Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i Nostajat ääntää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #16
    No siis jos ääni kuuluu vain kylmä 2 sekuntia niin eihän se sano, että jotain olisi rikki? Vain öljyt liian jäykät nostajien kanaviin tms. Totta kannattaa laittaa jos Laakkonen tarjoaa, mutta en kyllä 1000€ maksaisi pelkästään nostajien vaihdosta. Pari kertaa teet sitä Forte-hoitoa ja kunnon litkut sisään, niin pitäisi ääni vähentyä. Synt S ei ehkä ole tarpeeksi "hyvää/laihaa" noin uudelle koneelle.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • ile01
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 191
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by 540iAV8
      Sori nuo keinut tuli vahingossa mutta jos niissä nostajissa ei paine pysy ja näin ollen on välystä
      hydraulisen nostaja ja nokan välissä niin kyllä ne nokat siitä kuluu.
      Vai? Tyhmä kun on voi tietysti olla myös väärässä.
      Hydr.nost valuu yönaikana tyhjix, ja naputtaa ennen kun öljyä on tarpeex nostajissa....jos joku haluu kokeilla fortea voin myydä sitä halvalla....mutta ei tuokaan mitään ihmeitä tee jos kumit vuota..tai liikaa välystä varressa...
      vhl:llän vemppa team

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #18
        Originally posted by alspe
        No siis jos ääni kuuluu vain kylmä 2 sekuntia niin eihän se sano, että jotain olisi rikki? Vain öljyt liian jäykät nostajien kanaviin tms. Totta kannattaa laittaa jos Laakkonen tarjoaa, mutta en kyllä 1000€ maksaisi pelkästään nostajien vaihdosta. Pari kertaa teet sitä Forte-hoitoa ja kunnon litkut sisään, niin pitäisi ääni vähentyä. Synt S ei ehkä ole tarpeeksi "hyvää/laihaa" noin uudelle koneelle.
        No joo, sen n.5sek sitä kuului.
        Mikäs vika tuossa mobilin öljyssä on? Täyttää samat spekit kun tuo shell helix.
        Nyt taitaa olla helixit koneessa vai mitä lie laakkosella käyttävät.
        Last edited by _nixu_; 03-04-2006, 16:14.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #19
          No eipä siinä mitään vikaa ole, mutta itsellä oli sitä ennen ja sitte tein Forte- ja RVS-käsittelyn ja nyt olen ajanut Motonet Motox täyssynteettisellä joka tuntuu tosi "ohuelta". Eipä napsuta enää.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #20
            Originally posted by alspe
            No eipä siinä mitään vikaa ole, mutta itsellä oli sitä ennen ja sitte tein Forte- ja RVS-käsittelyn ja nyt olen ajanut Motonet Motox täyssynteettisellä joka tuntuu tosi "ohuelta". Eipä napsuta enää.
            Ok. Eli ihan mutu tuntumalla.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              #21
              Mulla naputti kylmänä. Naputti aika kauan ennenkuin hiljenivät. Forte koneen läpi ja perään Castrol RS Formula 0W-40 ja nytten ei naputa. Koneena M60.
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • boxer33
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 47
                • Espoo

                #22
                Sama kone eri auto ja puolet vähemmän kilsoja. Naputtaa lämpimänä, mutta ei kylmänä ! Voisko vialliset ruiskusuuttimet ääntää niinkin kovasti? Tai joku muu? Vanos?
                E46 320i Touring -02
                Ex: E36 323ti M-Tech -98

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #23
                  No ainakin naputus on vähentynyt selvästi, ehkä jopa loppunut kokonaan. Täytyy seurailla, toivottavasti tuo forte nyt auttoi.
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • reddewil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 3015
                    • West Coast

                    #24
                    Originally posted by alspe
                    No eipä siinä mitään vikaa ole, mutta itsellä oli sitä ennen ja sitte tein Forte- ja RVS-käsittelyn ja nyt olen ajanut Motonet Motox täyssynteettisellä joka tuntuu tosi "ohuelta". Eipä napsuta enää.
                    Laitoin motoxit sisälle ja siitä se rapina sitten alkoi! Ihan hirveetä meteliä, täytyy varmaan laskee pois ja laittaa mobilin synt s 10w40, niillä oon ennen ajellu ja ilman meteliä.
                    Ihan pepusta toi motoxi (semisynt 10w40), ja kuulin siitä nyt monelta muultakin. Tikun nostaa ja kattoo onko koneessa öljyä niin ihan vetistä se "öljy" ja haisi ihan ihmeellisella ku kaadoin koneeseen.
                    ...

                    Comment

                    • okko
                      BTCF Honorary Member
                      • Apr 2005
                      • 1764
                      • Honkajoki

                      #25
                      castrolin oljyt koneeseen ja sitä mallia mikä on motorsporttiin tarkoitettu. Maksaa kyllä, mutta toimii
                      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        #26
                        Originally posted by reddewil
                        Laitoin motoxit sisälle ja siitä se rapina sitten alkoi! Ihan hirveetä meteliä, täytyy varmaan laskee pois ja laittaa mobilin synt s 10w40, niillä oon ennen ajellu ja ilman meteliä.
                        Ihan pepusta toi motoxi (semisynt 10w40), ja kuulin siitä nyt monelta muultakin. Tikun nostaa ja kattoo onko koneessa öljyä niin ihan vetistä se "öljy" ja haisi ihan ihmeellisella ku kaadoin koneeseen.
                        Paha hommaa sulle... Mutta mulla se Motox TÄYSsynteettinen (Kyljessä ainakin lukee kaikki luokitukset (BMW, MB, Porsche, VW...)) toimii. Kai mäkin ehkä jotku muut taas vaihdan testimielessä. Ei semmosia semisynteettisiä kannata hyuviin koneisiin laittaa.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10043
                          • KVLA

                          #27
                          Hieman ot:a,mutta en oikein koskaan ole ymmärtänyt tuota öljymerkkien/laatujen vaihtelua ihan kokeilumielessä.Kun Essonbaarissa pojat kehuu jotain litkua,niin heti on kokeiltava.
                          Jos joku öljy toimii moitteettomasti ja pysyy koneessakin.Niin onko järkeä ruveta kokeilemaan muutaman euron litralta halvempia litkuja "suuren" säästön saamiseksi?
                          Eipä tarvi ihmetellä jos nostajat naputtaa,moottori kusee tiivisteistään voitelulitkut pihalle ja moottorin öljynkulutus mäntien ohikin saattaa alkaa tai lisääntyy entisestään..

                          Comment

                          • Kentsu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1397
                            • Tuusula

                            #28
                            Originally posted by Heguli 31
                            Hieman ot:a,mutta en oikein koskaan ole ymmärtänyt tuota öljymerkkien/laatujen vaihtelua ihan kokeilumielessä.
                            Joo kans ihemtyttää... Jotain magiaa siinä kai kuitenkin on kun niin monet kertoo näitä tarinoita miten kone hiljenee öljymerkkiä vaihtamalla. Sekin ihemtyttää että Laakkosella laittavat Helixit koneeseen vaikka täällä kuullun mukaan nimen omaan Shellin öljyt ei kävisi. Maagista tosiaan...
                            Ex: 523iA '97, 520iA '89
                            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              #29
                              Siis en mä huvikseni ajatellut testata toista öljyä enkä rahaa säästääkseni, vaan löytääkseni parhaan öljyn autoni koneeseen. Ei se munkaan auto nyt aivan hiljainen ole käynniltään, jos vaikka Castrol seuraavaksi. Eikä siitä kyllä pitäisi paljon haittaa olla jos täyssynteettisestä vaihtaa toiseen täyssynteettiseen.
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎