Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Check Brake Linings

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eee39
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 8
    • Kpää

    #16
    täytyy joo hakea uudet niin ei tarvitse leikkiä.

    Comment

    • makethecake
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 189
      • Helsinki

      #17
      piuha poikki merkkivalo palaa.
      E28 The one and the only

      Comment

      • heassi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 283
        • Stadi

        #18
        Lauantaina moottoritiellä "check brake linings". Takatunnistimen johto oli poikki ja palatkin aika ohuet. Vaihdoin palat ja tunnistimen, virheilmoitus nollautui automaattisesti virrat päällä. Tein koeajon, kaikki toimii. Sama virheilmoitus välähti pari kertaa, syttyi hetkeksi ja sammui sitten. Pesin auton ja lähdin ajamaan. 3 km päässä syttyi jälleen. Ajoin kotiin, sammutin auton, virrat päälle ja nollautui taas. Tänään aamulla lähdin ajamaan niin 200 metriä ja syttyi. Nollasin taas ja sammui. Syttyi taas kun lähdin ajamaan. Eli virheilmoituksen pystyy nollaamaan, mutta syttyy aina uudestaan. Jarrunestettä riittävästi. 530d vm. 2000.

        Mistähän tämä mahtaaa kieliä?
        Heassi

        F11 530xdA
        G31 520dA

        ent:
        E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by heassi View Post
          Lauantaina moottoritiellä "check brake linings". Takatunnistimen johto oli poikki ja palatkin aika ohuet. Vaihdoin palat ja tunnistimen, virheilmoitus nollautui automaattisesti virrat päällä. Tein koeajon, kaikki toimii. Sama virheilmoitus välähti pari kertaa, syttyi hetkeksi ja sammui sitten. Pesin auton ja lähdin ajamaan. 3 km päässä syttyi jälleen. Ajoin kotiin, sammutin auton, virrat päälle ja nollautui taas. Tänään aamulla lähdin ajamaan niin 200 metriä ja syttyi. Nollasin taas ja sammui. Syttyi taas kun lähdin ajamaan. Eli virheilmoituksen pystyy nollaamaan, mutta syttyy aina uudestaan. Jarrunestettä riittävästi. 530d vm. 2000.

          Mistähän tämä mahtaaa kieliä?
          Olisiko huono kontakti tunnistimessa.

          Comment

          • heassi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 283
            • Stadi

            #20
            Miten se tunnistin toimii? Tuleeko sen koskea jarrulevyyn vai olla irti siitä? Aiheuttaako jarrulevyn kuluminen vikakoodin myös?

            Mielestäni se napsahti paikalleen jarrupalaan eikä sille oikein voi tehdä mitään. Myös toinen pää asettui kohdalleen helposti.
            Heassi

            F11 530xdA
            G31 520dA

            ent:
            E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9141
              • Oulu

              #21
              Originally posted by heassi View Post
              Miten se tunnistin toimii? Tuleeko sen koskea jarrulevyyn vai olla irti siitä? Aiheuttaako jarrulevyn kuluminen vikakoodin myös?

              Mielestäni se napsahti paikalleen jarrupalaan eikä sille oikein voi tehdä mitään. Myös toinen pää asettui kohdalleen helposti.
              Tunnistimessa levyä kohti olevassa pinnassa on pieni uloke, jonka sisällä kulkee ohut johdin. Kun uloke kuluu levyä vasten, johdin menee poikki ja katkaisee virtapiirin.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #22
                Originally posted by heassi View Post
                Miten se tunnistin toimii? Tuleeko sen koskea jarrulevyyn vai olla irti siitä? Aiheuttaako jarrulevyn kuluminen vikakoodin myös?

                Mielestäni se napsahti paikalleen jarrupalaan eikä sille oikein voi tehdä mitään. Myös toinen pää asettui kohdalleen helposti.
                Et vissiin ymmärtänyt muurahaisen kommenttia huonosta kontaktista? Tarkoitti liitintä , ei tunnistimen ja jarrupalan.
                Eli liitin irti ja puhdistus. Jos se liitin pätkii niin varoitus vilkkuu miten sattuu ajotietokoneessa.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • heassi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 283
                  • Stadi

                  #23
                  Selvisikin, että edestä sisempi jarrupala on ihan loppu ja ulompi lähes kulumaton. Tunnistin irti ja murtunut. Eli vaihdetaanpa sinnekin palat ja tunnistin niin pitäisi korjaantua. Ihmetyttää vaan, että molemmat tunnistimet on samaan aikaan irti ja rikki. Ei kuulosta kovin todennäköiseltä...

                  Taakse tehty puhdistus. Vaikuttaisi olevan kunnossa.

                  To be continued.
                  Heassi

                  F11 530xdA
                  G31 520dA

                  ent:
                  E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                  Comment

                  • heassi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 283
                    • Stadi

                    #24
                    Etupalat ja tunnistin vaihdettu. Siellä se vika oli.

                    Kummallista kuitenkin, että 3/4 etupaloista oli kulunut ehkä 10-20% ja yksi (apukuskin puoleinen sisempi) 70-80%. Tunnistimen muovinen jarrupalaan tuleva kiinnike oli murtunut eikä pysynyt enää kiinni.

                    Nyt kaikki kunnossa.
                    Heassi

                    F11 530xdA
                    G31 520dA

                    ent:
                    E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #25
                      Originally posted by heassi View Post
                      Etupalat ja tunnistin vaihdettu. Siellä se vika oli.

                      Kummallista kuitenkin, että 3/4 etupaloista oli kulunut ehkä 10-20% ja yksi (apukuskin puoleinen sisempi) 70-80%. Tunnistimen muovinen jarrupalaan tuleva kiinnike oli murtunut eikä pysynyt enää kiinni.

                      Nyt kaikki kunnossa.
                      Ei ole kunnossa josset herkistänyt jarruja. Sulla satulan liut jumittaa jos vain sisempi pala on kulunut. Korjaa kuntoon niin vältyt muilta murheilta.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Jimmylim
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 1
                        • Helsinki

                        #26
                        Itse taistelin tuon vian kanssa, mutta lopulta löytyi. Vika oli jarrunestesäiliön tunnistimessa(löytyy kuskin puolelta, raitisilmasuodattimen alta).----------->


                        Vaan eipä ollutkaan....kuittaamisen jälkeen kesti jonkin aikaa ja vika palautui....välillä häviää itsestään mutta palaa takaisin.
                        kai se vaan pitää sitte vaihtaa nuo tunnistimet
                        Last edited by Jimmylim; 11-04-2018, 20:53.

                        Comment

                        • Rok
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2014
                          • 38
                          • Uusimaa

                          #27
                          Lainataan tätä ketjua.

                          Eli check brake linings ilmotus tulee tauluun vähän väliä. Välillä pääsee 1tkm ilman ilmotusta, auto parkkiin ja seuraavan kerran kun käynnistää ilmotus taulussa. Saattaa häipyä myös kesken ajon.

                          Eikö ilmotus johdu VAIN jarrupalan kulumisanturista. Saako inpalla tarkemmin tietoa kumpi anturi kyseessä? Etuakselilla tehty remppaa ja kulumistunnistin irroitettu kokonaan niin on mahdollista että johdot kärsineet. Ei ainakaan auttanut uusi tunnistin, myös johdot koitettu vetää yhteen.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by Rok View Post
                            Lainataan tätä ketjua.

                            Eli check brake linings ilmotus tulee tauluun vähän väliä. Välillä pääsee 1tkm ilman ilmotusta, auto parkkiin ja seuraavan kerran kun käynnistää ilmotus taulussa. Saattaa häipyä myös kesken ajon.

                            Eikö ilmotus johdu VAIN jarrupalan kulumisanturista. Saako inpalla tarkemmin tietoa kumpi anturi kyseessä? Etuakselilla tehty remppaa ja kulumistunnistin irroitettu kokonaan niin on mahdollista että johdot kärsineet. Ei ainakaan auttanut uusi tunnistin, myös johdot koitettu vetää yhteen.
                            Kyllä pelkistä paloista varoittelee. Johdoissa voi olla pidemmälläkin ongelmia. Ellei näkyvää vaurioita löydy, niin mittaamallaan ja heiluttelemaan johtoa, niin eiköhän se selviä missä kohti ongelma. Kyllä näkyy INPA:lla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎