Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 valojen välähtelyt ja luistonesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39 valojen välähtelyt ja luistonesto

    Moro,

    Tämä nyt mikään ongelma varsinaisesti ole, mutta osaisko joku selittää mistä johtuu, kun:

    Valot räpsähtää aivan aavistuksen verran joka kerta, kun luistonesto aktivoituu, eli kun luistoneston merkkivalo räpsähtää mittaritaululla. Jos jatkuvasti luistaa, ja esto on kokoajan aktiivinen, niin valot ei räppää enää sen ekan räppäsyn jälkeen, mutta jos se välillä kytkeytyy pois ja taas alkaa luistaan niin pieni välähdys näkyy kun merkkivalo syttyy.

    Onko kyseessä "feature", että muut näkevät hiukan räpsähtävän valon ja tietävät ajatella, että "kaveri saattaa tulla vastaan kahva edellä" ;D, vai onko kyse valojännitteen hetkellisestä laskemisesta, jos luistonesto syö kovasti virtasta, vai mistä ?

    Mielenkiinnosta kyselee,
    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • -masa-
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 6

    #2
    Abs

    Eiköhän se ABS boksi, mikä pyörittelee tehoa sinne luistonestollekkin (antaa jarrupainetta jarruille ku ottaavat luistoa kiinni), ota käynnistyessään sen verta paljon virtasta että jännite vähän nyykähtää.

    Comment

    • kuukankorpi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 634

      #3
      ihan normaalia,ei kannata huolestua luistonesto vie paljon virtaa!

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Enpä ole tiennytkään että tollainen olisi normaalia Onko akku missä kunnossa?
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Moonshine
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1018
          • Järvenpää

          #5
          Tästä oli joskus aiemminkin juttua, ja kyllä, normaalia on. Myös oma e39 välkyttelee, ja akku on uusi.
          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Akku, tai sitten jokin maadoituspistoke on huonossa "hapessa". Normaalia tuo ei kuitenkaan missään tapauksessa ole. Puhdista/läpikäy konehuoneen etunurkista löytyvät maadoituspistokkeet. Jos näillä ei tokene, niin kuskin jalkatilasta maton alta seuraavat jotka yleensä näin talvisin ovat jonkin verran kosteat.

            Comment

            • superb
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2827

              #7
              Ihan normaalia, koita vaikka sulkea suljettua ikkunaa ajon aikana pimeällä.

              Anna kun arvaan, sulla on halogeenivalot, ongelma poistuu vaihtamalla orkkis-xenonit tilalle!
              Kaupanpäälle tulee rutkasti lisää valotehoa ja valokuvio laajenee reippaasti!

              Suosittelen xenoneita!!!

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #8
                Ihan normaalia, sama ominaisuus on ollut muutamassa muussakin ei BMW-merkkisessä kulkineessa ja niissä on ollut halogeenit.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  #9
                  Kyl toi ihan normaali ilmiö H7-lampuilla: ite huomasin tuon ilmiön jo about 3 vuotta sitten ja mulla on edelleenkin sama akku autossa ja ei oo mitään probleemia ollut vielä käyntiin lähtöjen etc. kanssa pakkasilla.

                  Xenonien vaihdon jälkeen tuo ilmiö katos .. joten tohon "ongelmaan" auttaa vaihto Xenoneihin, mieluummin vielä BiXenoneihin
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • Moonshine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1018
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by jartsa02
                    Xenonien vaihdon jälkeen tuo ilmiö katos .. joten tohon "ongelmaan" auttaa vaihto Xenoneihin, mieluummin vielä BiXenoneihin
                    Ahaa, no kerpele. Se on sitten laitettava semmoiset niin loppuu tämä talvinen diskoaminen
                    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                    Comment

                    • superb
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 2827

                      #11
                      Juu aivan kuten jartsa02 kirjoitti! ja jollei halua maksaa/räplätä bi-xenoneiden kanssa, niin kannattaa ostaa alkuperäiset normaali-e39xenonit ja iskeä kiinni.
                      Plug and play -homma.

                      Sanotaanko nyt näin, että kokemuksen syvällä rintaäänellä voin vakuuttaa, etten enää halogeeneja autooni takaisin kaipaa.

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #12
                        Kiitos kaikille vastauksista.

                        Kyllähän tuossa halot on nokalla, 96:nen kun on. Ja haluaisin kyllä ihan ne orkkis e39-Xenonit vaihtaa nokalle. Kaikki maksaa vaan... :(. Mistähän tuollaiset saisi huokeasti ? Onko orkkis-Xenonin vaihto eteen ja taate tosiaan plug and play, vai pitikö siellä viilailla ja porailla jotain reikiä ?

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by teropa
                          Onko orkkis-Xenonin vaihto eteen ja taate tosiaan plug and play, vai pitikö siellä viilailla ja porailla jotain reikiä ?Tero
                          Etuvalojen vaihto onnistuu suoraan, mutta jotta nuo olisi lailliset pitää asentaa lampun pesimet jos niitä ei autossasi jo ole. Jos taakse vaihtaa alkuperäiset uudemmat valot pitää porailla ja viilata.
                          E39 528iA

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎