memebuy23buy

e39 523i auto tukkoinen alakierroksilla (kampiakselin asentotunnistin)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2174
    • Himas

    e39 523i auto tukkoinen alakierroksilla (kampiakselin asentotunnistin)

    Eli murheita on ollut auton kanssa . Nyt ei takaluukku pysy kiinni. Lukkomekanismi ei pelaa oikein. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?

    Auto on tukkoinen pienillä kierroksilla, mutta ei ihan aina. Lisäksi savuttaa mielestäni liikaa. Kuinka paljon vaikuttaa ilmanputsarilta imusarjaan menevä haljennut haitarikumi? Autoon vaihdettu katalysaattori hiljattain.
    Last edited by mikron; 04-02-2006, 22:34. Reason: Otsikon editointi
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Tod.näk yksi jousi irronnut kiinnityksestään... lue -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=53727

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2174
      • Himas

      #3
      Originally posted by superb
      Tod.näk yksi jousi irronnut kiinnityksestään... lue -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=53727
      Kiitoksia! Lukon korjaus kuulostaa yksinkertaiselta.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        missä kunnossa lambdat ovat? ootko testerin avulla kattonu niiden toimintaa? missään muoviputkessa ei saisi olla pienintäkään halkeamaa!

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2174
          • Himas

          #5
          Originally posted by superb
          missä kunnossa lambdat ovat? ootko testerin avulla kattonu niiden toimintaa? missään muoviputkessa ei saisi olla pienintäkään halkeamaa!
          Tänään oli testerissä, oli vikailmoituksia, ne nollattiin ja autoa käytettiin eikä tullut enää vikailmoituksia.
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Mikään...siis mikään ei koneessa toimi jos ko.haitariputki on halki (DME saa täysin väärää vitausinformaatiota=käy laihalla= pakokaasujen lämpö nousee="savuttaa" pakkasella). Eli vaihda ensi tilassa uuteen. Katin vaihto oli ikävä kyllä turha.

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2174
              • Himas

              #7
              Originally posted by Hemi
              ...Eli vaihda ensi tilassa uuteen. Katin vaihto oli ikävä kyllä turha.
              Onko heittää hinta-arviota ko. haitarikumille? Mistä kannattaisi kysyä? Millanen on vaihtaa? Katti on vaihdettu edellisen omistajan toimesta syystä että oli hajonnut.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #8
                merkkiliikkeestä noi tärkeimmät osat, ei pitäs kauheesti maksaa... kato samalla läpi muutkin letkut ja niiden kunto.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Mikään...siis mikään ei koneessa toimi jos ko.haitariputki on halki (DME saa täysin väärää vitausinformaatiota=käy laihalla= pakokaasujen lämpö nousee="savuttaa" pakkasella). Eli vaihda ensi tilassa uuteen. Katin vaihto oli ikävä kyllä turha.
                  Eli tarkoittaako tämä sitä että, mun e28 käy laihalla. Kaikki sanoo, että sauhuttaa paljon, tyhjäkäynnilläkin. Ei syö öljyä, valkoista sauhua paljon, etenkin kun polkee. (etenkin näillä pakkasilla) Putket ehjät, luulen niin...

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2174
                    • Himas

                    #10
                    Originally posted by superb
                    merkkiliikkeestä noi tärkeimmät osat, ei pitäs kauheesti maksaa... kato samalla läpi muutkin letkut ja niiden kunto.
                    Osaako joku ulkoa, että mitä muita letkuja konehuoneessa on ja missä?
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11


                      klikkaile autos tohon ja sitten engine -osiosta kattelet

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2174
                        • Himas

                        #12
                        Originally posted by superb
                        http://www.realoem.com/bmw/select.do

                        klikkaile autos tohon ja sitten engine -osiosta kattelet
                        Kiitos. Taitaa olla halki osa numero 9



                        Eli voisi siis selittää auton huonon kulun, lievän tyhjäkäyntihäiriön ja savuttamisen?
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • superb
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2827

                          #13
                          Originally posted by mikron
                          Kiitos. Taitaa olla halki osa numero 9



                          Eli voisi siis selittää auton huonon kulun, lievän tyhjäkäyntihäiriön ja savuttamisen?
                          Käynnistyykö auto hyvin kylmänä/kuumana?
                          Jos tulee käynnistymisen kanssa ongelmia, varsinkin kuumana, niin osa nro. 6 vaihtoon -> http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&hg=13&fg=15



                          toi putki uusittava ensi tilassa!

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2174
                            • Himas

                            #14
                            Originally posted by superb
                            Käynnistyykö auto hyvin kylmänä/kuumana?
                            Jos tulee käynnistymisen kanssa ongelmia, varsinkin kuumana, niin osa nro. 6 vaihtoon -> http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&hg=13&fg=15



                            toi putki uusittava ensi tilassa!
                            En ole vielä montaa kertaa autoa käynnistänyt, mutta nyt pakkasella yhden kerran sai startata normaalia pidempään. Muuten tuntuisi hyvin käynnistyvän. Mikäs toi osa numero 6 on? Ja ymmärsinkö oikein että toi mun edellisen viestin linkki on autosta jossa on luistonesto? Että olenko katellut oikeata kuvaa?
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • superb
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2827

                              #15
                              kaikissa e39:ssä on asc+t luistonesto vakiona.. tuo osa nro.6 on bensanpaineensäädin, jos tuonkin jälkeen ei meinaa startata, niin sitten on kampi- tai nokka-akselin asennontunnistin hajalla.

                              Comment

                              Working...
                              X