memebuy23buy

e39 523i auto tukkoinen alakierroksilla (kampiakselin asentotunnistin)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #31


    joudut osan nro.1 ottamaan pois, suuttimet tulee mukana, itse osa on aika hyvin piilossa.. suuttimet voi olla jumissa, suuttimien kumit voi olla loppu myös( alkaa vuotamaan jos laittaa takaisin)

    paineensäätimen kaksi o-rengasta kannattaa vaihtaa myös. jos päätät viedä merkkihuoltoon, niin hintaa saattaa kertyä jos joutuvat ropaamaan suuttimia ja niiden tiivisteitä. Käy vaikka pyytämässä joku kiinteä tarjoushinta projektille merkkiliikkeestä tms, mutta luetuta vikakoodit eka ettet vaihda säädintä turhaan.

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2174
      • Himas

      #32
      Jep, ensin luetutan vikakoodit. Mites se painemittari, onko helpompi ennen säätimen vaihtoa mitata paineet? Ja jos joutuu vaihtamaan, samalla vaivalla varmaan putsaantuu suuttimet? Onkos niitä suuttimia muuten tarpeen vaihtaa?
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #33
        Jos joku niistä suuttimistai irrotuksessa hajoaa, niin siiten joutuu vaihtamaan, muuten putsaus ammattiliikkeessä + mittaus riittää. En muista mitä lukuja milloinkin pitäs näkyä painemittarissa, olisko ollu joku 3 tai 3.5baria mikä pitäs olla silloin kun auto ei ole käynnissä... ihan sun lompakon paksuudesta on kyse, riittääkö rahat paineenmittaukseen vai sijoitatko mieluummin paineensäätimen uusintaan ja samalla suutinhuoltoon...
        Originally posted by mikron
        Jep, ensin luetutan vikakoodit. Mites se painemittari, onko helpompi ennen säätimen vaihtoa mitata paineet? Ja jos joutuu vaihtamaan, samalla vaivalla varmaan putsaantuu suuttimet? Onkos niitä suuttimia muuten tarpeen vaihtaa?

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2174
          • Himas

          #34
          Tulipa muuten mieleeni, että kun vaihdoin sen ehjän haitarikumiletkun, niin tarviiko ohjelmoida tai nollata jotain tietokoneita autosta, että olisi seokset nyt uudella ehjällä letkulla oikein? Mitä tietokoneita tällasessa muuten ylipäätään on ja mitä niille voi ja pitää tehdä?
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #35
            Ei tietääkseni tarvi tehdä mitään... voit kyllä ottaa akun veke vaikka yöksi, mutta en usko et sillä on mitään vaikutusta.

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2174
              • Himas

              #36
              Kampiakselin asentotunnistin

              Kampiakselin asentotunnistin tarttis sitten vielä ainakin vaihtaa. Ja nyt taas tyhmä kysymys: Mistä se löytyy, miten vaihdetaan?? Tossa linkissä on vissiin osa numero 9: Kampiakselin asentotunnistin
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • harald
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 252
                • Kaarina

                #37
                Originally posted by mikron
                Kampiakselin asentotunnistin tarttis sitten vielä ainakin vaihtaa. Ja nyt taas tyhmä kysymys: Mistä se löytyy, miten vaihdetaan?? Tossa linkissä on vissiin osa numero 9: Kampiakselin asentotunnistin
                Kuten kuvastakin ilmenee, niin se on siinä koneen etuosassa, hieman vesiletkujen takana (näet kyllä kun kurkkaat vaikka taskulampun kanssa). Anturi on kuusiokoloruuvilla kiinni ja johto luikertelee sinne imusarjan alle. Helppo homma vaihtaa itse.
                W204 C350 AMG
                Toyota Corolla 1.3XI 16V
                Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                Comment

                • puuhapete84
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 15

                  #38
                  e39 528touring -99

                  mulla samaa vikaa...pakokaasu haisee ruudille ja savuttaa ihan tosipaljon (välillä tuntuu ku ajaa matkaa et auto on tulessa ku valkosta höyryä tulee niin et sitä saa ihan peilistä ihailla)
                  eikä oikein ole kaikki kotona siis ei kiihdy silleen miten 528pitäisi.niin ja kylmänä sammuilee tyhjäkäynnillä.

                  kävin luetuttaa vikakoodit ku kaikki bimmeristi kaverit oli sitä mieltä et se olis nokka-akselin asentotunnisti...ei vikakoodeja.
                  jos jollaki kokemuksia niin pistäkää privaa.

                  Comment

                  Working...
                  X