Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d webasto ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HassisenKone
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 146

    #31
    Originally posted by GTO
    Kun lämmitin tekee 3 vai oliko se nyt 5 epäonnistunutta käynnistysyritystä, niin webasto menee vikatilaan (malfunction lock). Lähtee ainakin merkkihuollossa, jos sattuu olemaan se kuuluisa bmw asiantuntija paikalla
    Uudestaan-->

    Tuosta troubleshooting ohje (En tiedä päteekö, mutta jotain valoa kuitenkin)



    ENNEN TROUBLE SHOOTINGIA, JOTENKIN RESETOI SEURAAVASTI

    Troubleshooting Steps
    After 3 consecutive unsuccessful startup attempts, the heater will lock itself out from any further start attempts. The
    heater may also enter the lockout mode after experiencing an overheat condition. Before troubleshooting the heater,
    ensure heater is not in the “Lockout” mode by performing the following reset procedure:
    1. Ensure timer or switch is in the off position. Turn timer or switch to the on position. Remove fuse F1 (15 Amp),
    refer to wiring diagram on page 5 for identification. Reinsert after 5 seconds.
    2. Cycle timer or switch off and then back on once more. Remove fuse F1 once again and reinsert after 5
    seconds. Heater should attempt to start in 10 seconds after inserting fuse. Coolant must be below 60 °C
    (140 °F) before heater will attempt to start.
    Last edited by HassisenKone; 22-01-2006, 09:20. Reason: KORJATTU LINKKI, OIKEA OHJE
    X5 M-sport 40e
    Kupla -74-
    530 dAT -03-
    911 carrera cabriolet -99-
    E93 335iA cab -07-
    ________________
    Ex: 530 dAT -03- <--530 dAT 99/00

    Comment

    • zeizei
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 147
      • Oulu

      #32
      Originally posted by vexu524tdic
      Siis sisätilan pistorasia konehuoneeseen ja siihen ihan tavallinen sisäkäyttöön tarkoitettu laturi töpselillä kiinni.
      Ei kannata tavallisia latureita kytkeä kiinteästi akkuun. Eivät ole tarkoitettu jatkuvaan kytkentään vaan ne esim. purkavat akkua silloin kun eivät ole kytkettyinä verkkovirtaan. Kiinteästi asennettavissa latureissa, esim. Ctekissä, on älykkyyttä sen verran, ettei pura akkua eikä myöskään kiehuta täyttä akkua.
      BMW X3 -15
      BMW 530D -08
      BMW 320D -99
      BMW 525TDSA Touring -98
      BMW 318IS -90

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Originally posted by zeizei
        Ei kannata tavallisia latureita kytkeä kiinteästi akkuun. Eivät ole tarkoitettu jatkuvaan kytkentään vaan ne esim. purkavat akkua silloin kun eivät ole kytkettyinä verkkovirtaan. Kiinteästi asennettavissa latureissa, esim. Ctekissä, on älykkyyttä sen verran, ettei pura akkua eikä myöskään kiehuta täyttä akkua.
        Jeps, sen vuoksi defa tai ctek.
        Itse otan tuo ctekin kun on yli puolet halvempi kuin defa..
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by veku
          Jeps, sen vuoksi defa tai ctek.
          Itse otan tuo ctekin kun on yli puolet halvempi kuin defa..
          Minulla on tuo CTEK XS7000 eli 7A malli. Hyvin se on toiminut ja olen viimepäivinä ollut erittäin tyytyväinen, että se tuli hankittua ja asennettua jo joulukuussa... Noissa latureissahan on vielä sekin ero, että ainakin esitteiden mukaan CTEK on älykkäämpi kuin Defa eli siinä on toimintatiloja (ja käyttäjän valittavia tiloja) paljon enemmän.
          E39 528iA

          Comment

          • mooria
            Newbiemmer
            • Nov 2005
            • 8

            #35
            E39 530d 2001 orig webasto c-kitillä on mysteeri?

            Samaa vikaa vissiin kuin joillakin? Originaali Thermotop täydennetty juuri uudella C-kitillä ja kellolla. Ei ole toiminut toistaiseksi. Nyt oli auton mittarissa
            -18C. Käy liekin kuvasta vain hetken (=polttoainepumppu naputtaa) ja sitten sammuu. Kun naputus loppuu ja vähän ennenkin, akun napajännite on 11,53...11,56V. Ei muuta kuin taas takaisin huoltoon...toissapäivänä vaihdettiin uusi vesipumppu, jolloin testattiin ja oli muka ok. Kai se sitten lämpimässä hallissa oli käynyt jonkin aikaa. Autossa on kaiken lisäksi akkulaturi Defa DFU 12V 3A ja nytkin se oli tunteja päällä ennen webaston käynnistystä. Omituisinta on, että ajossa automaattinen päälläolo tuntuu naputuksesta päätellen toimivan normaalisti. Jos tuo aiemmin esiintynyt 11,7V oudon korkea raja pitää paikkansa, niin mitenkähän ihmeellä akun saisi sen yli kipuamaan?

            Comment

            • MakeJ
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 324
              • Hml

              #36
              Originally posted by mooria
              Samaa vikaa vissiin kuin joillakin? Originaali Thermotop täydennetty juuri uudella C-kitillä ja kellolla. Ei ole toiminut toistaiseksi. Nyt oli auton mittarissa
              -18C. Käy liekin kuvasta vain hetken (=polttoainepumppu naputtaa) ja sitten sammuu. Kun naputus loppuu ja vähän ennenkin, akun napajännite on 11,53...11,56V. Ei muuta kuin taas takaisin huoltoon...toissapäivänä vaihdettiin uusi vesipumppu, jolloin testattiin ja oli muka ok. Kai se sitten lämpimässä hallissa oli käynyt jonkin aikaa. Autossa on kaiken lisäksi akkulaturi Defa DFU 12V 3A ja nytkin se oli tunteja päällä ennen webaston käynnistystä. Omituisinta on, että ajossa automaattinen päälläolo tuntuu naputuksesta päätellen toimivan normaalisti. Jos tuo aiemmin esiintynyt 11,7V oudon korkea raja pitää paikkansa, niin mitenkähän ihmeellä akun saisi sen yli kipuamaan?
              Vastaavia ongelmia tääläkin. Käy hetken aikaa ehkä noin 2 minuuttia ja sammuu. Alkaa käpy palaan pikkuhiljaa tohon webastoon Eilen vaihdoin uuden vesipumpun kun vanha oli mykkä. Tämä selitti hyvin miksi webasto kävi vain hetken. Kun vesi ei kiertänyt kuumeni webasto liikaa. Uusi pumppu oli muuten TÖRKEÄN hintanen. Tallissa testasin uudella pumpulla ja toimi hienosti. Webasto pyöri noin 20 minuuttia ongelmitta. Tänään aamulla pistin kaukosäätimellä webastin pyörimään noin 20min ennen lähtöä ja kylmä autohan sielä odotti. Ei mitään eloa webastossa. Kokeilin pistää kapulasta uudelleen päälle ja lähtihän se, mutta kävi vain hetken. Selvästi se syttyi ja paloi hyvin hetken aikaa. Vaikuttaa taas siltä, että vesi ei kierrä. Jännitettä en mitannut, mutta akku on kuukauden vanha 100Ah Bosch, joten luulisi jännitteen riittävän.

              Voisko ongelma olla siinä, että jäähdytys järjestelmässä on ilmaa pumpun vaihdon jälkeen? Miten se pitäisi ilmata?
              E60 535dA LCI -07 M-sport
              E39 530dAT -99 "M-sport"

              Comment

              • kartse
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 75
                • Tampere

                #37
                Tarkasta se kontin pikkuakku!Mulla auttoi sen lataus.

                Comment

                • sailor
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 369
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Pistetään omat kokemukset:
                  - 528iA VM.96, orggiswebasto kaukosäätimellä.
                  Säätimestä loppui patterit, joten käyttelen sitä MID:n välityksellä. -34 asteen pakkasella lähtee ainakin käyntiin. Mullakin ollut ongelmana se liian suuri puhallinnopeus. Tuntuu ettei kone lämpene tarpeeksi.

                  Avainsana näillä pakkasilla on AKKU. Itselläni on "kiinteästi" kytketty pikku CTEK peräkontissa ja se on toistaiseksi riittänyt. Laturi on käytännössö kokoajan kiinni (työmatka 3km, ei lohkista, ei tolppaa) Puhallin vie tuossa lämmitystapahtumassa eniten virtaa, joten suuntaanpa kokeilemaan sitä pikkukikkaa laittaa puhallinnopeus pienelle huomisaamuksi. Nyt -29,7 pakkasta, huomenna kai lämpimämpää.

                  Jani

                  Comment

                  • mooria
                    Newbiemmer
                    • Nov 2005
                    • 8

                    #39
                    Mistä Webaston pienestä akusta monet täällä puhuvat? Omassa touring E39 2001 530d;ssä on auton oma akku peräkontissa toisessa sivukaapissa ja siellä syvällä alhaalla. Kun laittoivat Defan akkulaturin autoon, se kytkettiin kaiketi tähän akkuun, koska sillä on konehuoneessa kytkentäpaikat. Miksi Webastossa pitäisi olla oma akku? Ja onko tuo laturi siis kytketty väärään akkuun. Auton Webasto on tehdasasenteinen termotop ja nyt siis täydennetty C-kitillä (vikatikillä?)

                    Comment

                    • mooria
                      Newbiemmer
                      • Nov 2005
                      • 8

                      #40
                      Jatkan vielä sillä ongelma näyttää nyt selvältä mutta ratkaisu ei: pakkasta 19C ja ajon jälkeen jännite 12,5V. Webasto toimi ja jännite putosi puhaltimen käynnistyttyä 12,0V. 15 minuutin kuluttua jännite oli pudonnut 11,7V ja Webasto sammui tuolloin (aikaa oli jäljellä 30 min). Defan laturi 12V 3A oli päällä mutta ei kykene pitämään jännitettä yllä ja auton tietokone näyttää kytkevän Webaston pois juuri tuossa 11,7V:ssa, minkä tiedon joku oli saanut joskus Laakkoselta. Mistäpä siis laturi, joka pystyy pitämään jännitteen yllä. Akun kunnosta ei tosin ole tietoa, voi olla 4v vanha, eli voihan se olla että ,ikään laturi ei huonon akun jännitettä pidä?

                      Comment

                      • Juubi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 999

                        #41
                        Onhan kaikilla webasto-ongelmaisilla polttoaineensyöttö kunnossa? Tuo pömpeli kun on melko kranttu tasaisen polttoainevirran suhteen, eli ilmakuplia ei passais olla seassa tai webasto sammuttaa itsensä.

                        Oma webasto kiukutteli ilmakuplien takia niin kauan kunnes lisäsin auton keulalle lämmittimelle oman reilun litran polttoainesäiliön, joka täyttyy aina kun moottorin käynnistää.

                        Comment

                        • MakeJ
                          BTCF Member
                          • Jun 2005
                          • 324
                          • Hml

                          #42
                          Originally posted by mooria
                          Jatkan vielä sillä ongelma näyttää nyt selvältä mutta ratkaisu ei: pakkasta 19C ja ajon jälkeen jännite 12,5V. Webasto toimi ja jännite putosi puhaltimen käynnistyttyä 12,0V. 15 minuutin kuluttua jännite oli pudonnut 11,7V ja Webasto sammui tuolloin (aikaa oli jäljellä 30 min). Defan laturi 12V 3A oli päällä mutta ei kykene pitämään jännitettä yllä ja auton tietokone näyttää kytkevän Webaston pois juuri tuossa 11,7V:ssa, minkä tiedon joku oli saanut joskus Laakkoselta. Mistäpä siis laturi, joka pystyy pitämään jännitteen yllä. Akun kunnosta ei tosin ole tietoa, voi olla 4v vanha, eli voihan se olla että ,ikään laturi ei huonon akun jännitettä pidä?
                          Mistäkön webasto systeemi mittaa akun jännitteen? Tarkkaileeko webasto itse jännitettä vai joku muu systeemi autossa? Ehkä tätä pystyisi huijaamaan jotenkin.
                          E60 535dA LCI -07 M-sport
                          E39 530dAT -99 "M-sport"

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #43
                            Originally posted by veku
                            Jeps, sen vuoksi defa tai ctek.
                            Itse otan tuo ctekin kun on yli puolet halvempi kuin defa..
                            No hain tänään tuo ctek xs 7000 hinta 120e eli ei se ollutkaan puolet halvempi kuin defa..vaikka niin väitinkin aiemmin no toivottavasti on hyvä,ainakin toimintoja on kotitarpeisiin riittävästi.
                            Jospa nyt tuo 530d jatkossa lähtee käyntiin kun silloin tällöin latailen tuon akun,töissä onneksi joihinkin tolppiin tulee jatkuvasti virta..ja meikähän se ajaa sinne auton
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • sailor
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 369
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by veku
                              No hain tänään tuo ctek xs 7000 hinta 120e eli ei se ollutkaan puolet halvempi kuin defa..vaikka niin väitinkin aiemmin no toivottavasti on hyvä,ainakin toimintoja on kotitarpeisiin riittävästi.
                              Jospa nyt tuo 530d jatkossa lähtee käyntiin kun silloin tällöin latailen tuon akun,töissä onneksi joihinkin tolppiin tulee jatkuvasti virta..ja meikähän se ajaa sinne auton
                              Tuo 7000:n on 7 ampeerin laturi ja se CTEK:n pienempi 3,5 ampeerin värkki (hinta n. 50 ?) on sen "puolet" halvempi.

                              Illalla testasin sitä automaatti-ilmastoinnin jättämistä minimille, mutta en kovin hyvää tulosta aamulla saanut. Puhallus oli edelleen aika kova. Nyt patenntivuorossa on sisäkierron jättäminen päälle. Sisäkierto jää ainakin päälle, vaikka sammuttaa virrat, sulkee ovet ja laittaa uudelleen virrat päälle. Nythän ei tietysti enää pakkast aole kuin sen 8 astetta, onneksi!

                              Jani

                              Comment

                              • Commonicator
                                Newbiemmer
                                • Jan 2006
                                • 7
                                • Joensuu

                                #45
                                Ja samat Weba ongelmat jatkuu...ja jatkuu..

                                Moro! Tää onkin mun eka viesti tänne

                                No eikun asiaan sanoi Juhantalo:

                                Eli mulla on ajossa BMW E39 525Da 2000 jossa alkuperäinen weba. Täällä Joensuussa on ollu pakkanen noin -25--34 asteenvälissä. No Bemu oli paripäivää tiaisentallissa ja ajattelin että eikun Weba tulille ja menoksi. No Webasta ei kuulunut kuin kuuluista käynnistysäänet ja komeat savupilvet. Kävi noin 2 min, sammui. Pakkasta siis -28. ei lämmittänyt, ei. No ajattelin tätä virtaongelmaa, joten laiton auton oman säteilylämmittimen päälle, konehuoneeseen puhkumaan defan sisätilan lämmittimen (ahjattelin että hämään näin tätä lämpötilarajaa, sainkin pudotettua auton oman lämpömittarin pakkaslukeman -23.5) ja 180ah akkulaturin minimi lausteholle. Tällä setillä mentiin noin 5 tuntia. Sitten akkulaturi boostille jolloin se tuuppi sen 180 ah ja eikun webastoa tulille. Ei käynnistynyt. Sitten vaan raakasti hehkutusta, ja strattia putkeen. Käynnistyi Bemu.
                                Mutta Weba ei käynnisty oman kokemuksen mukaan (myöskin Hartikaisen "paikallinen merkkkikorjaamo" vahvistama tieto) yli -20 asteen pakkasessa.
                                Ainakin Hartikainen yksi Webaston mies sanoi ettei sitä Bemun omaa lämpötilarajaa pystytä hämäämään, eikä ohjelmoinnilla saada edes puretuksi. Myös Hartikaine nosteli vain käsiä...

                                Niinpä itse oon ajatellut että jos yrittäisi ujuttaa toisen lisä webaston konehuoneeseen, koneen kylkeen lisälaturi ja toinen akku takakonttiin. Tietenkin toiselle puolelle takapyörän taakse kuin alkup. akku on! Mutta muitakin hyviä ehdotuksia otetaan vastaan....


                                Kyllä Weba on kiva kun se toimii!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎