Juu eli näin kävi. Eilen ajelin jyväskylästä rovaniemelle ja aamulla lämmityksestä käyntiin. sammu heti kun yritti pakittaa eikä ottanut suosiolla kierroksia. pakitin pari metriä ja näin öölivanan, äkkiä sammutin. pakkasta -28C eli tiedoksi niille jotka miettii tarviiko huohotin lämmitystä. APUA>> Mistä huohotin lähtee ja minne päätyy? Onko helppo asentaa tarvike lämmitin? Asennus tai muita kuvia? KIITOKSIA AVUISTA!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
APUA!! Huohotin jäässä/öljyt ulos e39 525tds
Collapse
X
-
Originally posted by chacalJuu eli näin kävi. Eilen ajelin jyväskylästä rovaniemelle ja aamulla lämmityksestä käyntiin. sammu heti kun yritti pakittaa eikä ottanut suosiolla kierroksia. pakitin pari metriä ja näin öölivanan, äkkiä sammutin. pakkasta -28C eli tiedoksi niille jotka miettii tarviiko huohotin lämmitystä. APUA>> Mistä huohotin lähtee ja minne päätyy? Onko helppo asentaa tarvike lämmitin? Asennus tai muita kuvia? KIITOKSIA AVUISTA!!Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
-
-
kerrohan jos huohotin on kunnossa niin miten muuten tulee painetta öljypuolelle ja työntää ööliä öljytikusta pihalle?
15 tuntia ehti seisoa melkein -30C pakkasessa.
bmw huollossa ainakin olivat varmoja asiasta vaikka eivät nähneet koko kärryä.
eli edelleen kaivataan neuvoja aikaisempiin kysymyksiin. kiitos!e39 * rupiaa kynnet oikiaa * 525tds
Comment
-
-
Originally posted by chacalkerrohan jos huohotin on kunnossa niin miten muuten tulee painetta öljypuolelle ja työntää ööliä öljytikusta pihalle?
15 tuntia ehti seisoa melkein -30C pakkasessa.
bmw huollossa ainakin olivat varmoja asiasta vaikka eivät nähneet koko kärryä.
eli edelleen kaivataan neuvoja aikaisempiin kysymyksiin. kiitos!
Tuolta voi löytyä huohottimeen lämmitys, tarkkaa paikkaa en osaa sanoa. http://www.realoem.com/bmw/select.doLast edited by 525TDS Touring; 20-01-2006, 21:35.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
On toi ihan mahdollista että jäätyy huohotinputki heti. Tuolla muillakin samaa ongelmaa, tosin bensa vehkeissä mutta huohotin kuin huohotin. -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55804
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS TouringJos tosiaan huohotin on menny tukkoon, niin öljyn seassa on todella paljon kondensoitunutta vettä ja/tai mäntien ohipuhallus on todella suuri, mikä tekee paineen kampikammioon. Jos dieseli on kaikin puolin kunnossa, huohottimen ei pitäisi kovin herkästi jäätyä.Rides:
-E28 518i ´86
-Audi A6 C5 ´99
-VW T4 ´97
Comment
-
-
Originally posted by NacnoImusarja irti, kaikki huohitin putket irti sen jälkeen kunnon pesu ja kuivaus ja osat kiinni ni johan toimiaa taas
Itseltäni tarkistin tuon putken pari vuotta sitten ostaessani auton(tuontipeli),sekä nyt n.1kk sitten varmuuden vuoksi. Ihmettelen hiukan, jos sen kokoinen putki jäätyy ummelle joka on lisäksi hyvin suojatussa paikassa, siis tarvii hönkiä epänormaalin paljon???Lyhyt ajo, huonot öljyt, moottorin (huono)kunto ym. vaikuttavat lisäävästi "liman" kertymiseen, joten mahdollisista tietty.
En ole laittanut lämmitysvastusta putkeen, putki oli sisältä lähes puti puhdas.Kovillakin pakkasilla ei tuota em. ongelmaa ole esiintynyt.
Omasta löytyi myös venakopan etupäästä, tais olla ilmanputsarinkotelon puolella pienehkö "läpireikä", mikähän huohotinreikä se mahtais olla, auki se luultavasti pitää olla.
Mutta tarkastakaa se putki ekana..
Comment
-
-
Originally posted by Team EastcornerJos paikat on tukossa, ei sen tarvi kauaa käydä että tekee paineen kampikammioon. Kerros yksikin moottori joka pakkasella laitetaan käyntiin, eikä ohipuhallusta ilmene. Öljyhän lähtee heti nousemaan tikkua pitkin ylös, kun ylipainetta muodostuu (riittävästi öljyn massalle). Ja mitäs se vesi öljyn seassa aiheuttaisi tässä tapauksessa, eihän huohotin letkussa kulje kuin ohivirtaus ilma/kaasu. Kokeileppa ulkona puhallella, ei sun suusta sentään sylkeä tarvi tulla, että muodostuu "höyryä", ja se jäätyy..Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS TouringMikäs sen ruskean "liman" tekee esim öljykorkkiin jos ei öljyyn kondensoitunut vesi? Se lima jäätyessään on aika tehokas tukkimaan isommankin reiän. Shadowlinen kanssa olen aivan samaa mieltä, että koneessa, öljyissä tai jossakin muualla on mätää kun dieselin huohotin menee tukkoon, varsinkin niin lämpöisessä paikassa kuin M51 koneessa.Last edited by dimo; 21-01-2006, 00:41.sigpic
Comment
-
-
Taisin jo vuosi sitten puhua, että kannattaa laittaa se huohotinputken lämmitys noihin tuontiautoihin, joissa sitä ei ole. Näin siis ainakin E39.n osalta. Ei tarvitse miettiä koko asiaa sen jälkeen ja kaapia öljyliimaa konehuoneesta. Kustannuksena aivan mitätön, mutta vahingot taasen kohtuu kalliita.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoTaisin jo vuosi sitten puhua, että kannattaa laittaa se huohotinputken lämmitys noihin tuontiautoihin, joissa sitä ei ole.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by CellEntäs nämä ns. suomiautot?Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
Comment