Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Check Brake Linings

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dama
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 77
    • Helsinki

    E39 Check Brake Linings

    Saamari mikä neuvoksi .... CHECK BRAKE LININGS palaa taulussa E39...
    Vaihdettu levyt ja palat ympäri. Otin tunnistin johdot pois ja yhdistin johdot ja silti palaa... Mitä seuraavaks.... Kiitos palautteesta T dama
    dama
    ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Jospa vaan vaihtaisit kiltisti ne anturit, ei maksa montaa euroa motonetissä.

    Jos laitat päät yhteen niin silloin varmasti palaa valot..
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • sand
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 155
      • palokka

      #3
      Originally posted by Rahu
      Jos laitat päät yhteen niin silloin varmasti palaa valot..
      Onko noin?
      Anturi nimittäin yhdistää johdot, ja kun palat kuluvat riittävästi, johto katkeaa anturista. Näin ainakin vanhemmissa penareissa.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Voi se olla noinkin, en muista miten päin se oli mutta jossain malleissa sen joutuu testerillä nollaamaan joka tapauksessa.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • dama
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 77
          • Helsinki

          #5
          Jep ! Huomenna meinasin hakea anturit ja kokeilla että tokeneeko niitten vaihdolla.

          T dave
          dama
          ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by dama
            Jep ! Huomenna meinasin hakea anturit ja kokeilla että tokeneeko niitten vaihdolla.

            T dave
            Ilmoittelehan jos ei tokene..
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by dama
              Saamari mikä neuvoksi .... CHECK BRAKE LININGS palaa taulussa E39...
              Vaihdettu levyt ja palat ympäri. Otin tunnistin johdot pois ja yhdistin johdot ja silti palaa... Mitä seuraavaks.... Kiitos palautteesta T dama
              Haynesin korjauskirja sanoo vapaasti suomennettuna seuraavasti:

              "Jarrupalojen vaihdon jälkeen laita avain virtalukkoon, käännä asentoon I ja anna olla näin vähintään 30 s. käynnistämättä autoa. Tämä toimenpide kuittaa jarrupalojen kuluneisuuden ilmoituksen ECM:stä ja sammuttaa vastaavan merkkivalon"

              Kokeile tuota.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • dama
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 77
                • Helsinki

                #8
                No niin Yes pelittää ok ! Uudet tunnistimet alla ja 1 asenossa nollaus ja jees toimii... Kiitos kaikille avusta...

                T dama
                Last edited by dama; 13-05-2006, 18:45.
                dama
                ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #9
                  Se on vissiin ihan sama, että onko virta-avain 1 vai 2 asennossa. Jos kaikki on kunnossa, niin varoitusvalo sammuu pienen ajan kuluttua itsekseen.


                  Comment

                  • Masinol
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 988
                    • "Turku"

                    #10
                    Originally posted by sand
                    Onko noin?
                    Anturi nimittäin yhdistää johdot, ja kun palat kuluvat riittävästi, johto katkeaa anturista. Näin ainakin vanhemmissa penareissa.
                    Eikös se nyt ole juuri toisinpäin. Eli kun se piuha kuluu poikki tai ottaa maihin (jarrulevyyn). Niin silloin valo syttyy.
                    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                    Comment

                    • Piplis
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 292
                      • Kerava

                      #11
                      eihän tuon varoitusvalon ja "check brake linings" -varoitustekstin näkyminen ole hylkäysperuste katsastuksessa, jos jarrut muuten toimivat moitteettomasti?

                      Maanantaina ajattelin käydä katsastamassa auton, eikä millään kerkeäisi ennen sitä tekemään paloille tai antureille mitään.
                      *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                      Comment

                      • Leba
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2101
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Piplis View Post
                        eihän tuon varoitusvalon ja "check brake linings" -varoitustekstin näkyminen ole hylkäysperuste katsastuksessa, jos jarrut muuten toimivat moitteettomasti?

                        Maanantaina ajattelin käydä katsastamassa auton, eikä millään kerkeäisi ennen sitä tekemään paloille tai antureille mitään.
                        Jos ne sun jarrut on "moitteettomat" niin ei tuolla varoitustekstillä ole mitään merkitystä. Jos jotain kysyy, niin sanot vaikka, et ajotietokone paskana, herjailee jotain omiaan tjsp.
                        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          #13
                          Originally posted by Leba View Post
                          Jos ne sun jarrut on "moitteettomat" niin ei tuolla varoitustekstillä ole mitään merkitystä. Jos jotain kysyy, niin sanot vaikka, et ajotietokone paskana, herjailee jotain omiaan tjsp.
                          Niin tai sanoo että vaihdon yhteydessä olisi kuulemma pitänyt vaihtaa nuo anturitkin joista et tiennyt kun ei paketin mukana tullut.

                          Ja mitä topicciin tulee niin jos ei halua antureita vaihtaa, niin nuo katkenneet johdot kunnolla yhdistämällä, sammuu se valo sisällä jonkun ajan kuluttua.
                          Eli siis kun johdot maadottuu ja menee poikki niin se sytyttää valon.
                          Itsellä meni n. 2-5min. Siis -98:ssa ja pienellä ajotietokoneella menee noin.

                          Mulla muuten 1 tuollanen varoitusjohto ylimääräsenä jos joku tarvitsee
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • eee39
                            Newbiemmer
                            • Oct 2010
                            • 8
                            • Kpää

                            #14
                            Terve.
                            Tätä takutaan nyt täälä!. Onkos nämä anturin johot joka pyörässä kun en löytänyt kun apumiehen puolelta takaa piuhan joka oli irti surrasin ne yhteen ei vaikusta kuskinpuolella vastaavasti oli edessä jo edellinen omistaja laittanut apikolla piuhat yhteen.
                            Kesällä edellinen omistaja laitttanut kaikki jarrut uutta.mulla pelaili reilun viikon ja johan rupes tauluun ilmesyyn valoja prkl!

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Ei niitä kuulu ollakkaan kuin nuo kaksi anturia. Ei siis joka nurkassa.
                              Kannattaa varmaan mukisematta hakee uudet anturit. Olikohan KL-varaosassa jyväskylässä 12.50€, eli varmaan paljon halvempi jossain muualla.
                              E61 535d -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎