Originally posted by juhape
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 vm99 ilmastoinnin haju
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Originally posted by 525TDS TouringSillai ei pitäis ilmankierto mennä päälle, kun ottaa automaattisen kierron pois päältä, eikä laita lämpöasteita minimiin, eli 16°C.
Viimeks kun pirtua suihkuttelin oli asteet jotain 21-22 ja auto melko kuuma sisältä. Eli ottaiskohan sitten paremmin ulkoa jos on viileämpi auto sisältä ja viileämpää myös ulkona. Kokeilin mielestäni sen sisäkiertonapin eri vaihtoehtoja, mutta ei auttanut silloin. Ulkoa ottavaa moodiahan sillä napilla ei voi pakottaa, vain se A-kierto ja sisäkierto löytyy.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.KekkonenVoisinpa ostaa jos vain tietäisin mistä sen sais? Ilmeisesti joku ilmastointihuoltoja tekevä liike vois noita myydä?-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by TJJVoi pakottaa, siinähän on kolme asentoa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by juhapeMitä te temppuilette noiden kaikenmaailman vaahtojen ja pirtujen kanssa.
Ostakaa se auton sisälle laitettava ilmastoinnin desinfiointispraypullo. Sisäkiertopäälle ,puhallin täysille ja puteli tyhjenemään autoon. Lähtee hajut !!!Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS TouringJoo.. auttaa viikon pari, ja sen jälkeen saa putsata ikkunat
Oon kokeillu ulkoa/sisältä, halvoilla/kalliilla aineilla pois hajua, aina epäonnistunut.
Taitaa olla paksun rihmaston peitossa meikän kenno!
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS TouringJoo.. auttaa viikon pari, ja sen jälkeen saa putsata ikkunat
Eli kannattaa aina laittaa ilmastointi pois päältä muutama kilometri ennen stoppia.
Varsinkin jos on pitempään ajanut ja kennossa on paljon kosteutta. Ehtii siinä parin kilometrin aikana kuivahtaa eikä pääse sienet kasvamaan.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhapePutsata ikkunat??? Tottahan se tietysti on jos sitä kasvustoa on paljon kertynyt sinne kennoon niin eihän se lähde sieltä kuin fyysisesti poistamalla. Nämä desinfiointiaineet vaan tappaa sen ja silloinhan se haju loppuu. Mutta kait se itse kasvusto jää kuolleena sinne ja on näin otollinen kasvualusta uudelleen kunhan saa vain kosteutta ja lämpöä.
Eli kannattaa aina laittaa ilmastointi pois päältä muutama kilometri ennen stoppia.
Varsinkin jos on pitempään ajanut ja kennossa on paljon kosteutta. Ehtii siinä parin kilometrin aikana kuivahtaa eikä pääse sienet kasvamaan.
Mitä saavutat sammuttamalla ilmastoinnin ajon aikana?
-Kenno kastuu
-Ilmaa kulkee isoja määriä kennon läpi
-Kaikki hiukkaset ilmasta tarttuvat märkään kennoon.
Mitä jos sammuttaisit auton normaalisti ilman kikkailua?
-Kenno pysyy ohivirtaavan ilman ansiosta kuivana ajon aikana (pöly ei tartu niin herkästi)
-Sammutuksen jälkeen kenno kastuu
-Kennon läpi ei enää virtaa ilmaa, joten kenno kuivuu itsekseen hitaammin mutta ei myöskään saa itseensä hiukkasia kun ilmakaan ei virtaa.---
Comment
-
-
Originally posted by Shadow-lineOon kokeillu ulkoa/sisältä, halvoilla/kalliilla aineilla pois hajua, aina epäonnistunut. Taitaa olla paksun rihmaston peitossa meikän kenno!
Comment
-
-
Originally posted by TJJEli silloin kun nappulassa ei pala valoja otetaan ilma ulkoa, kun palaa vasen valo on automaattikierto päällä ja kun oikea valo palaa on sisäkierto päällä.
Paikallisessa korjaamossa desinfiointi maksaa 25€, eli ei hirveän kalliita aineita itse kannata ostaa. Taidan siis viedä tuonne tässä ehtiessäni. Oikeasti hajusta on tosi harvoin haittaa, mutta harmittaahan se silloinkin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TJJMutta et ole kokeillut tehdä reikää tuon BMW:n ohjeen mukaan? Sillä aineen saa suoraa kennolle ja sopivalla aineella kennon kyllä pitäisi puhdistua.
Kuten jo aikaisemmassa postauksessakin totesin, niin oli samoja vaikeuksia saada ilmastointilaite ottamaan ilmaa suodattimien kautta. Kokeilin kyllä monenlaista yhdistelmää, eri lämpötiloja jne, mutta aina vaan suodattimilta tuntui hyvin pieni ilmavirtaus. Sitten kun laittoi tuulilasin huurteenpoiston päälle, niin alkoi kova imu ja loputkin vaahdot läks laitteiston syövereihin.
Onkohan tämä ollut jotenkin erikoinen alkukesä tai kevät kun monella on tullut tuo ongelma ? Myöskin kakkosautossa tuntuu pieni "tuoksu" vaikka se on vasta reilun vuoden vanha. Viime kesänä ei mitään hajuja kummassakaan.W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
-
Originally posted by haraldEipä olis ollut paha homma porailla pieni reikä sieltä kuskin jalkatilan kauttakaan (nyt kun tietää paikan...). Jos olis tehnyt sen reiän ja laittanut vaahtoa sitä kautta, niin yhdestä pullosta riittäisi varmaan 5-10 kertaan, jolloin sen kennon sais pidettyä aina puhtaana ja raikkaana.... CRC:n vaahto maksoi ~8€."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by -TapiAlu tekstistäsi OK, mutta loppua voisit vähän ajatella.
Mitä saavutat sammuttamalla ilmastoinnin ajon aikana?
-Kenno kastuu
-Ilmaa kulkee isoja määriä kennon läpi
-Kaikki hiukkaset ilmasta tarttuvat märkään kennoon.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
Comment