Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -98 TDS Ongelmia parkkitutkan kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by Petri.Kekkonen
    Sanokaas nyt vielä kokeneemmat onko tuo parin PDC-anturin vaihto helppo homma kokemattomalle tunarillekin, vai pitääkö viedä pajalle? Molemmat rikkinäiset mustassa listassa joka kai irtoaa nätisti.
    On, ei muuta kun repimään listaa irti.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7455
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Rahu
      On, ei muuta kun repimään listaa irti.
      OK, nyt ois nuo mukavan edulliset (2 kpl 157€) sensorit tuossa odottamassa, joten pitänee alkaa oikeasti hommiin.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by Petri.Kekkonen
        OK, nyt ois nuo mukavan edulliset (2 kpl 157€) sensorit tuossa odottamassa, joten pitänee alkaa oikeasti hommiin.
        Kallista...
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • vaviah
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 632
          • Turku

          #19
          Originally posted by Jess
          Siis kun laittaa virrat päälle ja pakin päälle, ni alkaa PDC piipittää ja huutelee, sit kävelee auton taakse ja laittaa sormen hellästi sensorin päälle, ni pitäs naputtaa vähän sormenpäätä, kokeilee näin kaikkia ja jos joku ei naputa, ni luultavasti se rikki, näin minä ainakin löysin hajonneen anturin.
          Jos vähänkään on kuuloa jäljellä, sen anturin naputuksen kuulee selvästi useamman 10 cm:n etäisyydeltä kun on pakki päällä ja moottori ei ole käynnissä. Äänetön anturi=rikki. Anturin vaihto kestää n. 5 min.
          X1 18d sDrive -18
          320i GT xDrive -13
          i3 BEV -13
          X1 18dA xDrive -16
          X5 3.0iA -00
          320d Touring -00
          528iA Touring -97
          325 CiA -93
          316i -94
          316 -88

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7455
            • Oulu

            #20
            Originally posted by vaviah
            Anturin vaihto kestää n. 5 min.
            Joo, alle varttiin vaihdoin kaksi anturia ja nyt PDC toimii! Saas sit nähdä kauanko nuo kestää. Joku sanoi rikkoneensa painepesurilla, siitä tuli mieleen että voiko ne hajota auton konepesussa kun sekin ruiskuttaa vettä aika paineella?
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • vaviah
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 632
              • Turku

              #21
              Varmasti ainakin hajoamispisteessä olevan anturin voi lopullisesti rikkoa painepesurilla tai konepesussa. Oma hajonnut anturini toimi vielä, kun sitä painoi sormella tai heilutteli. Ilmeisen herkkiä ovat sitten kun riittävä määrä hapettumaa kertyy anturin sisälle.
              X1 18d sDrive -18
              320i GT xDrive -13
              i3 BEV -13
              X1 18dA xDrive -16
              X5 3.0iA -00
              320d Touring -00
              528iA Touring -97
              325 CiA -93
              316i -94
              316 -88

              Comment

              • nappe74
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 2846
                • South Carelia

                #22
                Omassa toukassa alkoi parkkitutka herjaa ja INPA ilmoitti vikakoodina että takaa oikealta löytyy vika...
                Mistä ton nyt sitten tietää että onko se viallinen anturi oikeinpuolimmainen vai sitä seuraava?? kun PDC ei halua toimia nyt sen takia ollenkaan eli ei pääse sormella kokeilemaan mikä on pimeenä...
                Ja sitten vielä että onkos tohon tourinkiin vaikea vaihtaa anturia?? joutuuko puskuria venyttämään ulospäin kuten sedanissa niinkuin FAQ:ssa oli ohjeistus??
                G30 530e xDrive A M-Sport -20

                ex-Bimmerit:
                F10 525dA xDrive M-Sport -13
                E21 316 -80
                E91 330xdA M-Sport -06
                E53 X5 3.0iA Sport -04
                E91 335xiA M-Sport -08
                E60 530iA M-Sport -06
                E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                E91 320d -06
                E39 530iAT M-Sport -01
                E36 328iA -96
                E39 528iA -96
                E36 325i -92

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2846
                  • South Carelia

                  #23
                  Originally posted by nappe74 View Post
                  Ja sitten vielä että onkos tohon tourinkiin vaikea vaihtaa anturia?? joutuuko puskuria venyttämään ulospäin kuten sedanissa niinkuin FAQ:ssa oli ohjeistus??
                  PostiPate toi anturin tänään kotiin...

                  Eli millainen on vaihtaa anturi joka on siis puskurin listassa kiinni?? pitääkö puskuri venyttää ulos vai riittääkö listan irroitus??

                  Paketissa oli tollanen L:n muotoinen tuo anturi kaikkine kantoineen ja liittimineen... saako tosta irti sen pelkän anturiosan ja riittääkö sen vaihtaminen vai pitääkö saada survottua koko paketti sinne vanhan tilalle?? HELP !!
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • Jesse.K
                    BTCF Member
                    • Aug 2008
                    • 56
                    • Kokkola

                    #24
                    Osaisiko joku antaa neuvoja.. Auto on e38 ja kuskinpuolen etunurkasta anturi hengetön, uusi tilattu ja heitetty tilalle ja siltikään samassa sensorissa ei minkäänlaista eloa :think viereisestä sensorista mittasin jännitteen ja johdot.. erona tähän rikkinäiseen oli, että toimivassa anturissa jännite vaihteli jatkuvasti ja rikkinäisessä jännite pysyä samana + rikkinäisessä molemmat navat yhdessä eli onko vika johdossa ? osaako joku sanoa missä sijaitsee parkkitutkan "päämaja" ?

                    Isot kiitokset jo etukäteen !


                    Ps. Nappe, itselläni riitti pelkkä listan irroitus ja sensorit lähtivät yllättävän helposti irti (pari pikku klipsua) =)
                    Last edited by Jesse.K; 27-06-2011, 22:13.

                    Comment

                    • harsk1
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 17
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by Jesse.K View Post
                      Osaisiko joku antaa neuvoja.. Auto on e38 ja kuskinpuolen etunurkasta anturi hengetön, uusi tilattu ja heitetty tilalle ja siltikään samassa sensorissa ei minkäänlaista eloa :think viereisestä sensorista mittasin jännitteen ja johdot.. erona tähän rikkinäiseen oli, että toimivassa anturissa jännite vaihteli jatkuvasti ja rikkinäisessä jännite pysyä samana + rikkinäisessä molemmat navat yhdessä eli onko vika johdossa ? osaako joku sanoa missä sijaitsee parkkitutkan "päämaja" ?

                      Isot kiitokset jo etukäteen !


                      Ps. Nappe, itselläni riitti pelkkä listan irroitus ja sensorit lähtivät yllättävän helposti irti (pari pikku klipsua) =)
                      Mistäköhän saisi noita antureita ? Omassa pamahtanut 1kpl paskaks. :(

                      Comment

                      • coupebemaristi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 220
                        • 03

                        #26
                        Originally posted by harsk1 View Post
                        Mistäköhän saisi noita antureita ? Omassa pamahtanut 1kpl paskaks. :(

                        Ei kai niitä mistään saa. Pitää vaivautua menemään merkkiliikkeeseen ja ostaa rahalla.
                        E30 325 iX -90 touring
                        Vw Passat 1.8 T -01
                        Ex BMW:t
                        E36 320 i -92 coupe
                        E36 328 i -95 coupe
                        E36 325 iA -94 sedan
                        E34 520 i 24V -95 touring
                        E34 540 iA -94 sedan
                        E39 525 TDS -98 touring

                        Originally posted by TareJR
                        Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎