Announcement

Collapse
No announcement yet.

APUA!! Huohotin jäässä/öljyt ulos e39 525tds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chacal
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 36
    • Helsinki

    APUA!! Huohotin jäässä/öljyt ulos e39 525tds

    Juu eli näin kävi. Eilen ajelin jyväskylästä rovaniemelle ja aamulla lämmityksestä käyntiin. sammu heti kun yritti pakittaa eikä ottanut suosiolla kierroksia. pakitin pari metriä ja näin öölivanan, äkkiä sammutin. pakkasta -28C eli tiedoksi niille jotka miettii tarviiko huohotin lämmitystä. APUA>> Mistä huohotin lähtee ja minne päätyy? Onko helppo asentaa tarvike lämmitin? Asennus tai muita kuvia? KIITOKSIA AVUISTA!!
    e39 * rupiaa kynnet oikiaa * 525tds
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #2
    Originally posted by chacal
    Juu eli näin kävi. Eilen ajelin jyväskylästä rovaniemelle ja aamulla lämmityksestä käyntiin. sammu heti kun yritti pakittaa eikä ottanut suosiolla kierroksia. pakitin pari metriä ja näin öölivanan, äkkiä sammutin. pakkasta -28C eli tiedoksi niille jotka miettii tarviiko huohotin lämmitystä. APUA>> Mistä huohotin lähtee ja minne päätyy? Onko helppo asentaa tarvike lämmitin? Asennus tai muita kuvia? KIITOKSIA AVUISTA!!
    Ei huohotin kyllä muutamassa sekunnissa jäädy tukkoon, varsinkaan jos on ollut lämmityksessä ennen lähtöä. Miten voit sanoa että huohotin on jäässä, jos et edes tiedä missä se sijaitsee? Taitaa olla muitakin osatekijöitä kyseisessä tapauksessa.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • chacal
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 36
      • Helsinki

      #3
      kerrohan jos huohotin on kunnossa niin miten muuten tulee painetta öljypuolelle ja työntää ööliä öljytikusta pihalle?
      15 tuntia ehti seisoa melkein -30C pakkasessa.
      bmw huollossa ainakin olivat varmoja asiasta vaikka eivät nähneet koko kärryä.
      eli edelleen kaivataan neuvoja aikaisempiin kysymyksiin. kiitos!
      e39 * rupiaa kynnet oikiaa * 525tds

      Comment

      • 525TDS Touring
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 483
        • Sahalahti

        #4
        Originally posted by chacal
        kerrohan jos huohotin on kunnossa niin miten muuten tulee painetta öljypuolelle ja työntää ööliä öljytikusta pihalle?
        15 tuntia ehti seisoa melkein -30C pakkasessa.
        bmw huollossa ainakin olivat varmoja asiasta vaikka eivät nähneet koko kärryä.
        eli edelleen kaivataan neuvoja aikaisempiin kysymyksiin. kiitos!
        Juurihan kerroit että auto oli lämmityksessä, ei silloin ole merkitystä kauanko auto on seissy vaikka missä pakkasessa. Itsellä ei tänä aamuna ollut mitään ongelmia vaikka pakkasta oli -27C ja tolpasta lähdin (öljyillä ajettu n.16tkm). Jos tosiaan huohotin on menny tukkoon, niin öljyn seassa on todella paljon kondensoitunutta vettä ja/tai mäntien ohipuhallus on todella suuri, mikä tekee paineen kampikammioon. Jos dieseli on kaikin puolin kunnossa, huohottimen ei pitäisi kovin herkästi jäätyä. Itsellä oli edellisenä autona jäätymisherkkä Peugeot, aj. 360tkm, eikä sekään meinannut jäätyä muulloin kuin ilman lämmitystä. Paljonko sun autolla on ajettu, ja millaiset öljyt on (oli) koneessa?

        Tuolta voi löytyä huohottimeen lämmitys, tarkkaa paikkaa en osaa sanoa. http://www.realoem.com/bmw/select.do
        Last edited by 525TDS Touring; 20-01-2006, 21:35.
        Ex-525TDSa Touring -98
        Ex-MB E220T CDi -02
        E61 520D -09
        F11 518d -16

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          On toi ihan mahdollista että jäätyy huohotinputki heti. Tuolla muillakin samaa ongelmaa, tosin bensa vehkeissä mutta huohotin kuin huohotin. -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55804
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • Team Eastcorner
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1095
            • Vimpeli

            #6
            Originally posted by 525TDS Touring
            Jos tosiaan huohotin on menny tukkoon, niin öljyn seassa on todella paljon kondensoitunutta vettä ja/tai mäntien ohipuhallus on todella suuri, mikä tekee paineen kampikammioon. Jos dieseli on kaikin puolin kunnossa, huohottimen ei pitäisi kovin herkästi jäätyä.
            Jos paikat on tukossa, ei sen tarvi kauaa käydä että tekee paineen kampikammioon. Kerros yksikin moottori joka pakkasella laitetaan käyntiin, eikä ohipuhallusta ilmene. Öljyhän lähtee heti nousemaan tikkua pitkin ylös, kun ylipainetta muodostuu (riittävästi öljyn massalle). Ja mitäs se vesi öljyn seassa aiheuttaisi tässä tapauksessa, eihän huohotin letkussa kulje kuin ohivirtaus ilma/kaasu. Kokeileppa ulkona puhallella, ei sun suusta sentään sylkeä tarvi tulla, että muodostuu "höyryä", ja se jäätyy..
            Rides:

            -E28 518i ´86
            -Audi A6 C5 ´99
            -VW T4 ´97

            Comment

            • Nacno
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 511

              #7
              Imusarja irti, kaikki huohitin putket irti sen jälkeen kunnon pesu ja kuivaus ja osat kiinni ni johan toimiaa taas

              Comment

              • Shadow-line
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 245
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Nacno
                Imusarja irti, kaikki huohitin putket irti sen jälkeen kunnon pesu ja kuivaus ja osat kiinni ni johan toimiaa taas
                Tässä tapauksessa (e39 tds), imusarjaa ei kannata ottaa pois, huohotinputki löytyy pakosarjan puolelta.Kohtuu helppo poistaa, joten tarkistus/puhdistus ei ole ikävä homma.

                Itseltäni tarkistin tuon putken pari vuotta sitten ostaessani auton(tuontipeli),sekä nyt n.1kk sitten varmuuden vuoksi. Ihmettelen hiukan, jos sen kokoinen putki jäätyy ummelle joka on lisäksi hyvin suojatussa paikassa, siis tarvii hönkiä epänormaalin paljon???Lyhyt ajo, huonot öljyt, moottorin (huono)kunto ym. vaikuttavat lisäävästi "liman" kertymiseen, joten mahdollisista tietty.

                En ole laittanut lämmitysvastusta putkeen, putki oli sisältä lähes puti puhdas.Kovillakin pakkasilla ei tuota em. ongelmaa ole esiintynyt.

                Omasta löytyi myös venakopan etupäästä, tais olla ilmanputsarinkotelon puolella pienehkö "läpireikä", mikähän huohotinreikä se mahtais olla, auki se luultavasti pitää olla.

                Mutta tarkastakaa se putki ekana..

                Comment

                • 525TDS Touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 483
                  • Sahalahti

                  #9
                  Originally posted by Team Eastcorner
                  Jos paikat on tukossa, ei sen tarvi kauaa käydä että tekee paineen kampikammioon. Kerros yksikin moottori joka pakkasella laitetaan käyntiin, eikä ohipuhallusta ilmene. Öljyhän lähtee heti nousemaan tikkua pitkin ylös, kun ylipainetta muodostuu (riittävästi öljyn massalle). Ja mitäs se vesi öljyn seassa aiheuttaisi tässä tapauksessa, eihän huohotin letkussa kulje kuin ohivirtaus ilma/kaasu. Kokeileppa ulkona puhallella, ei sun suusta sentään sylkeä tarvi tulla, että muodostuu "höyryä", ja se jäätyy..
                  Mikäs sen ruskean "liman" tekee esim öljykorkkiin jos ei öljyyn kondensoitunut vesi? Se lima jäätyessään on aika tehokas tukkimaan isommankin reiän. Shadowlinen kanssa olen aivan samaa mieltä, että koneessa, öljyissä tai jossakin muualla on mätää kun dieselin huohotin menee tukkoon, varsinkin niin lämpöisessä paikassa kuin M51 koneessa.
                  Ex-525TDSa Touring -98
                  Ex-MB E220T CDi -02
                  E61 520D -09
                  F11 518d -16

                  Comment

                  • dimo
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 150
                    • haapavesi

                    #10
                    Originally posted by 525TDS Touring
                    Mikäs sen ruskean "liman" tekee esim öljykorkkiin jos ei öljyyn kondensoitunut vesi? Se lima jäätyessään on aika tehokas tukkimaan isommankin reiän. Shadowlinen kanssa olen aivan samaa mieltä, että koneessa, öljyissä tai jossakin muualla on mätää kun dieselin huohotin menee tukkoon, varsinkin niin lämpöisessä paikassa kuin M51 koneessa.
                    kansi/tiivistevika !!! kannattaa myös kattoo nesteenväri jos huohotin putkeen haluaa pistää lämmityksen käy esim 1.9td ventosta ja suht halpa ja yksinkertainen kytkeä !! kansihalki tai tiiviste sökö niin paineet öljykanaviin !
                    Last edited by dimo; 21-01-2006, 00:41.
                    sigpic

                    Comment

                    • Keimo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2032
                      • Kekkoslovakia

                      #11
                      Taisin jo vuosi sitten puhua, että kannattaa laittaa se huohotinputken lämmitys noihin tuontiautoihin, joissa sitä ei ole. Näin siis ainakin E39.n osalta. Ei tarvitse miettiä koko asiaa sen jälkeen ja kaapia öljyliimaa konehuoneesta. Kustannuksena aivan mitätön, mutta vahingot taasen kohtuu kalliita.

                      Comment

                      • jms-btcf
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 696
                        • Tampere

                        #12
                        Jees, tuosta huohotinhommasta taisi myös maahantuoja lähettää kotiin jonkun tiedotteen. En muista hintoja, ehkä muutaman kympin.
                        Homma hoituu tietysti myös jake_ja_sepi-asenteella jostain eristematosta ja jeesusteipistä...
                        e61 535d

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by Keimo
                          Taisin jo vuosi sitten puhua, että kannattaa laittaa se huohotinputken lämmitys noihin tuontiautoihin, joissa sitä ei ole.
                          Entäs nämä ns. suomiautot?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • tuomkiti81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1162
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by Cell
                            Entäs nämä ns. suomiautot?
                            jokuhan täälä joskus väitti nähneensä/tienneensä suomi-autojakin joissa ei oo tota huohottimen lämmitystä.en tiedä sitte kuinka asian todellinen laita on?itte hommasin paikallisesta bmw-liikkeestä ton lämmitettävän huohotinputken+johtosarjan.kustannukset 142€ ja kaverin kans laitettiin se kiinni.no ei oo ainakaa huohotin jäätyny vaikka täälä seinäjoellaki on ollu oikeen -25pakkasia
                            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                            Opel Insignia 2.0 Cdti
                            Scania R560 8x4

                            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                            Ex. E60 530dA -05
                            Ex. E39 530dA -01
                            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                            Comment

                            • xPETEx
                              Newbiemmer
                              • Dec 2005
                              • 9

                              #15
                              Mersu vm98 turbo diesel teimme oman huohotinputken ja laitoimme "paskahöyryt" maahan . Saman voi varmaan tehdä bemuun.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎