Löysin vihdoin piiitkän etsinnän jälkeen melko kelvollisen auton mutta tuo sana "melko" johtuu kahdesta varustepuutteesta: Tuplalasit ja aktiivipenkit. Tuplalaseja tuskin kannattaa yrittää ympätä E39:siin jälkeenpäin (vai kuinka?) mutta miten aktiivipenkki on toteutettu? Onko hierovaa osaa mahdollista lisätä comfort-penkkiin jälkikäteen?
Aktivsitze jälkeenpäin.
Collapse
X
-
Toki tuplalasitkin saa asennettua mutta hankala ja kallis juttuhan se on. Ainakin ikkunan kehyslistoissa/tiivisteissä on eroja eli tulee paljon purkamista.
Aktiivipenkkiin näyttäisi löytyvän BMW:ltä jälkiasennussarja nro: 01 10 4 444 444. Mutta tuo on hiukan epämääräinen paketti sillä kaikki tiedot puuttuu.
Muistelen kyllä nähneeni tuon asennusohjeet joten kai tuo sarja on olemassa. Aktiivi-istuinhan on vain kaksi nestetyynyä penkin penmusteen alla, niille moottori ja erilainen keskikonsolin kytkinboksi. Mutta pitiköhän tuo koodata...
-
E38 malleissa ainakin taisi olla erilaiset nostimet tuplalaseille eli ne menisi myös vaihtoon!All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Ei. Turvalasit/pansaarilasit ovat erikseen. Tuplalasit eristävät lämpöä ja ääntä vakioita tehokkaammin. Myös huurtuminen on kuulopuheiden mukaan pienempää.Originally posted by e36Miten noi tuplalasit eroo tavallisista?
Ilmeisesti paksummat...?
Kestääkö ne jotain kranaatin sirpaleita?
Lasien vaihto jälkeenpäin vaikuttaa liian isolta työltä mutta jos auto on viimeisen päälle virheetön niin saatan sen ottaa tuosta puutteesta huolimatta. Aktiivipenkin tosin haluan ehdottomasti lisätä valikoimaan.---
Comment
-
Lasit todellakin ovat hiljaisemmat. Huurtuminen ei ole pienempää kuin vakioilla, huurtumista EI ole lainkaanOriginally posted by -TapiEi. Tuplalasit eristävät lämpöä ja ääntä vakioita tehokkaammin. Myös huurtuminen on kuulopuheiden mukaan pienempää.
Lasien vaihto jälkeenpäin vaikuttaa liian isolta työltä mutta jos auto on viimeisen päälle virheetön niin saatan sen ottaa tuosta puutteesta huolimatta. Aktiivipenkin tosin haluan ehdottomasti lisätä valikoimaan.
Tokihan lasit voi laittaa jälkeenpäin:
Itsellä säröytyi sivulasi Laakkosella, uusi olisi maksanut 283 eur (onneksi ei mennyt minun piikkiin).
Sitten vaan uudet tiivisteet jne. Eli ehkä 500/ovi riittää. Eihän se tee kuin 2000 euroa yhteensä...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Jotenkin voisi kuvitella penkin superlonissa olevan valussa tehdyt tilavaraukset geelipusseille ja reitit johdotuksille ymv. Oletko harkinnut sporttipenkkejä, joissa kunnon reisituki+ehkä aktiivihieronta? Itseäni kiinnostaisi myös vastaava modi tavallisten comfort- istuimien tilalle.
OT:Joko olet paljastanut tämän uuden löydön strategiset kevätmitatOriginally posted by -TapiNo hö, eikun hyvä
Lasit jos löytää joskus tiivisteineen kolariautosta niin tästähän saisin vihdoinkin auton jota jaksan katsella pidempään kuin puoli vuotta..
? Tai edes mitä ja mistä?
Last edited by Luxi; 20-04-2006, 19:03.Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc
Comment
-
Sporttipenkkejä ei saa E39:siin aktiivihieronnalla, ristiseläntuensäädöllä ja kaartuvalla selkänojalla. Se on se ongelma. E60:seen sellaiset saa ja ilmeisesti myös E38:siin. Olen silloin tällöin vilkaissut Ebaysta mutta en ole nähnyt vielä yhtään myytävänä. Niiden fyysinen sopiminenkin E39:siin saattaa olla ongelma.Originally posted by LuxiJotenkin voisi kuvitella penkin superlonissa olevan valussa tehdyt tilavaraukset geelipusseille ja reitit johdotuksille ymv. Oletko harkinnut sporttipenkkejä, joissa kunnon reisituki+ehkä aktiivihieronta? Itseäni kiinnostaisi myös vastaava modi tavallisten comfort- istuimien tilalle.
Seuraavanlaisilla kriteereillä olen autoa etsinyt jo melkein vuoden verran (tämänkertaisen yksilön pidän vielä salaisuutena, kun eihän sitä koskaan tiedä mikä menee mönkään). Olen tehnyt kaksi turhaa reissua Saksaan kun tavara ei ollut ihan niin moitteeton kuin annettiin ymmärtää. Ensimmäisen reissun tosin yhdistin harrasteeseen kun ostin eteläsaksasta vaihdelaatikon harrasteautoon ja 3bg Passatin, jolla sain tuotua sen kotiin.. Liitän kaksi eniten kiinnostaneen yksilön kuvaa tähän loppuun, toinen niistä on vieläkin Heilbronnissa myynnissä (tutkin auton ja sen kunto oli kaikkea muuta kuin moitteeton).Originally posted by LuxiOT:Joko olet paljastanut tämän uuden löydön strategiset kevätmitat
? Tai edes mitä ja mistä?
-BMW 530d
-touring (kombi)
-< 100 tkm
- 2001-2003
-Serviceheft, + service papers from BMW
-Unfallfrei
-Nichtraucher
-Metallic (messing metallic, schwartz, lemans blau.. nicht silber)
-Max 26 000 €
-M-sport aerodynamikpaket
-klimaautomatik
-Comfortsitze, Aktivsitze, memory, sitzheizung
-CD wechsler
-Servotronic
-Sportl. fahrwerk
-Leder (beige, zimt) nicht schwartz oder grau.
-DVD-navi professional)
-Multifunktionslenkrad sport, leder
-Xenon
-Professional- oder hifi-stereo, DSP
-Automatische hecklappen betaetigun
-Doppelverglasung
-SprachsteuerungLast edited by -Tapi; 07-07-2006, 13:48.---
Comment
-
Ihailtava asenne.Originally posted by -TapiSeuraavanlaisilla kriteereillä olen autoa etsinyt jo melkein vuoden verran (tämänkertaisen yksilön pidän vielä salaisuutena, kun eihän sitä koskaan tiedä mikä menee mönkään).
Nämä kai ne suurimmat "ongelmat" on, jos merkkiliikkeen hausta rastii (yleisempien kriteerien lisäksi) nuo komfort-penkit niin jää tasan 1 auto, eikä siinäkään ole tuplalaseja. Tuplalaseja ei voi edes valita hakukriteeriksi.Originally posted by -Tapi-Comfortsitze, Aktivsitze, memory, sitzheizung
-Doppelverglasung
-Sprachsteuerung
Jos taas tiputtaa komfort-penkit pois niin saa jopa 5 autoa. Niistä kahdessa on tuplalasit, mutta toisella niistäkin on vähän yli 100tkm ajettu ja toinen taas maksaa melkein 37 000€.Last edited by Petri.Kekkonen; 21-04-2006, 08:04.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment