Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aktivsitze jälkeenpäin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    Aktivsitze jälkeenpäin.

    Löysin vihdoin piiitkän etsinnän jälkeen melko kelvollisen auton mutta tuo sana "melko" johtuu kahdesta varustepuutteesta: Tuplalasit ja aktiivipenkit. Tuplalaseja tuskin kannattaa yrittää ympätä E39:siin jälkeenpäin (vai kuinka?) mutta miten aktiivipenkki on toteutettu? Onko hierovaa osaa mahdollista lisätä comfort-penkkiin jälkikäteen?
    ---
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Toki tuplalasitkin saa asennettua mutta hankala ja kallis juttuhan se on. Ainakin ikkunan kehyslistoissa/tiivisteissä on eroja eli tulee paljon purkamista.

    Aktiivipenkkiin näyttäisi löytyvän BMW:ltä jälkiasennussarja nro: 01 10 4 444 444. Mutta tuo on hiukan epämääräinen paketti sillä kaikki tiedot puuttuu.
    Muistelen kyllä nähneeni tuon asennusohjeet joten kai tuo sarja on olemassa. Aktiivi-istuinhan on vain kaksi nestetyynyä penkin penmusteen alla, niille moottori ja erilainen keskikonsolin kytkinboksi. Mutta pitiköhän tuo koodata...
    E39 528iA

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      E38 malleissa ainakin taisi olla erilaiset nostimet tuplalaseille eli ne menisi myös vaihtoon!
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • e36
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 241
        • TKU

        #4
        Miten noi tuplalasit eroo tavallisista?
        Ilmeisesti paksummat...?
        Kestääkö ne jotain kranaatin sirpaleita?

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Originally posted by e36
          Miten noi tuplalasit eroo tavallisista?
          Ilmeisesti paksummat...?
          Kestääkö ne jotain kranaatin sirpaleita?
          Ei. Turvalasit/pansaarilasit ovat erikseen. Tuplalasit eristävät lämpöä ja ääntä vakioita tehokkaammin. Myös huurtuminen on kuulopuheiden mukaan pienempää.

          Lasien vaihto jälkeenpäin vaikuttaa liian isolta työltä mutta jos auto on viimeisen päälle virheetön niin saatan sen ottaa tuosta puutteesta huolimatta. Aktiivipenkin tosin haluan ehdottomasti lisätä valikoimaan.
          ---

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by -Tapi
            Ei. Tuplalasit eristävät lämpöä ja ääntä vakioita tehokkaammin. Myös huurtuminen on kuulopuheiden mukaan pienempää.

            Lasien vaihto jälkeenpäin vaikuttaa liian isolta työltä mutta jos auto on viimeisen päälle virheetön niin saatan sen ottaa tuosta puutteesta huolimatta. Aktiivipenkin tosin haluan ehdottomasti lisätä valikoimaan.
            Lasit todellakin ovat hiljaisemmat. Huurtuminen ei ole pienempää kuin vakioilla, huurtumista EI ole lainkaan

            Tokihan lasit voi laittaa jälkeenpäin:
            Itsellä säröytyi sivulasi Laakkosella, uusi olisi maksanut 283 eur (onneksi ei mennyt minun piikkiin).
            Sitten vaan uudet tiivisteet jne. Eli ehkä 500/ovi riittää. Eihän se tee kuin 2000 euroa yhteensä...
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by jaki
              Sitten vaan uudet tiivisteet jne. Eli ehkä 500/ovi riittää. Eihän se tee kuin 2000 euroa yhteensä...
              Takaovissa tulee lisää ongelmia koska ne pienetkin lasit luultavasti pitää vaihtaa ja nehän taisi olla liimattu.
              E39 528iA

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #8
                Mikäs sen säröytti? Kivi?

                Tuon lasin hinnan lisäksi taitaa tulla vielä muutakin kuin tiivisteitä, luulisin että nostomekanismi täytyy todellakin poiketa normaalista.
                ---

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by -Tapi
                  luulisin että nostomekanismi täytyy todellakin poiketa normaalista.
                  Ei taida poiketa, ETK:sta löytyy vain yksi mekanismi.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #10
                    No hö, eikun hyvä Lasit jos löytää joskus tiivisteineen kolariautosta niin tästähän saisin vihdoinkin auton jota jaksan katsella pidempään kuin puoli vuotta..
                    ---

                    Comment

                    • Luxi
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 82
                      • Tuusula

                      #11
                      Jotenkin voisi kuvitella penkin superlonissa olevan valussa tehdyt tilavaraukset geelipusseille ja reitit johdotuksille ymv. Oletko harkinnut sporttipenkkejä, joissa kunnon reisituki+ehkä aktiivihieronta? Itseäni kiinnostaisi myös vastaava modi tavallisten comfort- istuimien tilalle.

                      Originally posted by -Tapi
                      No hö, eikun hyvä Lasit jos löytää joskus tiivisteineen kolariautosta niin tästähän saisin vihdoinkin auton jota jaksan katsella pidempään kuin puoli vuotta..
                      OT:Joko olet paljastanut tämän uuden löydön strategiset kevätmitat ? Tai edes mitä ja mistä?
                      Last edited by Luxi; 20-04-2006, 19:03.
                      Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
                      G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4320
                        • Turku

                        #12
                        Eikös noissa tuplalaseissa ole kahden lasin välissä jonkinlainen kaasulla(?) täytetty tila, joka eristää ääntä ja lämpöä?

                        Comment

                        • superb
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2827

                          #13
                          Originally posted by jani73
                          Eikös noissa tuplalaseissa ole kahden lasin välissä jonkinlainen kaasulla(?) täytetty tila, joka eristää ääntä ja lämpöä?
                          W140 ässämersussa ei tainnut olla lasien välissä mitään, eli tyhjiö?

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #14
                            Originally posted by Luxi
                            Jotenkin voisi kuvitella penkin superlonissa olevan valussa tehdyt tilavaraukset geelipusseille ja reitit johdotuksille ymv. Oletko harkinnut sporttipenkkejä, joissa kunnon reisituki+ehkä aktiivihieronta? Itseäni kiinnostaisi myös vastaava modi tavallisten comfort- istuimien tilalle.
                            Sporttipenkkejä ei saa E39:siin aktiivihieronnalla, ristiseläntuensäädöllä ja kaartuvalla selkänojalla. Se on se ongelma. E60:seen sellaiset saa ja ilmeisesti myös E38:siin. Olen silloin tällöin vilkaissut Ebaysta mutta en ole nähnyt vielä yhtään myytävänä. Niiden fyysinen sopiminenkin E39:siin saattaa olla ongelma.

                            Originally posted by Luxi
                            OT:Joko olet paljastanut tämän uuden löydön strategiset kevätmitat ? Tai edes mitä ja mistä?
                            Seuraavanlaisilla kriteereillä olen autoa etsinyt jo melkein vuoden verran (tämänkertaisen yksilön pidän vielä salaisuutena, kun eihän sitä koskaan tiedä mikä menee mönkään). Olen tehnyt kaksi turhaa reissua Saksaan kun tavara ei ollut ihan niin moitteeton kuin annettiin ymmärtää. Ensimmäisen reissun tosin yhdistin harrasteeseen kun ostin eteläsaksasta vaihdelaatikon harrasteautoon ja 3bg Passatin, jolla sain tuotua sen kotiin.. Liitän kaksi eniten kiinnostaneen yksilön kuvaa tähän loppuun, toinen niistä on vieläkin Heilbronnissa myynnissä (tutkin auton ja sen kunto oli kaikkea muuta kuin moitteeton).

                            -BMW 530d
                            -touring (kombi)
                            -< 100 tkm
                            - 2001-2003
                            -Serviceheft, + service papers from BMW
                            -Unfallfrei
                            -Nichtraucher
                            -Metallic (messing metallic, schwartz, lemans blau.. nicht silber)
                            -Max 26 000 €

                            -M-sport aerodynamikpaket
                            -klimaautomatik
                            -Comfortsitze, Aktivsitze, memory, sitzheizung
                            -CD wechsler
                            -Servotronic
                            -Sportl. fahrwerk
                            -Leder (beige, zimt) nicht schwartz oder grau.
                            -DVD-navi professional)
                            -Multifunktionslenkrad sport, leder
                            -Xenon
                            -Professional- oder hifi-stereo, DSP
                            -Automatische hecklappen betaetigun
                            -Doppelverglasung
                            -Sprachsteuerung
                            Last edited by -Tapi; 07-07-2006, 13:48.
                            ---

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7397
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by -Tapi
                              Seuraavanlaisilla kriteereill&#228; olen autoa etsinyt jo melkein vuoden verran (t&#228;m&#228;nkertaisen yksil&#246;n pid&#228;n viel&#228; salaisuutena, kun eih&#228;n sit&#228; koskaan tied&#228; mik&#228; menee m&#246;nk&#228;&#228;n).
                              Ihailtava asenne.

                              Originally posted by -Tapi
                              -Comfortsitze, Aktivsitze, memory, sitzheizung
                              -Doppelverglasung
                              -Sprachsteuerung
                              N&#228;m&#228; kai ne suurimmat "ongelmat" on, jos merkkiliikkeen hausta rastii (yleisempien kriteerien lis&#228;ksi) nuo komfort-penkit niin j&#228;&#228; tasan 1 auto, eik&#228; siin&#228;k&#228;&#228;n ole tuplalaseja. Tuplalaseja ei voi edes valita hakukriteeriksi.

                              Jos taas tiputtaa komfort-penkit pois niin saa jopa 5 autoa. Niist&#228; kahdessa on tuplalasit, mutta toisella niist&#228;kin on v&#228;h&#228;n yli 100tkm ajettu ja toinen taas maksaa melkein 37 000€.
                              Last edited by Petri.Kekkonen; 21-04-2006, 08:04.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎