Announcement

Collapse
No announcement yet.

tehoa e39 520i bemuun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konax
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 9

    tehoa e39 520i bemuun?

    joo eli haluaisin kysellä, että miten kannattaisi lähteä hakemaan pientä tehonlisäystä emännän kauppakassiin, kohtuu budjetilla.
    myynnissä chevrolet camaro 88. rs6
  • L.H
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 2481
    • Lohja

    #2
    Originally posted by konax
    joo eli haluaisin kysellä, että miten kannattaisi lähteä hakemaan pientä tehonlisäystä emännän kauppakassiin, kohtuu budjetilla.
    Vaihtamalla sen isompi koneiseen malliin. Se nyt vaan on fakta, että ihan pikku rahalla tohonkaan ei mitään tuntuvaa tehonlisäystä saa, eli suodattimet, lastut ym. on pelkkää rahan hukkaa. Jos rahaa on useampi k€ käytössä, niin sitten tietysti asiaa voi miettiä uudestaan. Haku kertoo tietysti taas kerran lisää...
    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

    Comment

    • konax
      Newbiemmer
      • Apr 2006
      • 9

      #3
      koneenvaihto ei tässä tapauksessa kiinnosta, koska oma auto on niin ison projektin alla, että aikaa ei ole. ja mielestäni tekniikkaa ei kannata vaihtaa, paitsi M5:seen. ja pikkurahalla tarkoitin jotain summaa n.0-1000 euron välillä.
      myynnissä chevrolet camaro 88. rs6

      Comment

      • Camo
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1662
        • Lahti

        #4
        Originally posted by konax
        koneenvaihto ei tässä tapauksessa kiinnosta, koska oma auto on niin ison projektin alla, että aikaa ei ole. ja mielestäni tekniikkaa ei kannata vaihtaa, paitsi M5:seen. ja pikkurahalla tarkoitin jotain summaa n.0-1000 euron välillä.
        Miks sarjan M5:een pitäis vaihtaa kone? Tuolla summalla saat...öö, et mitään. Osta lastu ja putkisto, ni et juurikaan hyödy mitään. 2.0 litranen on mopo ja sille ei juuri tolla summalla pysty tekee yhtään mitään. Huom. myös itse kärsin samasta mopo-syndroomasta. Osta sillä tonnilla mieluummin vaikka bensaa...
        Current:
        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


        Previous:
        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

        Comment

        • konax
          Newbiemmer
          • Apr 2006
          • 9

          #5
          Originally posted by Camo
          Miks sarjan M5:een pitäis vaihtaa kone? Tuolla summalla saat...öö, et mitään. Osta lastu ja putkisto, ni et juurikaan hyödy mitään. 2.0 litranen on mopo ja myös itse kärsin samasta syndroomasta. Osta sillä tonnilla mieluummin vaikka bensaa...
          EI. tarkoitin, että jos alan koneenvaihtoa suorittamaan, niin se tekniikka joka nokalle laitetaan on M5:sen, eikä muun. ja autohan on emännän käytössä, joten tarkoitin tehonlisäyksellä n.20-50hv luokkaa
          myynnissä chevrolet camaro 88. rs6

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Originally posted by konax
            EI. tarkoitin, että jos alan koneenvaihtoa suorittamaan, niin se tekniikka joka nokalle laitetaan on M5:sen, eikä muun. ja autohan on emännän käytössä, joten tarkoitin tehonlisäyksellä n.20-50hv luokkaa
            Valitettava tosi asia on, että tuota 20hv:tä et saa siihen lisättyä tuolla rahalla. 50hv:tä et saa tuohon millään rahalla, tai no, jos siihen turbon laittaa ja etc... eipä oikein kannata. Myy pois ja osta 523 tilalle.

            Comment

            • Camo
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1662
              • Lahti

              #7
              Originally posted by konax
              EI. tarkoitin, että jos alan koneenvaihtoa suorittamaan, niin se tekniikka joka nokalle laitetaan on M5:sen, eikä muun. ja autohan on emännän käytössä, joten tarkoitin tehonlisäyksellä n.20-50hv luokkaa
              Lastulla voit ehkä saada vääntöä alemmille kierroksille. Teholisä on EHKÄ pari vaivaista kaakkia. Millä koneella tuo edes on? 2.2 vai 2.0? En tiedä miten meneekö samalla tavalle kuin e36:ssa, mutta vaihtamalla 2.5:n imusarja, vaihtamalla nokat ja säädättämällä lastun penkissä osaavalla ammattilaisella voi varmaan saada sen 25hp. Nokkien hinta on sitten vähän enempi kuin toi sun budjetti, ainakin kun ite kyselin Saksasta Kellenerssiltä nokkia omaani, hinta oli 980€/pari...
              Current:
              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


              Previous:
              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

              Comment

              • aaronp
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 908
                • Pirkanmaa

                #8
                Joo näinhän se on et tehon lisääminen siihen pikkubudjetilla on mahdotonta, hitusen voit saada ajomukavuutta lisää jos viet sen penkkiin missä siihen tehään paras mahd. ohjelma boksiin ja putkiston vaihto nyt tuo lähinnä mielikuvaa paremmin kulkevasta autosta. Suodatinvaihdot voit hylätä suoralta kädeltä. Vaparit on siinä mielessä rasittavia et jos HYVÄ SÄKÄ käy niin ensimmäiset +10 hp maksaa vaan sen 100€ kappale, sen jälkeen tulevien hevosien hinta nousee huomattavasti kappaleelta. Jos haluat sen 20-50 hp niin tossa ( http://www.turbo-kits.com/325_turbo_kits.html ) on siihen ratkasu, se että onko siinä enää yhtään mitään järkeä on oma asiasi ja budjettis saat vähintään viisinkertaistaa & kilpiin saanti tulee oleen kallista, joten ei muuta kuin auto vaihtoon, ja isompi tilalle! Henkilökohtaisesti panostaisin sen tonnin vanteisiin ja vaikkapa madallukseen ja johkin hillittyyn pikkutilpehööriin ( valot,sisusta ym.)
                Last edited by aaronp; 15-04-2006, 14:12.

                Comment

                • konax
                  Newbiemmer
                  • Apr 2006
                  • 9

                  #9
                  Originally posted by Camo
                  Lastulla voit ehkä saada vääntöä alemmille kierroksille. Teholisä on EHKÄ pari vaivaista kaakkia. Millä koneella tuo edes on? 2.2 vai 2.0? En tiedä miten meneekö samalla tavalle kuin e36:ssa, mutta vaihtamalla 2.5:n imusarja, vaihtamalla nokat ja säädättämällä lastun penkissä osaavalla ammattilaisella voi varmaan saada sen 25hp. Nokkien hinta on sitten vähän enempi kuin toi sun budjetti, ainakin kun ite kyselin Saksasta Kellenerssiltä nokkia omaani, hinta oli 980€/pari...
                  no hyvä tietää et bemuista ei tehoja oteta halvalla. ja kysehän oli emännän autosta, itse pääsen riittävän kovaa omalla.
                  myynnissä chevrolet camaro 88. rs6

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Mistään automerkistä tai -mallista ei oteta lisätehoa halvalla. Takaisin koulunpenkille.

                    Comment

                    • konax
                      Newbiemmer
                      • Apr 2006
                      • 9

                      #11
                      Originally posted by Lanttu
                      Mistään automerkistä tai -mallista ei oteta lisätehoa halvalla. Takaisin koulunpenkille.
                      ei oteta vai. avaappa kirja ja mieti uudelleen. omasta nimeltämainitsemattomasta jenkistä otettu 200 lisä hevosta vielä kohtuu budjetilla, et sillain
                      myynnissä chevrolet camaro 88. rs6

                      Comment

                      • juster
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 624

                        #12
                        Itsekin jenkkejä harrasteena tiedän että matalaviritteisistä moottoreista saa halpaa lisätehoa. Jenkkien viriputkat ovat osaa täynnä. Mutta kun vapaasti hengittävän auton ominaisteho on lähtö kohdaltaan 75 hevosta per litra, ei halpoja hevosia ole.

                        Aivan sivusta olen tehnyt huomion, että vinoilu omasta mielestä tyhmään kysymykseen on nykyään suotavaa. Esim. aikaisemmin esillä ollut saako E39 pakoputken ääntä muuttaa äänekkäämpään suuntaan. Antaa ihmisten kysellä, jos ei ole rakentavaa sanottavaa ei tarvitse kommentoida, Ellei välttämättä tahdo ärsyttää…

                        Comment

                        • Nilakulma
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 49
                          • Jääli/Oulu

                          #13
                          Originally posted by Bmw Master
                          Valitettava tosi asia on, että tuota 20hv:tä et saa siihen lisättyä tuolla rahalla.
                          http://powerflash.fi/chiptuning/auto...bmw-e.html#5er

                          Comment

                          • aaronp
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2005
                            • 908
                            • Pirkanmaa

                            #14

                            Joopa joo... On se vaan niin surullista et vielä tänäkin päivänä jotkut uskoo et vapariin saa 20hp pelkällä lastulla Sitten hommataan siihen 325i bemuun lastu ebaysta ja motonetin takapönttö taakse ja ei muuta kun auto myyntiin ja ilmotukseen tehoiksi +220hp. Onhan se kyllä tullut jo monesti todistettua et 325/328 bemuissa on selkeitä tehoeroja ja ne on aika yksilöllisiä vehkeitä mut ei saatana, ei semmoseenkaa saa mitään 20 hepoo pelkällä lastulla. Sitten kun pellin alta löytyy se puhallin niin asiat muuttuu täysin, sen nyt varmaan jokainen tajuaakin. Jokainen voi päissänsä miettiä ostaako jonkun 600eken lastun vai viekö auton AMMATTILAISELLE penkkiin säädettäväksi/uus softa, autot on kuitenkin sen verran yksilöllisiä vehkeitä et penkissä ne parhaat tulokset saadaan ehdottomasti.

                            Huh Huh kun tuli vuodatettua..

                            Comment

                            • L.H
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2003
                              • 2481
                              • Lohja

                              #15
                              Originally posted by konax
                              koneenvaihto ei tässä tapauksessa kiinnosta, koska oma auto on niin ison projektin alla, että aikaa ei ole. ja mielestäni tekniikkaa ei kannata vaihtaa, paitsi M5:seen. ja pikkurahalla tarkoitin jotain summaa n.0-1000 euron välillä.
                              Originally posted by L.H
                              Vaihtamalla sen isompi koneiseen malliin.
                              Ylläolevassa lauseessa se=auto. Ja kuten jo tossa kirjotin ja muutamat muutkin myöhemmin, tolla 0-1000€ budjetilla on ihan turha haaveilla mitään tuntuvaa tehonlisäystä.
                              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎