, 325 e36, arstra g 2.0-16v, 325ix-turbo-89, 320i-88
Comment
-
-
oletteko tutkineet onko noista säteilylämmittimistä edes hyötyä. taitaa lämmittää ympäröivää ilmaa enemmän kuin öljypohjaa.. parinkymmenasteen pakkasessa en hirveesti usko öljyjen lämpiävän joten itselle tuo 700e silmänlumeesta tuntuu melko suurelta summalta.
ei herneitä, enkä ole tehnyt tutkimusta, mutta asiaan sitäkin suurempi uskomus...käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Originally posted by anza(kla)letkulämmitintä ei kuulemma saa laittaa kyseiseen autoon....
perusteluja en muista,mutta niin sanoivat...
taitaa olla niin että vikavalo syttyy tietyissä tilanteissda palamaan, kun antureiden välillä on liiansuuri lämpötilaero, tai jotakin, mutta mitäs tuosta, jos se ei vaikuta auton käyntiin (siitä ei tietoa) ja todennäköisesti toimii niin että lyhyt ajo, auton sammutus ja autokäyntiin, niin ei kait enään herjaile....
ei kokemusta bemujen systeemeistä, mutta muilla merkeillä ainakin ko vaivat johtuu edellämainituista seikoista ja vika kuittaantuu tosiaan tuolla sammutuksella ja uudella käynnistykselläkäyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Ratkaisu on...
Soitin suoraan Defalle Ruotsiin; ei ole ratkaisuja. Soitin Calixin Suomen edustajan tekniselle asiantuntijalle; ei ratkaisuja --> putkilämmitin on nyt asennettu. Ongelma on nimenomaan se että anturit lukee asiat väärin, ja alussa auto ei halua startata. Mitä teen on että väännän virran päälle ja annan pumput pyöriä vähän --> mittarista näkee miten "lämpö" laskee 3-5 sekunnisaa, eikä sen jälkeen ole ongelmia...toivottavasti...
Comment
-
-
V-ehto 2?
Sori unohdin. X5:ssa on sama lohko, ja Defa säteilyratkaisu onnistunee. Haaste on että niitä on kaksi (yksi kummallekin puolelle), ja kuulemma jos vielä haluaa lisätä sisälämmittimen niin pitää olla kestävät proput (mene ja tiedä, joku osaava osaa varmaan laskea watit, amperet ja mikä lie!?)
Comment
-
-
Originally posted by e24oletteko tutkineet onko noista säteilylämmittimistä edes hyötyä. taitaa lämmittää ympäröivää ilmaa enemmän kuin öljypohjaa.. parinkymmenasteen pakkasessa en hirveesti usko öljyjen lämpiävän joten itselle tuo 700e silmänlumeesta tuntuu melko suurelta summalta.
Ja ainakin mun mielestä kylmäkäynnistyksessä on parempi että öljy on lämmintä ku vesi? am i right?
Originally posted by m5 lemansSoitin suoraan Defalle Ruotsiin
DEFA AS
Blingsmov. 30 3540 Nesbyen Norway
Phone: (+47) 32 06 77 00 Fax: (+47) 32 06 77 01
Voin yrittää huomenna muistaa selvittää mikä pintalämmitin sinne käy/kannattaa laittaa.Last edited by Dr_ink; 17-01-2006, 18:22.- Trying is the first step towards Failure -
Comment
-
-
Originally posted by Dr_inkMaahantuojalla noi testataan -24C ja kyllä se lämmittää, muistaakseni lantikan v6 koneessa tms. öljynlämpötila nous 35c.
Ja ainakin mun mielestä kylmäkäynnistyksessä on parempi että öljy on lämmintä ku vesi? am i right ?
kyllähän tuon oljyn lämmittäminen parempi on kuin veden lämmittäminen.
pahus kun muistais missä näin testin, jossa testattiin lämmittimiä, ja todettiin että
1.webasto olis paras
2.lohkolämmitin (vesilämmitin)
3. oljypohjan säteilylämmitin
ja jos oikein muistan, niin säteilylämmittimestä ei tuntunut olevan mitään iloa.
tietty lämmittimissä/öljypohjissa/kiinnityksissä on eroja, ja nuo kaikkihan vaikuttaa toimivuuteen /hyötyyn
ps miks ei laittais öljy + vesilämmitystä niihin mihin voiskäyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
S38B35 M-Power kone (tuskin paljon eroaa E34 M5 S38B38).
Termostaattiohjatun letkulämmittimen asennus miten ja mihin?
- Näkyy olevan n. 18mm putki letkulämmittimessä (DEFA), ei sitä taida voida alaletkuun laittaa?
- Letkulämmittimen termari katkoo 80c.
- Auton termari lienee koko ajan kiinni joten jäähdytysvesi ei kierrä kaikkialla? Sylinteriryhmä pitäisi saada lämmitettyä.
- Moottorin pitäisi saada suht oikeat arvot antureilta.
- T-haaralla ulos alaletkusta => letkulämppäriin => sisätilan lämmönvaihtimesta ulos tulevaan letkuun T-liittimellä kiinni (jolloin toimii myös kun sisätilan lämmitys on pois päältä).
- Voiko lohkoon öljytilaan laittaa lisäksi lohkolämppärin?Last edited by tsbmw; 12-11-2011, 09:48.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Comment