Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 takaovien manuaalit aurinkoverhot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ileee
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1027
    • Espoo

    E39 takaovien manuaalit aurinkoverhot

    Voiko nämä verhot asentaa normaaliin ovipaneelin vai onko verhollisissa autoissa eroavat ovipahvit? Entä onko kellään tietoa mistä moiset saisi?
    __________
    E92 BMW 335i M-Sport -12

    "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Täytyy vaihtaa koko ovipaneli ja niitähän löytyy merkkiliikkeestä.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Ileee
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 1027
      • Espoo

      #3
      ai ai.. kuullostaa kalliilta taitaa jäädä verhot tulemat ainaki toistaseks!
      __________
      E92 BMW 335i M-Sport -12

      "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

      Comment

      • O.K.
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4854
        • Espoo

        #4
        Vanha topic ylös. Onnistuisiko tekemällä "kolo" nykyiseen ovipahviin ja tarvittaessa esim. verhoilemalla se listan yläpuolinen osa uusiksi? Vai onko verho-ovipahvissa jotakin erikoiskiinnikkeitä lisättynä siihen pahviin?

        Kun noita verhokolollisia mustia nahkaisia takamatkustajien sivuairbageille tehtyjä ovipahveja ei oikein löydy...
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Eikös se verhollisen ovipahvin yläosa ole muutenkin hieman normaalia pulleampi, jotta se verho mahtuu sinne sisään?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Ei jaksa muistaa sitä verhon kiinnitystä ovessa, kun katsoo räjäytyskuvaa niin ruuvit äyttäisi tulevan "ulkopuolelta sisään", viittaisi vähän siihen, että rulla on verhoilussa kiinni. Tosin tää ei ole faktatietoa. Täytyy käydä kuikuilemassa kunahn pääsee kotia.

            Mutta ainakin ikkunan kehyksessä on tehtävä töitä että saa ne verhon ripustuskoukut paikalleen ja pikkuikkunan pystytolppa menee uusiksi, että sinne saa sen kolmioverhon. Saattaa teettää melko paljon töitä... ja rahaa. Sinänsä kiinnikkeet/koukut jne ei ole kuin muutaman egen (kappale...), mutta verhot maksaa jo pelkästään äkkiä useamman satasen. Tosin jostain purkuautostahan noi vois kaikki saada kerralla ja halvalla. Silti se ei vielä ratkaise verhoilun haastetta, eli kuinka saada koko roska siistin näköiseksi.

            Onnea projektiin!
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4854
              • Espoo

              #7
              Eli ei siis auta tuo muokkaus. Laitoinkin tuonne yleiselle puolelle, jos kokoaisi oven nykyisestä alaosasta ja verhollisesta ylöosasta. "Ongelmana" siis takaovissa olevat bagit, joiden takia pitäisi löytää musta nahka/airbag/verho(valmius) -ovipahvit. Ja noita ei tunnu löytyvän. Musta nahka+verhot voisi olla muuten tiedossa, mutta bagien takia ne eivät käy suoraan.
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by O.K. View Post
                Eli ei siis auta tuo muokkaus. Laitoinkin tuonne yleiselle puolelle, jos kokoaisi oven nykyisestä alaosasta ja verhollisesta ylöosasta. "Ongelmana" siis takaovissa olevat bagit, joiden takia pitäisi löytää musta nahka/airbag/verho(valmius) -ovipahvit. Ja noita ei tunnu löytyvän. Musta nahka+verhot voisi olla muuten tiedossa, mutta bagien takia ne eivät käy suoraan.
                Mulla on tuloillaan vastaava proggis, autossani ei ole bagejä takaovissa ja ihan tavan musta kangasverhous ovipahveissa. Pitänee kans tutkiskella mahdollisuuksia jahka saan verhot käsiini.
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Verho kiinnittyy ovipahviin. Vakiopahviin patentointi ilman erityisosaamista voi olla hankalaa.. Kyllä sen varmaan sinne saa mutta työn jälki tuskin on tehtaan tasoa..
                  ---

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Verho kiinnittyy ovipahviin. Vakiopahviin patentointi ilman erityisosaamista voi olla hankalaa.. Kyllä sen varmaan sinne saa mutta työn jälki tuskin on tehtaan tasoa..
                    Kertoisitko tarkemmin? Onko se erityisosaamista vaativa hommeli verhoilun listaan tehtävä postiluukku, vai puuttuuko paffista jotain korvakkeita? Verhot on nyt tuossa muovipussyssä ja ajattelin keväämmällä havitella tehtaan tasoa parempaa.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Ovipahviin saa reiän ihan ilman taitoakin mutta alunperin se reikä on ympäröity ohuella metallilistoituksella (shadowlinessa mattamusta, high-gloss shadowlinessa kiiltävä musta, tavallisessa krominen).

                      Pystytolpan sisään rullan mahduttaminen on hankalaa jo ihan alkuperäisilläkin osilla, saati sitten itsetehdyillä.. Onnistunee mutta vaatinee hermoja ja viitseliäisyyttä jotta sen saa toimimaan sulavasti ja kaikki asennusjäljet piiloon. Verhojen vastaklipsut on pienin ongelma, ne tarvitsevat vain pienet reiät muovilistoihin ja ne kiinnitetään ruuvila takapuolelta.
                      ---

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Ovipahviin saa reiän ihan ilman taitoakin mutta alunperin se reikä on ympäröity ohuella metallilistoituksella (shadowlinessa mattamusta, high-gloss shadowlinessa kiiltävä musta, tavallisessa krominen).

                        Pystytolpan sisään rullan mahduttaminen on hankalaa jo ihan alkuperäisilläkin osilla, saati sitten itsetehdyillä.. Onnistunee mutta vaatinee hermoja ja viitseliäisyyttä jotta sen saa toimimaan sulavasti ja kaikki asennusjäljet piiloon. Verhojen vastaklipsut on pienin ongelma, ne tarvitsevat vain pienet reiät muovilistoihin ja ne kiinnitetään ruuvila takapuolelta.
                        Aurinko paistelee sikäli kiusallisesti, että verhoasennus on taas alkanut polttelemaan.
                        Olisiko Tapi sinulla tai jollakulla muulla digifotoa takaoven verhouksesta, siitä kohdasta missä tuo leveämpi verho tulee siitä läpi?
                        Nuo kolmioikkunat on hoidossa, koska niihin minulla on koko PnP "piena" olemassa.
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Pitäisi repiä takaovipahvi pois kosteussuojan parempaa kiinnitystä varten, joten samallahan voisit lunttailla tuosta meidän kiesistä millainen se "factory finish" on?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Pitäisi repiä takaovipahvi pois kosteussuojan parempaa kiinnitystä varten, joten samallahan voisit lunttailla tuosta meidän kiesistä millainen se "factory finish" on?
                            Tuu tänne tekemään se kiinnitys Mikäli et pääse, ota semmoset kuvat että pääsen "mitoista" kiinni.
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by schwarze View Post
                              Tuu tänne tekemään se kiinnitys Mikäli et pääse, ota semmoset kuvat että pääsen "mitoista" kiinni.
                              Tehdään näin. Jos saan auton lainaan niin tulen sinne niin voidaan ihmetellä porukalla
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎